Apua, kanalla piimää päässä!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Sunpe
Apua, kanalla piimää päässä!
No, niin, annoin eilen illalla kanoille sekoitusta, jossa oli pilkottua nuudelia, piimää ja kaurahiutaleita. Sekoitus oli hieman liian löysää ja sitä kanoille antaessani yksi työnsi päänsä alle (opin tästä, että jatkossa laitan ruoan ensin astiaan ja vien sitten vasta kanoille). Pää oli siis yltä päältä piimässä. Samoin kaikki neljä kanaa muutenkin syötyään vellin roiskien sitä ympäriinsä. Kaadoin hieman vettä kanojen päälle, mutta siitä huolimatta piimä kuivui sulkiin kiinni. Tänäänkin oli edelleen etenkin päissä piimätipluja. Nyt kysynkin, että osaako kana itse jotenkin rapsuttaa piimän irti, vai pitäisikö niitä auttaa jotenkin? Ja onko kuivuneesta piimästä paljonkin haittaa kanalle??? (ja saa nauraa vapaasti; olen ensimmäistä kesää kanojen kanssa tekemisissä ja itseänikin naurattaa tämä touhuilu
). Mutta kanat ovat kyllä ihania!
-
kammomunanen
Re: Apua, kanalla piimää päässä!
Meillä orppikukko Pate on aika siivoton syöjä, sanoisinpa että ahmatti. Jos on vähänkin löysempää evastä, niin sillä on heltta puurossa, ja rinnukset myös, ja välillä roiskii oikein enemmänkin. Juodessaan se kastelee myös aina itsensä pahan kerran, kun heltta ui vesiastiassa. (Eikös se heltta ole, mikä siellä leuan alla roikkuu?) Kanat sitten putsaa hänen ylhäisyytensä sulkia
.
-
Maatikko
Joo, ei noin pienestä kannata hätäillä. Tää oli muuten yks kaikkien aikojen riemukkaimpia otsikoita, oli ihan pakko kurkistaa mistä on kysymys 
-
vardenji
Meillä nuori herra Vauhti liotteli kans aina helttaansa niin että pelotti talvella et se paleltuu
Nyt Vauhti vaikuttaa mamman kanalassa ja vaihdoin vesikupin juoma-automaattiin, joten uudet kukot ei oo helttojaan uittanee
Ja jos antaa sitä vetelämpää evästä, sitä löytyy sit kyllä vähän kaikkialta. Tipujen jäljiltähän mä pesin puuroo puolen metrin korkeudelta seinistä 
-
Sunpe
No, onpa hyvä, ettei tarvitse olla sen enempää huolissaan. Ja eihän nuo kanat ainakaan näytä välittävän, vaikka olisi piimät sulissa pidempäänkin
. Itse en kyllä viihtyisi "piimäpäänä", vaan eipä minulla ole sulkiakaan, eikä palvelijaa, joka ystävällisesti kaataisi vellit päähän
.
-
kammomunanen
Mun täytyy varmaan myös hommata juoma-automaatti, kun mulla on vähän turhan likainen mielikuvitus. Eli Paten vesivadissa lilluva heltta tuo mieleeni vanhan miehen hm... tehän tiedätte.. pesulla
(Anteeksi, etten voinut olla jakamatta tätä mielikuvaa
)
-
Hansu
Tämäkin...kammomunanen kirjoitti:Mun täytyy varmaan myös hommata juoma-automaatti, kun mulla on vähän turhan likainen mielikuvitus. Eli Paten vesivadissa lilluva heltta tuo mieleeni vanhan miehen hm... tehän tiedätte.. pesulla(Anteeksi, etten voinut olla jakamatta tätä mielikuvaa
)
-
Pirjo
Maatikko kirjoitti: Tää oli muuten yks kaikkien aikojen riemukkaimpia otsikoita, oli ihan pakko kurkistaa mistä on kysymys