Naurukyyhky

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Pigeon

Naurukyyhky

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Mikähän olisi naurukyyhkyille sopivin lämpötila talvella.Riittääkö jos on pariastetta plussalla? Meinasin laittaa lakkaan talveksi lämmityksen. :smt017
Vai pitäisikö ne ottaa talveksi sisälle?
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Meillä on talvella sisällä, tuntuivat pärjäävän huonosti kanalan lämmössä. Siis tuli turhia kuolemia :(
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Heh.. meillä taas Aatami pärjäs oikein hyvin kanalassa..mutta hän onkin riikinkukkokyyhky.. :smt003 .. siellä se tepasteli ja polki pieniä kanoja, kun Eevalle kävi syksystä tapaturma.. noo nyt leiskuu taas lempi.. morsio on viestikyyhky :smt008
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

meilläkin on riikinkukkokyyhkyt kylmässä, mutta nauruja en uskalla enää kylmään jättää talveksi.
Viimeksi muokannut monnilainen, 28 Kesä 2007, 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pigeon

riikinkukkokyyhky

mulla oli riikinkukkokyyhky kirjekyyhkyjen kanssa lakassa ja pakkasta oli -36c ja hyvin se pärjäsi. Taidan naurut ottaa kyllä sisälle talveksi! Nyt jo puhutaan talvesta :smt013
-Kyyhky-

Naurukyyhkyn lämpötilasuositus?

Viesti Kirjoittaja -Kyyhky- »

Ilmat ovat jo niin lämpöiset ja yölläkään ei pakkasia ole ollut, niin meinasin laittaa naurukyyhkyn lakkaan.

Tuli vain mieleeni että pärjääkö se lakassa/kanalassa jos lämpö on matalimmillaan n. + 3-5 astetta? :smt017
Pigeon

naurut

Meinasin itsekkin siirtää naurut jo ulos, mutta ensiviikolle on kait luvattu aika kylmää? Kannattas ehkä ootella vielä vähän aikaa. Montako naurua sulla on?
sintti1975
nuorikko

Viesti Kirjoittaja sintti1975 »

:smt006 Mulla on naurukyyhkyt ulkona ollut jo jonkin ajan.Ei ne mun mielestä kovin ole milläänsäkään jos lämpö putoaa 3-5.Mulla on nauruja 25 kpl ja poikasia on tulossa lisää koko ajan.
Pigeon

naurut

No sitten varmaankin tarkenevat. Missä sulla on ne naurut talvisin?
sintti1975
nuorikko

Viesti Kirjoittaja sintti1975 »

Ne ovat parakissa,jossa on lämmintä talvella noin 15 astetta siis plussan puolella.Ne saavat kesällä kulkia samaiseen häkkiin itse ollako ulkona vaiko ihan pihalla :smt005 .
-Kyyhky-

Viesti Kirjoittaja -Kyyhky- »

Vain yksi naurukyyhky on.
Vein naurun tuonne kanalaan ja oli aivan onnessaan. :smt003
Tuo yksilö on kyllä helppo ottaa takaisin sisällekkin jos kylmissään on. On meinaan ihan täysin kesy kaveri jonka voi laittaa vaikka solmuun. :smt005

Mites nuo naurukyyhkyjen vapaalennot onnistuu?
Vai lähtevätkö muille maille tilaisuuden sattuessa?
emija

Viesti Kirjoittaja emija »

Naurukyyhkyillähän ei ole samanlaista suunnistustaitoa kuin esim viestikyyhkyillä. Naurut eivät siis löydä kotiin jos ne päästää vapaaksi. Ne eivät myöskään ole kovinkaan kestäviä lentäjiä, suhteellisen pieniä matkoja pystyvät lentämään. Ei siis kannata päästää vapaaksi nauruja jos haluaa ne vielä nähdä joskus uudestaan :smt003 tämä on mun käsitys asiasta :smt001
Pigeon

naurut

Joo ei kannata päästää vapaalennätykselle. Sen jälkeen on naurut naurettu. :smt003

Meillä on naurukyyhkyillä nyt kaksi kirjekyyhkyn poikasta. Hautoivat ne itse. Molemmat naurukyyhkyt on uroksia.
Pigeon

Naurukyyhkyjä

Meille muutti tänään 13 uutta naurukyyhkyä,nyt niitä on 16! :smt003
asf130

Viesti Kirjoittaja asf130 »

onnea :smt006
Vastaa Viestiin