Heipä hei kaikki
Mulle iski kanakuume ulkomailla ku olin joku 9v napero. Koulussa biologian tunnilla puhuttiin maatilan eläimistä ja siinähän se kanakin oli. Silloin päätin että halusin ehdottomasti kanan

toistelin asiaa jatkuvasti vanhemmilleni, mutta eihän me voitu kanaa hankkia kun kerrostalossa elettiin

mutta sitten tapahtui hurja juttu: me mentiin lintu puistoon, missä oli kaikenlaisia lintuja aivan vapaana, siellä oli kanoja, kukkoja, riikkejä, puluja, joutsenia, hanhia, hamstereita, kissoja.....ihan kaikkea ja aivan vapaana

no, me sitten mentiin koko perhe sinne ja olin oikein laatinut suunnitelman. Niimpä niin, sitten kotona äitini kauhuksi paljastui että laukussani oli kananpoika

vanhempani aikoivat palauttaa untuvikon, mutta halusin pitää sen niin kovasti että lopulta vanhempani taipuivat

niin sitten laitoin tipusen häkkiin ja vein sen ulos joka päivä ja se oli kuin koira, mutta se arasteli muita ihmisiä hiukan paitsi minulla se seisoi olalla ja pään päällä ja makasi selällään kämmenelläni kun nostin sen ilmoihin

se oli minulle niin rakas...

sitten vein sen välillä eräälle maatilalle jotta se voisi tutustua kanoihin

ja niimpä se sitten polki kanoja päivät pitkät ja piti järjestystä yllä

mutta eräs toinen kukko pomotteli sitä kauheasti, mutta kasvaessaan kukkoni oli arvoaseman huipulla ja välillä se tappeli ja nahisteli pienemmän kukon kanssa

mutta se siitä, kukkoni nimi oli Tipi

mutta sitten vanhempani erosivat ja muutettiin takaisin tänne suomeen

en tarkalleen tiedä rakkaan kukkoni kohtaloa, mutta pyysin isäni huolehtia siitä....mutta pelkään Tipin puolesta, sehän on vain pelkkä maukas kukko muiden silmissä
Nyt sitten olen Helsingissä ja olen parhaimmillaan 13v ja haluaisin nyt hankkia Hollannin kääpiö kanan täältä munanetistä

nimittäin olen huomannut että rakastan kanoja sekä kukkoja ja tulen aina rakastamaan, ne ovat kuin koiria

ai niin, unohdin sanoa että minulla oli toinenkin kukko nimeltä Gitano. Sen sain pitää maatilalla jonne myöhemmin vein Tipinkin käymään. Tipi oli sekarotuinen sulkajalka, ja Gitano oli täysiverinen taistelukukko, mutta en tietenkään pistänyt sitä taitelemaan

olen kukkotappeluja vastaan! Sieltähän minä juuri pelastin Gitanon, kun se oli heikko pieni untuvikko, niin eräs tyyppi antoi sen minulle ja sanoi että se kuolisi pian, mutta eipä kuollutkaan ja niin siitä kasvoi komea kukko jota kaikki kadehtivat

minulle tarjottiin jopa 600 euroa Tipistä, mutta en tasan halunnut myydä sitä. Eli asia on niin että tulen aina olemaan kanaihminen ja rakastan kanoja sekä kukkoja ikuisesti ja ehkä hankin niitä enemmän isompanakin täältä munanetistä
Moikka!