Polkeeko kaikki kukot?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
SaMaTa

Polkeeko kaikki kukot?

Viesti Kirjoittaja SaMaTa »

Siinäpä se kysymys. Minulla on minihamburg kukko eikä ole koskaan polkenut faverolli kanoja, ei ole yrittänytkään, varmaan kokoeron takia?
Mutta nyt kun tuli muutama samankokoinen kana, niin ei niitäkään polje? Vai hypppääkö "salaa" :shock:
Ei ole muita kukkoja porukassa. Muuten kyllä hoitaa kukon tehtävät paitsi tuon suvunjatkamisen. Paitsi kun kukko on ollut isojen rouvien kanssa jotka siis ei lennä, niin kukkokaan ei lennä ollenkaan. Vaikka varmasti osaisi noin pikkuisena? Alkaisikohan lentämään kun uudet kevyemmät lentää? Uudet munii kyllä vaikka nuoria ovatkin eli eikö kukon luulisi jo kiinnostuvan?
vardenji

Re: Polkeeko kaikki kukot?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Luulisin kukon hommansa huomaamatta hoitavan :smt002 Jos muutenkin virkansa hoitaa. Kanojen roduillakin on eroja lentokyvyn kanssa, välttämättä ei liity lajin kokoon uskoakseni :smt017 Tietty voidaan myös olettaa ettei kukolla vaan ole tarvetta lentää :smt023 Jos isot kanasi eivät lennä, ei kukonkaan ole tarvinnut niiden perään lentää, mutta toisten kanojen lentäessä, saattaa niiden perään sitten lähtekin, mikäli kykenee.
Tuosta polkemisesta ei kai saa kunnon varmuutta muuten kuin haudottamalla munia...
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mä en nähnyt meidän ekan kukon polkevan kanoja mutta hyvin oli hommansa hoitanut, tipuja tuli :smt002
Mulla taas ongelmana orppien kanssa että pitäisi vanha, hyvinpolkenut, ihana kukko laittaa pois kun hänelle ei nyt jää kanoja muita kuin omia tyttäriä, mutta kun mä en ole varma tuosta seuraajasta kun se polkee maata joko puru tai lehti nokassa, ihan viime aikoina on ruvennut polkemaan kaalinpäätä :smt005 . Ikää on kohta vuosi, ehkä vaan vanha kukko vielä pitää kuria ja tuo nuorempi oppii polkemaan kanojakin kun toinen ei ole enää vahtimassa?
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
SaMaTa

Viesti Kirjoittaja SaMaTa »

Jossain vaiheessa läpivalaisin viikon "hautomiani" munia mutta tyhjiä oli kaikki. Eli silloin ei ainakaan Helmut saanut mitään aikaiseksi. Täytyy näiden uusien kanasten munia vielä tutkailla myöhemmin keväällä. Kai minihamburgit lentää yleensä? Muistaakseni istui ainakin yläoksilla kun ostin sen, jotenkin oli siis mennyt sinne :smt003
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Meillä ei kukaan noista ymmärrä "hävetä", joten kanoja on ilmeisesti edelleen liian vähän... KÄÄK...

Nuorempi orppiherra yrittää kyllä, mutta vanha (?) kukko ajaa sen heti pois :smt021 Se on tarkka rouvistaan. :)
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

kite kirjoitti:Meillä ei kukaan noista ymmärrä "hävetä", joten kanoja on ilmeisesti edelleen liian vähän... KÄÄK...

Nuorempi orppiherra yrittää kyllä, mutta vanha (?) kukko ajaa sen heti pois :smt021 Se on tarkka rouvistaan. :)
Mulla nyt useampi kukko ja kana hautonu 8 viikkoa useammat munat näissä viimeks laitetuissa oli 1 alku jos jaksais viel puoltoista viikkoa istua
Vastaa Viestiin