Kanat ja viiriäiset

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Gisli

Kanat ja viiriäiset

Viesti Kirjoittaja Gisli »

En löytänyt aiempaa keskustelua tästä aiheesta, joten..
Onko kellään nämä kaksi samassa tilassa? Ja miten sujuu yhteiselo?
Onko vaarana että kanat hajottaa viiriäisten munat, vai tunnistaako ne nekin muniksi, vaikka ovatkin niin pieniä? (kanat ei siis noki omia munia)
Mahdollisuus siis olis, että pieni viiriäisparvi asuis kanojen kanssa samassa tilavassa huoneessa, tai toisena vaihtoehtona kaksi eripaikassa olevaa 120cm häkkiä viiruille... Kumpikohan olisi kaikkien kannalta paras?
Ja entäs sitten viirukukko ja tyrniskukko, jos päädyn laittamaan ne samaan tilaan, kokeeko ne toisia uhkana, vai onko välit "automaattisesti" selvät ?

kiitos vastauksista jo valmiiksi :smt048
Suwitsu

Re: Kanat ja viiriäiset

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Kyllä monella taitaa olla viirut ja kanat samassa. Ainut miinus se, että viirut munii lähestulkoon minne sattuu ja kun kanat kuopsuttaa voi olla tosi vaikea niitä munia sieltä enää löytää.
Gisli

Onpa kiva kuulla! mä en ole kauheasti noiden pikkuhäkkien ystävä, joten mielellään laittaisin ne samaan tilaan kanojen kaveriksi.
Meillä ei oo kestopehku ollut nyt käytössä, joten munat ei onneks kovin pitkälle pääse uppoamaan :smt003 Mutta se on tietenkin harmi sitten, jos kanat rikkoo ne pienet munat...
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

Minä olin samaa asiaa taannoin kysellyt täällä: http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=14&t=9946 :smt001
Gisli

Oho, Kiitos! enpä hoksannut oikeilla hakusanoilla etsiä :smt048
Vastaa Viestiin