MIKÄ AVUKSI??

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Suomi Ii

MIKÄ AVUKSI??

Viesti Kirjoittaja Suomi Ii »

Tällä kertaa minunkin konehaudonta tuotti tulosta 11kpl siitosmunia isoja kochin 8kpl kuoriintui.Mutta kahdella tipuista on silmissä
ropleemia eli me ovat- niinkuin ripset oli kiinni silmiä ei näy.Ovat 3vuorokauttta vanhoja,olen korvapuikolla kastellut niiden silmiä 2 kertaa. OLISIKO TEILLÄ
VINGEJÄ MITEN TÄSSÄ VOISI EDETÄ!!!!!!!!!
emilia

Re: MIKÄ AVUKSI??

Viesti Kirjoittaja emilia »

hei vaan

Jollakin oli samanlainen ongelma, että tipu oli pitkään sokea, mutta muistelisin, että se myöhemmin alkoi näkemään.

Yritä etsiä hakusanalla ongelmia tipujen silmissä, jos silloin löytyisi vastaus. minä olen huono hakemaan vastauksia

Jaksamista, kyllä ne voi vielä tulla näkeviksi

Semmoinen löytyy täältä, Sameasilmäinen tipu, löytyy kohdasta kanojen sairaudet
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Jos ihan luomi "rähminyt" kiinni, niin lämpimällä vedellä (ja sellaisella korvapuikolla) oon liottanut auki. Huolellinen kuivaus vain perään, muuten jämähtää uudestaan kiinni. Mulla vasta oli viimeisissä viiruvaaveissa yks reppana, jolla toinen silmä rähmi kiinni. Mut enää ei erota porukasta, kun ikää on viikon. :smt001
Suomi Ii

Viesti Kirjoittaja Suomi Ii »

On niin viimeisen päälle tiukassa kiinni,olen korvapuikolla koitanut niitä operoida.Toinen työllistävä toiminta on juottaminen kun eivät löydä juomakuppia syöttäminen ei onnistu juuri ollenkaan vaatisi ehkä paljon aikaa eikä sitä ole tilanne on surkea,koitan taistella vielä 2/3päivää sen jälkeen ratkaisu tulee eteen automaatisesti.........Kiitoksia vinkeistä.......
Vastaa Viestiin