Kuvitteletteko te oikeesti ettei teidän kanoissa ja kukkopojissa olisi noita samoja bakteereja ja muitakin mitä noissa broiskuissa . Suomen oloissa broiskujen kasvatus esim ulkotarhaamalla olis mahdotonta ja liha olis luultavammin vielä tautisempaa. Olishan se hienoo jos niin vois tehdä mutta kun ei voi. Broilerin liha on kuitenkin terveellistä syötävää ja tuottaminen muuna kuin massatuotantona on mahdotonta.Mieluummin mä syön kotimaassa kasvatettua kuitenkin kuin ulkomaista ja tämmöiset hemmetin boikotoinnit saa vaan aikaseksi sen että suomalaiset tuottajat menee niin ahtaalle että niiden on pakko lopettaa tuotanto. Sitten tänne aletaan raahaan ulkomailta vielä tautisempaa ruokaa, äly hoi teidän kanssanne. Suomessa asuu kuitenkin 5 miljoonaa ihmistä joista suurin osa syö broileria ja kaikkea muutakin lihaa, niin että siinä mielessä on kuitenkin toivoa että kotimainen lihan tuotanto jatkuu entisellään. Tehotuotannon vastustajat on aika suppea katseisia ihmisiä, ei oikein nähdä kuin se oma näkökanta asioihin ja sitten kuvitellaan olevansa niin fiksuja ja valveutuneita. Koittakaa ensin vaikka keksiä millä se ruoka tuotettaisiin miljoonille ihmisille ilman massatuotantoa tuhoamatta luontoa. Miettikääpä vaikka kuinka paljon 500 000 tuhatta broileria vaatisi tilaa vapaassa kasvatuksessa jossa niillä olisi mahdollisuus kuopsutella sun muuta. Vaikka ei ne kyllä kykene edes kuopsuttulemaan.
Kyllähän näissä omissa kanoissa kaikenlaista bakteeria varmasti on, mutta jos kanojen immuniteetti pelaa oikein, se ei kanaa haittaa. Jos me kauhistellaan broiskujen oloa täällä ja vähennetään KAIKEN broilerin syömistä, ei siis yksin kotimaisen(mä en hetkeekään usko et täällä olis niillä huonommat olot kun monissa muissa maissa, päinvaston) se ei mun mielestä oo boikotointia. Mä vaan haluan syödä ei-tehotuotettua lihaa.
Katoitko sä noita videoita?
Siinä ei kyllä ole mitään järkeä, että ihmisen pitäis syödä sen takia lihaa ettei tuottajat kärsi. En jaksa uskoa, että jos joku jättää kotimaisen broilerin eettisistä syistä ostamatta, niin että se ihminen ostaa ulkomaisen tilalle! Mitä vähemmän lihaa ihminen syö, sitä parempi luonnolle.
Ihminen kaikessa viisaudessaan tekkee aivan suunnatonta tuhoa ittelleen ja muille, monella tapaa. ja harva kehtaa miettiä syvemmin nuita tulipa ympäri pyöreästi...mutta tuli kuitenki!
Ei siinä ole kyse siitä että tuottajat kärsii vaan siitä että kuluttajat kärsii. Kotimainen liha ja kasvikset on puhtaanpaa. Nykyiselle maapallon asukasluvulle joka kaiken lisäksi kasvaa kokoajan on mahdotonta tuottaa ravintoa ilman tehokasvatusta. Edes kasvisten, viljan ja hedelmien tuottaminen nykyiselle väkimäärälle on mahdotonta ilman että luonto kärsii. Mitä jos lihan tuotanto lopetettaisiin kokonaan, kuinkahan mahtaisi luonto kestää moisen kasvisten tehokasvatuksen. Jos tässä itse voisikin alkaa kasvissyöjäksi niin kuitenkin meidän kaikkien rakkaat lemmikki kissat ja koirat tarvii sitä liha ravintoa. Niitäkin kun melkoisen paljon maailmassa. Valinnoilla voidaan vaikuttaa ja oikeasti pelastaa luonto mutta niiden valintojen pitää olla oikeita , sellaisia joista on pidemman päälle hyötyä maapallolle. Ensimmäisiä asioita mihin pitäisi saada muutoksia on järjetön tauti ja bakteeri pelko, syömäkelpoista ruokaa menee tonnettain kaatopaikoille päivittäin koska kerran lämmitettyä ruokaa ei saa tarjoilla uudelleen. Monet kaupat heittää ruokaa roskiin jos niissä ei ole vähintään kolmea päivää viimeiseen käyttöpäivään. Onko siinä järkeä, eikö tuollaisiin asioihin voisi ensin yrittää puuttua, siitä olisi luonnolle enemmän hyötyä kuin jonkun broilereiden tehotuotannon lopettamisesta. Asiat kun ei ole niin yksiselitteisiä ja mä olen helvetin huono kirjottamalla selittään mitä tarkoitan
jos ihmiset söis edes enemmän kasviksia ja hyvin vähän lihaa, ois paljon parempi. nimittäin sille sinun pihvillekki täytyy kasvattaa pellossa se ruoka, sillä alalla millä lihalle kasvatetaan ruokaa kasvattais paljon kasviksia ihmisille. Ja ruoka riitäis maapallon ihmisille paljon paremmin ilman tuota lihan tehotuotantoa. ja en tarkota että jokasen pitäs kasvissyöjäksi ruveta, mutta kenties vois miettiä edes lihan vaihtoehtoja. lihaakin on muutakin kuin tehokasvatettua, ja ei sitä tarvi niin paljon. piste.
minnimanni kirjoitti:Kuvitteletteko te oikeesti ettei teidän kanoissa ja kukkopojissa olisi noita samoja bakteereja ja muitakin mitä noissa broiskuissa . Suomen oloissa broiskujen kasvatus esim ulkotarhaamalla olis mahdotonta ja liha olis luultavammin vielä tautisempaa. Olishan se hienoo jos niin vois tehdä mutta kun ei voi. Broilerin liha on kuitenkin terveellistä syötävää ja tuottaminen muuna kuin massatuotantona on mahdotonta.Mieluummin mä syön kotimaassa kasvatettua kuitenkin kuin ulkomaista ja tämmöiset hemmetin boikotoinnit saa vaan aikaseksi sen että suomalaiset tuottajat menee niin ahtaalle että niiden on pakko lopettaa tuotanto. Sitten tänne aletaan raahaan ulkomailta vielä tautisempaa ruokaa, äly hoi teidän kanssanne. Suomessa asuu kuitenkin 5 miljoonaa ihmistä joista suurin osa syö broileria ja kaikkea muutakin lihaa, niin että siinä mielessä on kuitenkin toivoa että kotimainen lihan tuotanto jatkuu entisellään. Tehotuotannon vastustajat on aika suppea katseisia ihmisiä, ei oikein nähdä kuin se oma näkökanta asioihin ja sitten kuvitellaan olevansa niin fiksuja ja valveutuneita. Koittakaa ensin vaikka keksiä millä se ruoka tuotettaisiin miljoonille ihmisille ilman massatuotantoa tuhoamatta luontoa. Miettikääpä vaikka kuinka paljon 500 000 tuhatta broileria vaatisi tilaa vapaassa kasvatuksessa jossa niillä olisi mahdollisuus kuopsutella sun muuta. Vaikka ei ne kyllä kykene edes kuopsuttulemaan.
Mua lähinnä oksetti se miten ne "kanavauvat" meni siellä liukuhihnalla ja laitettiin laatikoihin, sit kun olen kuullut että ne tossa vaiheessa myös erotellaan sukupuoliin ja osa menee silppuriin tai kaasutukseen ... mua ei kauheesti lintuinfluenssat ole hetkauttanut, nyt on tietty eri kun on kanoja, mut en jättänyt sillon viimeekskään lihaa ostamatta sen influenssan takia. Sen verran kanat on mun elämään vaikuttanut että yritän miettiä mitä muuta me voitais syödä kun lihaa ja jos liha niin millainen elämä sillä on ollut.