Pikkukanalan sijoittaminen

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Jampuliini

Pikkukanalan sijoittaminen

Viesti Kirjoittaja Jampuliini »

Ja taas aloittelijan ihania kysymyksiä:

Miten pieni, erillinen (pienen leikkimökin kokoinen) kanala + ulkotarha kannattaa sijoittaa, jos valittavana on

- paikka, jossa kesällä paistaa lähes auringonnoususta piiiitkälle iltapäivään
- paikka, joka on puoliksi puiden siimeksessä, eikä suoraa aurinkoa tule kuin puiden välistä sinne tänne. Eli melkein metsässä.

Siis oikeastaan ääripäät... :oops:
kanakoppi

Re: Pikkukanalan sijoittaminen

Viesti Kirjoittaja kanakoppi »

miten ite tykkää kanat viihtyy kummassakin :smt020
saralele

Viesti Kirjoittaja saralele »

Puiden siimeksessä olis varjopaikkoja kesäkuumalla valmiina, aukealle paikalle niitä pitäis rakentaa tai kehitellä ite..
suikku

Viesti Kirjoittaja suikku »

Mulla on auringossa. Kanat kyllä tykkäävät köllötellä lämpimässä siivet oikosenaan. Liian lämpimällä menevät jonoon kopin taakse. Siellä on sellainen kanan mentävä käytävä ja varjoisaa. Kunhan joku varjo on tyarjolla.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Mulla oli auringossa. Illalla aurinko räkötti ihan suoraa leikkimökkiin ja se oli turhan lämmin. Nyt siirrettiin takapihalle suuren kuusen varjoon. Jos tulee taas hirmuhelteitä, varjo on ehottomasti parempi ratkasu!
Jemuli

Viesti Kirjoittaja Jemuli »

Mulla kanat viime kesän vapaana pihassa ja kyllä varjopaikat ison kuusen alla ja muualla olivat suosittuja. Aurinkokylpyjä ottivat välillä, mutta kyllä varjo oli paljon suositumpi.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Mun mielestä ehkä paras paikka on se missä itse viihtyy eniten niitä katselemassa. :smt002
Aurinkoon on helppo järjestää varjoa, mutta varjoon voi olla vaikea saada aurinkoa. Sateen jälkeen aurinkoinen kuivuu nopeammin ja ruoho ei kasva varjossa niin hyvin. Valitsisin siis auringon, mutta paras olisi jättitarha missä on molempia jo valmiina. :smt001
awokoch

Viesti Kirjoittaja awokoch »

ViestiKirjoittaja smari » La 14.05.2011 11:46
Mun mielestä ehkä paras paikka on se missä itse viihtyy eniten niitä katselemassa. :smt002

Olen kanssasi samaa mieltä.
Tässä minulla näkymä talvipakkasella kanalaan keittiön pöydästä.
http://topinkanala.suntuubi.com/?cat=9&img=34
Tai Jouluna
http://topinkanala.suntuubi.com/?cat=9&img=9

Sama kesähelteellä ja kanatarhaan
http://topinkanala.suntuubi.com/?cat=9&img=47
tosin hieman väärä kuvakulma, mutta asia selvinnee.

Varjo / aurinkopaikka? Jouduin suojaamaan etelä ja länsi-ikkunat verholla liiallisen lämpenemisen takia.
Pohjoispuolen kanalanäkymä keittiöön säilyi.
Istutan etelä ikkunan suojaksi villiviinin, varmaankin auttaa ensi kesänä ja kakkaturve lannoitteeksi, kyllä kasvaa.
Metriset hanget ja aamukahvilla näet kanat orrella noin 15 metrin päässä touhuamassa. Upeeta
Tietysti ajastin sytyttää valot ja lämpömittari pöydällä kertoo kanalan lämmön.
Vastaa Viestiin