kukkojen määrä
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Hepu
kukkojen määrä
hei
kuinka monta kukko 22 kanan parvi tarvitsee jotta kaikki munat ehtivät hedelmöittyä, kun tällä hetkellä meillä on vaan yksi kukko eikä se ehdi astua kaikki kanoja.
kuinka monta kukko 22 kanan parvi tarvitsee jotta kaikki munat ehtivät hedelmöittyä, kun tällä hetkellä meillä on vaan yksi kukko eikä se ehdi astua kaikki kanoja.
-
ninnu
Re: kukkojen määrä
Vastaampa nyt oman kokemuksen perusteella
Saattaa riippua paljonkin jo kukosta. Mulla on useampia kukkoja samassa, ja joka kukolla on melkein ne oman lempparikanat, joiden kanssa puuhastellaan ja niitä myös poljetaan. Selkeästi on siis omat haaremit moudostuneet. Joillakin kukoilla on useampi vaimo, 5-6 eukkoa, joillakin vain pari ja juniorikukot kulkee poikaporukoissa ja salaa käy jotain vähän kuksaseen, kun isot kukot ei näe
Mutta esim silkkejä mulla on kanoja 16, joilla on kolme kukkoa. Näillä ainakin hunnut on osalla kamalan näköiset, osittain kaljut, ja muutama hyöhen töröttää pystyssä, selät kuitenkin ihan hyvähöyheniset. Tilanne siis saattaisi olla parempi, jos kukkoja olisi vain kaksi...tai siten ei...
Chaboja taas on kolme kukkoa ja vain neljä kanaa, kaikilla on mukavaa ja kanat on ehjän näköisiä kaikin puolin. Ja muutenkin tämä sakki on hyvin vapaamielinen kommuuni, kaikki kukot polkee kaikkia sulassa sovussa. Mutta silti eukot eivät ole kovilla.
Mutta karkeasti mulla on yksi kukko 4-5 kanaa kohden. Mutta on myös kanoja jotka ei kuulu oikein kenenkään kukon morsiameksi ja jotkut on niin haluttavia, että näkyy heti selässä polkemisen merkit.
Ai niin, ja sitten on näitä yliseksuaalisia kukkoja, joille käy lähes kaikki liikkuvat ja hoitelisi mennen tullen isommankin joukon emäntiä. Näille seksihirmuille käy kanat, toiset kukot, hanhet, ankat, kalkkunat ja kanit
ja kivaa on....
Olipas tyhjentävä vastaus
Saattaa riippua paljonkin jo kukosta. Mulla on useampia kukkoja samassa, ja joka kukolla on melkein ne oman lempparikanat, joiden kanssa puuhastellaan ja niitä myös poljetaan. Selkeästi on siis omat haaremit moudostuneet. Joillakin kukoilla on useampi vaimo, 5-6 eukkoa, joillakin vain pari ja juniorikukot kulkee poikaporukoissa ja salaa käy jotain vähän kuksaseen, kun isot kukot ei näe
Mutta esim silkkejä mulla on kanoja 16, joilla on kolme kukkoa. Näillä ainakin hunnut on osalla kamalan näköiset, osittain kaljut, ja muutama hyöhen töröttää pystyssä, selät kuitenkin ihan hyvähöyheniset. Tilanne siis saattaisi olla parempi, jos kukkoja olisi vain kaksi...tai siten ei...
Chaboja taas on kolme kukkoa ja vain neljä kanaa, kaikilla on mukavaa ja kanat on ehjän näköisiä kaikin puolin. Ja muutenkin tämä sakki on hyvin vapaamielinen kommuuni, kaikki kukot polkee kaikkia sulassa sovussa. Mutta silti eukot eivät ole kovilla.
Mutta karkeasti mulla on yksi kukko 4-5 kanaa kohden. Mutta on myös kanoja jotka ei kuulu oikein kenenkään kukon morsiameksi ja jotkut on niin haluttavia, että näkyy heti selässä polkemisen merkit.
Ai niin, ja sitten on näitä yliseksuaalisia kukkoja, joille käy lähes kaikki liikkuvat ja hoitelisi mennen tullen isommankin joukon emäntiä. Näille seksihirmuille käy kanat, toiset kukot, hanhet, ankat, kalkkunat ja kanit
Olipas tyhjentävä vastaus
-
omena
Kahta aikusta kukkoa et saa tottumaan toisiinsa (todennäköisesti) mutta kun otat uuden/uudet kukot pieninä niin silloin (todennäköisesti
) ne tulevat toimeen.
-
Rusina
Kyllä meillä on onnistunut aikuisten kukkojen totuttaminen toisiinsa ihan hyvin, ei täällä muuten näin tolkuttomasti näitä kukkoja olis
. Arvojärjestyksen ne selvittävät, sen jälkeen on elo ollut melko rauhaisaa.
-
Muusa
Mä sanoisin että 22 kanaa on yhdelle kukolle aika sopivasti mutta tyrnikset onkin lajityypillisesti seksihulluja 
-
Suwitsu
Samat sanat! Meilläkin on kaikki aikuisten kukkojen yhdistämisen onnistuneet. Yhdessä parvessa tällä hetkellä enemmän kukkoja kuin kanojaRusina kirjoitti:Kyllä meillä on onnistunut aikuisten kukkojen totuttaminen toisiinsa ihan hyvin, ei täällä muuten näin tolkuttomasti näitä kukkoja olis. Arvojärjestyksen ne selvittävät, sen jälkeen on elo ollut melko rauhaisaa.
-
omena
Meille tuli uus aikunen kukko ja mun nähden ainakin ottivat yhteen tuosta verkkoseinänki läpi (eivät onneks kunnolla siitä pääse). Tosin voisi olla että jos oisivat kunnolla yhdessä niin setvisivät välinsä ja se siitä
. Meillä on kukoilla 5 rouvaa/kukko tällä hetkellä ja vaikka noita seksihulluja tyrniksiä
niin kaikilla rouvilla sulkapuvut hyvässä kunnossa 
-
ninnu
Sopeutumiseen varmasti vaikuttaa , että ennestään on ollut vain yksi kukko ja sitten lykätään pari uutta sekaan. Tilanne voi olla helpompi kun kukkoja löytyy porukasta jo ennestään enemmän kuin yksi.
-
mik
eikös se ollut niin, et kanojen luonnollinen parvikoko on max 20 kanaa? Ja kukko 4-5 kanaakohden? Että kanat pystyvät tunnistamaan 20 parvitoveria, ei sen enempää ja stressaantuvat, jos törmäävät päivittäin "vieraisiin"?
Vai muistelenko ihan omiani?
Vai muistelenko ihan omiani?
- mimmu
- faverolle
Miul on ollut harmi kukkojen kanssa viime ja edellisenä vuonna, eli ns. isä kukko ei hyväksynyt poikiansa (3kpl) mukaan jakamaan kanoja vaan antoi lähdöt eli tappeli niin että pitä antaa pois hyvät kukkopojjaat.
Nyt on myös isä ja poika jotka ei kyllä tappele kovin, mutta jos toinen polkee niin sitten käy päälle. Onneksi ei kumminkaan niin et veri lentää vaan osaa pikkukukko siirtyä takavasemmalle
.
Minulla tällä hetkellä kyllä liian vähän kanoja kahdelle kukolle ja tarkoitus on lisätä toukokuun paikkeilla lisää että olisi tasapuolista. Eikä se neljä-viisi kanaa kukkoa kohden olisi hyvä
Nyt on myös isä ja poika jotka ei kyllä tappele kovin, mutta jos toinen polkee niin sitten käy päälle. Onneksi ei kumminkaan niin et veri lentää vaan osaa pikkukukko siirtyä takavasemmalle
Minulla tällä hetkellä kyllä liian vähän kanoja kahdelle kukolle ja tarkoitus on lisätä toukokuun paikkeilla lisää että olisi tasapuolista. Eikä se neljä-viisi kanaa kukkoa kohden olisi hyvä
mummo ja kanaset 
-
helleena
Miulla yx kukko/ seitsemän kanarouvaa. Nyt vaan on toi alhokukko ihan villiintynyt noin niinku seksuaalisesti. Liekkö herralla kevättä rinnassa vai mikä nyt on
. Rouvien höyhenpuku ei tahdo nyt millään kestää kukon polkemisintoa
. Alkavat vaikuttaa aika ränsistyneille
. Niskat paljaana pakkasella rouvat vedättää ja muutenkin höyhenpuku kovilla
. Nyt olis hyvät neuvot arvokkaita. Pitääkö toi yli- innokas kukkoherra laittaa lihoix ja tilalle uus vai mitäpä ehdotatte
. Kukko on kyllä muuten niin ihmisille kuin rouvillekin erittäin hyväkäytöksinen ei vaan tajua et kohtuus kaikessa 
-
Suvianne
Meillä ainakin vähenee kukot!
En ole huomannut mitään jännitteitä!
Hopea on ollut ehdoton pomo kokoajan...
Ainut muutos on ollut, että nyt lauhalla ovat saaneet käyttöönsä myös kylmän eteisen ja hieman laumat jakaantui..
Vnhat pysytteli lämpimällä ja nuoret enemmän kylmällä..
Tässä tulos!!!
Minun lempikukkoni ihan nokittu ja revitty...
http://karppausjaperhe.blogspot.com/201 ... pelee.html
En ole huomannut mitään jännitteitä!
Hopea on ollut ehdoton pomo kokoajan...
Ainut muutos on ollut, että nyt lauhalla ovat saaneet käyttöönsä myös kylmän eteisen ja hieman laumat jakaantui..
Vnhat pysytteli lämpimällä ja nuoret enemmän kylmällä..
Tässä tulos!!!
Minun lempikukkoni ihan nokittu ja revitty...
http://karppausjaperhe.blogspot.com/201 ... pelee.html
-
milkkis]
Oi onpas pahan näkösesti nokittu
Toivotaan että tosta tokenee ja pääsee jatkamaan kanalaumansa paimennusta