Mikähän olisi naurukyyhkyille sopivin lämpötila talvella.Riittääkö jos on pariastetta plussalla? Meinasin laittaa lakkaan talveksi lämmityksen.
Vai pitäisikö ne ottaa talveksi sisälle?
Heh.. meillä taas Aatami pärjäs oikein hyvin kanalassa..mutta hän onkin riikinkukkokyyhky.. .. siellä se tepasteli ja polki pieniä kanoja, kun Eevalle kävi syksystä tapaturma.. noo nyt leiskuu taas lempi.. morsio on viestikyyhky
mulla oli riikinkukkokyyhky kirjekyyhkyjen kanssa lakassa ja pakkasta oli -36c ja hyvin se pärjäsi. Taidan naurut ottaa kyllä sisälle talveksi! Nyt jo puhutaan talvesta
Meinasin itsekkin siirtää naurut jo ulos, mutta ensiviikolle on kait luvattu aika kylmää? Kannattas ehkä ootella vielä vähän aikaa. Montako naurua sulla on?
Mulla on naurukyyhkyt ulkona ollut jo jonkin ajan.Ei ne mun mielestä kovin ole milläänsäkään jos lämpö putoaa 3-5.Mulla on nauruja 25 kpl ja poikasia on tulossa lisää koko ajan.
Ne ovat parakissa,jossa on lämmintä talvella noin 15 astetta siis plussan puolella.Ne saavat kesällä kulkia samaiseen häkkiin itse ollako ulkona vaiko ihan pihalla .
Vain yksi naurukyyhky on.
Vein naurun tuonne kanalaan ja oli aivan onnessaan.
Tuo yksilö on kyllä helppo ottaa takaisin sisällekkin jos kylmissään on. On meinaan ihan täysin kesy kaveri jonka voi laittaa vaikka solmuun.
Mites nuo naurukyyhkyjen vapaalennot onnistuu?
Vai lähtevätkö muille maille tilaisuuden sattuessa?
Naurukyyhkyillähän ei ole samanlaista suunnistustaitoa kuin esim viestikyyhkyillä. Naurut eivät siis löydä kotiin jos ne päästää vapaaksi. Ne eivät myöskään ole kovinkaan kestäviä lentäjiä, suhteellisen pieniä matkoja pystyvät lentämään. Ei siis kannata päästää vapaaksi nauruja jos haluaa ne vielä nähdä joskus uudestaan tämä on mun käsitys asiasta