Mihin laitetaan "vanha" kukko?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pinka

Mihin laitetaan "vanha" kukko?

Viesti Kirjoittaja pinka »

Ehkäpä tyhmiä kyselen, mutta tätä olen tässä pähkäillyt.... Mihin laitan kukko Piiarisen, kun se on jo polkenut kaikki kanat mitä keväällä sain? Tipujahan meille tuli kesällä ja syksyllä. Täällä pelkään, että tulee sisäsiittosuutta :smt017 :smt009 Haluttaisiin pitää Piiparinen, kun on niin mahtavan näkönen kukko!

Minun pitäisi myös saada uutta verta kanalaan. Eiköstä vaan?
Suwitsu

Re: Mihin laitetaan "vanha" kukko?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

:smt027
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Komppaan... Joko luopuisin kukosta hyvään kotiin tai laittaisin pataan.
pinka

Viesti Kirjoittaja pinka »

No voi voi, tätä vähän pelkäsi :smt010
Elikkä minulla on sitten uuden kukon ettiminen eessä :smt017
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Tai sitten väsäät "toisen kanalan" ja hankit kukolle uusia puolisoita :smt003
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Niin, jokin noista jo yllämainituista, tai et teetä tipuja, mutta jos tarvetta tulee ja mammat hautoo, hanki siitosmunat muualta :smt002
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mä olen taas valmiiksi jo ajatellut sen että kun tipuja tulee niin myyntiin kaikki, kun taas haluan lisätä kanakantaa niin ostan siihen tarkoitukseen siitosmunat muualta. Ainakin nyt ajatus tämmöinen katsotaan sitten parin vuoden päästä missä sitten mennään, jos vaikka törmään tulipunaiseen silkkikukkoon niin saattaa olla että valkoinen saa väistyä, mutta ei pataan :smt003
Heidigee

Viesti Kirjoittaja Heidigee »

Jospa joku säilyttäjä olisi halukas vaihtamaan ilmajokisen Piiparisen omaan kukkoonsa? Elän toivossa, että kun nuori korea horniolainen Helmeri on saanut oman perimänsä jätettyä parveen, niin vaihtaisin sen johonkin kaukaisempaan sukulaiskukkoon (sillä sukuahan kaikki samaa maatiaiskantaa olevat lienevät). Jos Piiparinenkin on komea, niin kuin sanoit, niin kannattaa tsekata tämäkin vaihtoehto :smt001
viiriäiset

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Jos teet tipuja, hae siitosmunat muualta!
Joillakin ollut kukko talossa n 6v ajan ja polkenut kaikki kanat ja alkuperäis kanta jatkunut jopa 60v niin luulisi olevan sisäsiittöista :smt003
Mutta silti sellaiset kanat jotka oli 60v ajan olleet samaa sukua olivat varsin ihanaia :smt060
Eli en kukkoa muutamassa vuodessa pataan iskisi tai myisin, varsinkaan sitä lempi kukkoa.
Alice

Viesti Kirjoittaja Alice »

Meillä on eri porukoita,osa sellaisia joita käytämme jalostukseen ja osa sellaisia joita emme käytä jalostukseen.Käytän samoja kukkoja jalostukseen muutamia vuosia,jotta näen minkälaisia jälkeläisiä ne jättävät,ja sitten ne siirtyvät eläkkeelle,eli en ota sitten enään kanojen munia jotka kulkevat tämän kukon kanssa.Myyn pois kaikki ylimääräiset nuoret ja pidät vain muutamat parhaat jatkojalostusta varten.
Vastaa Viestiin