hanhen munan konehaudonta
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
hanhen munan konehaudonta
Nyt tarvittais apua... mulla on koneessa kaks munaa jotka on joko hanhen tai ankan, alkuun ne oli kanan alla... Mistä ne erottaa kumpia ne on? Ja täytyykö haudonnan loppuvaiheessa toimia jotenki toisin kuin kananmunien kans? Kananmunia tosin oon hautonu aemminki ja nää kaks epämääräistä munaa tuli sattumuksien kautta mulle. Nyt on haudonta päivä 24 menossa...
Re: hanhen munan konehaudonta
Ankanmuna on vain pikkaisen isompi kuin kananmuna ja hanhenmuna niin iso, että yhdestä munasta saa munakkaan. Kokoero on ihan merkittävä.
Ankalla haudonta-aika on noin 28 vrk ja hanhella noin 31 (+-1 ). Kun mie haudoin koneessa hanhenmunia, pidin huolta siitä kosteuden säilymisestä lopussa tarkemmin kuin kanoilla. Ankanmunia kerran koneessa hautoessani, en tehnyt mitään erikoista, kun luulin ettei niistä kuitenkaan tule mitään, löysin nääs munat ankan jäljiltä ihan kylmänä viikkoo ennen kuoritumista vajaan vuorokauden pesänetsimisen jälkeen. Välillä kone oli tosi kuivakin
.. mut niin vaan tuli vaakuttimia.
Ankalla haudonta-aika on noin 28 vrk ja hanhella noin 31 (+-1 ). Kun mie haudoin koneessa hanhenmunia, pidin huolta siitä kosteuden säilymisestä lopussa tarkemmin kuin kanoilla. Ankanmunia kerran koneessa hautoessani, en tehnyt mitään erikoista, kun luulin ettei niistä kuitenkaan tule mitään, löysin nääs munat ankan jäljiltä ihan kylmänä viikkoo ennen kuoritumista vajaan vuorokauden pesänetsimisen jälkeen. Välillä kone oli tosi kuivakin