Pikkumyyn ensimmäiset haudontaprojektit

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
pikkumyy--

Re: Pikkumyyn ensimmäiset haudontaprojektit

Viesti Kirjoittaja pikkumyy-- »

Noniiin hyvä juttu että rotista aletaan päästä.. Hyi sellasia jaksa katella.

Mä en oikeen tiiä miten se on silleen vino.. Osa meidän porukasta väittää että se oli jo alusta asti sellainen. Mutta itse voin aika varmuudella sanoa ettei se ole koko ajan vino ollut?! Outoa..

Voihhh miten se silleen oli kuollut? :o Tosi harmi. :( Minkä ikäisenä pistit ne muiden joukkoon? Meidän ekat "tiput" ovat nyt 7 viikkoisia.. Jokohan oisivat valmiita siirtymään kanalaan?!?
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Tiput oli itse menneet muiden joukkoon, kun oppivat kuinka häkin sivu aukeaa... Olivat kokonaan sulkien peitossa ja pienen harakan kokoisia. Kämppis lupas suolistaa sen elukan elävältä, joka söi Mutun. Itse tyydyn siihen että se kuolee jottei muille kanoille nyt enää tapahtuis mitään.

Saisitko laitettua kuvaa siitä kaulasta? Ettei se oo sitä vaan jollain tapaa nyrjäyttäny...

Tänään kuoli mällissä taas yks jyrsijä. Ne on tainnu oppia varomaan ansoja.
pikkumyy--

Toivottavasti pian saatte sen elikon napattua. Kurjaa jos vielä ehtii muitakin kanasia tapettua :(

Mä pistän vaikka huomenissa kuvaa siitä kaulasta, en jaksa nyt enää mennä kuvailemaan.. :smt005 mut en tiiä mikä siinä nyt on.. toivot. ei mitn vakavaa. :smt011

Me siirrettiin ne vanhat tiput nyt kanalaan, erilliseen häkkiin tosin vielä et isommat tottuu niiden läsnäoloon. hyvin on mennyt :)
vardenji

Rottia on tullu kaks ton tipukuoleman jälkeen tosiaan. Jos kyseessa oli lumikko, se saattaa olla jo eri alueella. ne on vaeeltavia.

Toivottavasti tipullasi ei oo suuremmin hätää kaulansa kanssa!

Saa pikkutiput siellä kanalassa sitten kuulla aikuisten juttuja :smt047 . Oppii nopeasti parven tavoille. :smt002
pikkumyy--

Anteeeeksi taas kun kestänyt vastailla.. Ollut tässä taas kaikkea :'D Meille tuli uusi heppa tuossa muutama viikko sitten ja sen kanssa puuhaillessa mennyt aika aikalailla.

Tosiaan ilmajokisista viiden tipun "parvesta" on nyt jäljellä enään 4, viikko sitten yksi oli yöllä menehtynyt. :smt010 Se oli jo edellisinä päivinä vähän huonona ja makoili vaan.. En tiedä mikä lie iski. Tämä ei siis ollut sama millä on kaula jotenkin vinossa vaan yksi toinen keltainen. Muut kasvavat tasaista vauhtia ja ovat virkeitä :) Meille tuli toissa yönä lisää eläinvauvoja, syntyi kaksi karitsaa :smt007 Eläinlapset on kyllä jotain niiin ihanaa :smt050 Mitäs sinne päin?
vardenji

Onnea hevosista ja karitsoista! Eläinvauvat on aivan ihania otuksia. :smt007 Täällä kaikki hyvin, ulkona tuiskuttaa lunta, Navetassa ikkunat laitettiin aamupäivällä paikalleen, kanalan kestopehku on pitäny lämmön kohtalaisena. Rotat on loppunu, viimeiset saaliit on ollu pieni hiirilauma ja kaks talitinttiä... Ne tintit oli ikäviä yllätyksiä. Kattelen telkusta eläintenpelastustiimiä ja kauhistelen. Tässä alkaa kohta vetistellä myötätuskasta!
pikkumyy--

Kiitos onnitteluista :) Ne on kyllä jotain niin suloista... Niitä jää vain tuijottelemaan eikä ajankulua lainkaan huomaa :smt060
Hyvä että on lämpö pysynyt kohtalaisena, meillä meinaa välillä laskea liian alas.. Hienoa kuulla että rotista on nyt päästy! :smt003 Mutta ikävää että oli tinttejä jäänyt loukkuun :( Meilläkin ne passsaa aina tunkea kanalaan ties mistä koloista..
Voi, siinä ohjelmassa on kyllä aina niin koskettavia tarinoita, meinaa aina väkisinkin alkaa vetistelemään :smt005
vardenji

Näin on. Miesystävä kävi lohduttelemassa. Leghornit on parantunu, mutta ainakin yhdellä alko välittömästi sulkasato. Toisella ruskeista kanoista alko jo viikonloppuna.
Tyhjensin kellarista kämppiksen viimeset tavarat, joissa oli kaks poltettavaa nojatuolia. Aloin pyörittää niitä roviolle pellon laitaan, mutta koira omi toisen ittelleen. Nyt on sit keskellä pihaa punanen nojatuoli jossa istuu valpas beige vahtikoira :smt005 Ai kun osais lisätä kuvia ja malttais ton kännykän kytkee koneeseen!
vardenji

Nyt onnituu! Eli koira nojetuolissa keskellä pihaa.
Kuva
pikkumyy--

No hyvä et oli lohduttaja lähellä :) Mikäs näillä sun leghorneilla on ollunna? Meillä on kaikilla kanasilla sulkasato ollu ja menny aikoja sitten.. Nyt on hienot uudet sulat paikallaa ;)

Awww ihana toi koira :D valppaana siellä istuskelee.. Kato ku on lunta niin eihän sitä passaa maassa istua :D
vardenji

Kanasilla oli koko poppoolla munanjohtimen tulehdus. Täytyy tarkistaa ikkuna ettei sieltä vedä niiden orrelle :smt012 Ruskeilla ei ole mitään, joten arvelisin olevan myös näiden tehotyttöjen ammattitauti. Vaikeuksia kirjoittaa, kun kissa makaa sylissä ja käyttää mun käsiä tyynynä :smt003 Pahoittelen jos tulee kirjoitusvirheitä.
Eläinten keskellä lohtu on onneks aina lähellä, sillonkin kun mies on kaukana. Se ajaa tänne aika kaukaa.... :iroc: Ja vastustelee vähän koko suhdetta, koska löytäisin kuulemma paremman koska tahansa. Ja silti tulee lohduttamaan kun on tarvis :smt050
pikkumyy--

Voi että, harmi että tollanen pääsi iskemään.. Mut tosiaan voi olla enemmänkin tehotyttöjen ammattitauti kyseessä :smt012
Haha eipä niitä kirjoitusvirheitä näyttänyt pahemmin tulevan ;)

Totta puhut että eläinten kanssa lohtu on kyllä lähellä.. Ne tuntuu niin ymmärtävän kun niille puhelee kaikki murheet ja surutkin :D Ihanalta kuulostaa miehes, taitaa vaan olla epävarma itsestään jos tollasia puhelee.

Minkähän ikäisinä nuo uudet tiput uskaltaisi kanalaan päästää.. Näyttävät jotenkin vielä niin pieniltä :D syyskuun 5. päivä kuoriutuneet siis..
vardenji

Ammattitaudiks mäkin uskon :smt003

En yhtään osaa sanoa tipuista. Kun kokemusta koneella hautomisesta ei oo... Ostotipuillehan kävi meillä huonosti kun vein kanalaan :smt010 Olisivatko kuitenkin olleet liian pieniä. (Kissa taas toisen käden päällä. :smt003 ) Nuorikon uskaltaisi varmasti viedä, ehkä vähän pienemmänkin, ikää tipuillasi on kuitenkin jo reilu kaksi kuukautta. :smt017 Kyllä itse ehkä uskaltaisin.

Tällä kissalla on jokin vaisto, mikä kertoo sille aina jos oon surullinen. Se tulee sillon aina syliin purisemaa lohduttavasti eikä päästä mua liikkumaan minnekään :smt003 Eilen meinas hermot pettää, kun yritin siivota jääkaappia oikein kunnolla. Kaikkien vaikeuksien jälkeen menin sohvalle maate ja päätin että olkoon. Kiyu tuli rinnan päälle maate ja nuoli mun leukaa samalla kun hiero kaulaa :smt005 Kutitti niin vietävästi ettei voinu kun tulla paremmalle tuulelle. :smt042
Karhurouva

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Minä olen laittanut tipuset muiden joukkoon suurinpiirtein heti kun ovat saaneet sulkapeitteen. Kuukauden ja kahden välissä siis, ja nyt kun on kukko ollut talossa, ei ole ollut mitään ongelmaa, sievästi solahtavat porukkaan. Ennen kukkoa taas kanat meinasi olla melko ilkeitä kukkopojille, kanatiput on aina saaneet olla suht rauhassa.
pikkumyy--

Täällä taas pitkästä aikaa.. Eile vasta siirrettiin ne neljä "tipua" kanalaan, mutta laitettiin ne vielä kuitenki erilleen muista. Noh, tänä aamuna oli toisella kukkotipuista naama veressä, lieko joku käynyt nokkimassa häkin väleistä :( Tänään sitten siirrettiinkin kukkotiput toiseen häkkiin niin ettei muut niihin käsiksi pääse.

Voi, ihana kisu sulla kun noin lohduttelee :') Se on aika usein että eläimet kuten kissat ja koirat vaistoaa kun ei ole kaikki hyvin..

Onkos kanalassa teillä pysynyt lämpö tarpeeksi ylhäällä? Hirveät pakkaset täällä päin, onneks on se kunnon lämmitin hommattu kanalaan mikä menee aina automaattisesti päälle kun lämpö tippuu tietyn astelukeman alle :)
Vastaa Viestiin