Muksujen hautomo
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Muksujen hautomo
L6 syntyi tänään!
Hyppään juuri autoon ja menen ottamaan kuvia uudesta typystä!
Hyppään juuri autoon ja menen ottamaan kuvia uudesta typystä!
Näen tämän tapahtuman sieluni silminKotopullaki kirjoitti:En tiedä mitä työtä teet Millax, mutta ekaks vaan tuli mieleeni että oot jossain avokonttorissa ja kymmenen työkaveria kuuntelee sun puheluita huulet ja silmät pyöreinä: "No minä täällä moi. No mites munat voi? Ai? Ei vielkä tullu. No ota se käteen ja kuuntele. Juu, juu, ihan korvas viereen laitat. Ai ei mitään. No mee sit vessaan ja tee se taskulamppujuttu."

Hyvät naurut kyllä sainsera1 kirjoitti:Näen tämän tapahtuman sieluni silminKotopullaki kirjoitti:En tiedä mitä työtä teet Millax, mutta ekaks vaan tuli mieleeni että oot jossain avokonttorissa ja kymmenen työkaveria kuuntelee sun puheluita huulet ja silmät pyöreinä: "No minä täällä moi. No mites munat voi? Ai? Ei vielkä tullu. No ota se käteen ja kuuntele. Juu, juu, ihan korvas viereen laitat. Ai ei mitään. No mee sit vessaan ja tee se taskulamppujuttu."
![]()

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Onnittelut Millaxille (ja mökillä hääränneille "kätilöille") L6:sta! Tulihan sieltä ainakin yksi ja toivotaan, että sisaruksiakin saisi!
On mies joutunut munaa kuunnella, jopa anoppikin on niitä mulle vahtinut.
L6 ja K6 on syntynyt! Mun murut!
L6 taitaa kyl päästä kohta viiriäisten taivaaseen koska sen jalat sojottaa ties minne.
K6 taas on ponteva otus. Kävi jo syömässä. L6 nokki vähän ruokaa kun laitoin ruuan nokan eteen.
Kolmessa muussa munassa on jo reiät!
Suloisia ötököitä nuo!
Mökillä on tällä hetkellä 7 oikeeta lasta ja he ovat koko päivän tapellu et kenet tipujen pitäis nähdä ekaksi, koska luulivat että nekin leimautuu!
Taas jouduin tulee himaan ja huomenna iltapäivällä pääsen katsastaa muut munat!
L6 ja K6 on syntynyt! Mun murut!
L6 taitaa kyl päästä kohta viiriäisten taivaaseen koska sen jalat sojottaa ties minne.
K6 taas on ponteva otus. Kävi jo syömässä. L6 nokki vähän ruokaa kun laitoin ruuan nokan eteen.
Kolmessa muussa munassa on jo reiät!
Suloisia ötököitä nuo!
Mökillä on tällä hetkellä 7 oikeeta lasta ja he ovat koko päivän tapellu et kenet tipujen pitäis nähdä ekaksi, koska luulivat että nekin leimautuu!

Taas jouduin tulee himaan ja huomenna iltapäivällä pääsen katsastaa muut munat!
Onneksi olkoon tipuista...
mä just toitotin ettei haudonta voi tippaakaan kiinnostaa, mut näköjään kiinnostaa
Tämä on ollut kuin hyvä jännityskirja. Jännitys tiivistyy loppua kohden
mä just toitotin ettei haudonta voi tippaakaan kiinnostaa, mut näköjään kiinnostaa

Tämä on ollut kuin hyvä jännityskirja. Jännitys tiivistyy loppua kohden

Älä vielä teilaa sitä jalkavikaista. Jos jalat on harallaan, niin niitä voi auttaa! http://www.poultryhelp.com/spraddle.html sivulla on kuvia harajalkaisesta kananpojasta ja teippauksesta, jolla jalat saa oikenemaan. Itse oikaisin yhden viiriäistipun harajalat tällä konstilla ja siitä tuli täysin terve ja normaali lintu. Tosin paria muuta tipua tämä ei auttanut, yhdellä oli vikaa polvessa eikä lonkissa ja kaksi oli ilmeisesti muuten vaan liian heikkoja. Mutta ehdottomasti kannattaa yrittää!
Nyt kun taas koneelle pääsin niin pääsin päivittämään uutiset.
Meillä on nyt kaksi terhakkaa tipua.
Kaksi jouduttiin tänään päästää paremmille nokkimismaille, koska kärsivät turhaan.
Tilanne oli se että 12 viimeisestä munasta 4 kuoriutui (joista 2 lopetettiin). 8 avasin ja niistä 1 oli vaan raakamuna, 1 oli kuollu kehitysvaiheessa just ennen höyheniä ja loput 6 olivat kuolleet loppumetreillä kuoreensa. Mä epäilen et kosteus ei ollu noussu tarpeeksi.
En taida tänä vuonna enää yrittää, sit keväällä taas viisastuneena...
Saapi nyt nähdä et onko nuo tyttöjä vai poikia, kun oli tarkoitus jättää kaksi tyttöä talveksi.
Onko normaalia et tipuset ui vesikupissa?
Milloin se hiekkalaatikko piti laittaa?
Nuo pöntöt ui vedessä ja sit alkavat piipittää et tuu tekee jotain, me ollaan märkiä. Nuo siis ihan uhallaan tekee koko ajan noin.
Kun saan uuden kipon (kertakäyttöpahvimukista leikattu pohja) täytettyä, niin nuo hyppää heti sinne.
Onko niillä vain poolpartyt?
Meillä on nyt kaksi terhakkaa tipua.
Kaksi jouduttiin tänään päästää paremmille nokkimismaille, koska kärsivät turhaan.
Tilanne oli se että 12 viimeisestä munasta 4 kuoriutui (joista 2 lopetettiin). 8 avasin ja niistä 1 oli vaan raakamuna, 1 oli kuollu kehitysvaiheessa just ennen höyheniä ja loput 6 olivat kuolleet loppumetreillä kuoreensa. Mä epäilen et kosteus ei ollu noussu tarpeeksi.
En taida tänä vuonna enää yrittää, sit keväällä taas viisastuneena...
Saapi nyt nähdä et onko nuo tyttöjä vai poikia, kun oli tarkoitus jättää kaksi tyttöä talveksi.
Onko normaalia et tipuset ui vesikupissa?
Milloin se hiekkalaatikko piti laittaa?
Nuo pöntöt ui vedessä ja sit alkavat piipittää et tuu tekee jotain, me ollaan märkiä. Nuo siis ihan uhallaan tekee koko ajan noin.
Kun saan uuden kipon (kertakäyttöpahvimukista leikattu pohja) täytettyä, niin nuo hyppää heti sinne.
Onko niillä vain poolpartyt?
Ne voi hei oikeesti hukkua ihan minimaalisen pieneenkin vesikippoon! Siihen kuppiin pitää laittaa pikkukiviä tai lasikuulia tms. täytteeksi, niin että tiput pääsee juomaan niiden väleistä, mutta eivät pääse veteen kävelemään. Sitten kun ovat vähän isompia, niin osaavat pysyä pois kupista.
Ja mä oon kuivattanu tipusen esim.pyllynpesun jälkeen hiutenkuivaajalla, ne pääsee jäähtymään helposti liikaa kastuttuaan ja voi henki lähtee siitäkin!

Niin siinä aina käy. Mulla on hiekkaa heti viirulapsilla. Ja ne osaa kylpeä siinä heti.
Voipi olla että se siirtäminenkin pikkuisen vaikutti niihin 6 jotka jäi kuoreensa. Jos on munan asento muuttunut siinä välillä, kun tipu on valmistautunut kuoriutumaan ja kääntynyt oikeeseen asentoon. Niin oisko joutunut hakeen vähän tasapainoa uudelleen.
Liika kosteus voi myös tehdä sen että tipu hukkuu sinne kuoreensa.
Oliko ne kuoriutumattomat märkiä?
Viiruilla muuten toimii ihan hyvin sellainen , jyrsijän juomapullo. Ne oppii nopeasti nokkimaan sitä kuulaa, että saavat vettä.
Onnea pienokaisille, olis nyt kerrankin todennäkösyys laskelmat pielessä ja kanoja!
Ei tartte onnitella.
Armoton vitutus päällä.
Tulin tänään mökille, niin molemmat tiput oli henkitoreissaan.
Olivat kivistä huolimatta uineet ja sen jälkeen pyörineet kaurahiutaleissa, joten olivat puurolla kuivattaneet untuvansa koviksi koppuroiksi.
Mä sit lämpöisellä vedellä pesin molemmat (koska olivat siis ihan kuivia kovia koppuroita) ja föönasin ne ja sit vielä pehmeellä hammasharjalla (mun...) harjasin untuvat pörröön. Anoppi oli apulaisena! bd
Toinen siitä sit jo föönauksessa virkosi ja nyt syö ja juo jo hienosti.
Toinen sit meni kuolemaan, mut onpahan ainakin kaunis, föönatussa untuvissaan...
Oikeesti NYPPII urakalla. Tuo oli vielä nuorimmaiseni lintu ja hän eilen itki kun hänen onkimansa kala kuoli... Saa nähdä mikä show tästä tulee kun kuulee.
Miten ihmeessä mun kaikki lapset on pysynyt hengissä ja muut aiemmat eläimet?
Taidan pysyä noissa moottoriajoneuvoissa.
Tai sit ens keväällä uudestaan, mut ilman turistikierroksia munille.
Onks kellään myydä tipuja?
Ai niin, ne kuoriinsa kuoleet olivat mun mielestä enemminkin kuivia.
p.s. meinasin jo et en enää ikinä kirjoita tänne kun hävettää, aattelin et pakenen paikalta vähin äänin ja sit uudella nimellä olis tullu ens keväällä takas!
Armoton vitutus päällä.
Tulin tänään mökille, niin molemmat tiput oli henkitoreissaan.
Olivat kivistä huolimatta uineet ja sen jälkeen pyörineet kaurahiutaleissa, joten olivat puurolla kuivattaneet untuvansa koviksi koppuroiksi.
Mä sit lämpöisellä vedellä pesin molemmat (koska olivat siis ihan kuivia kovia koppuroita) ja föönasin ne ja sit vielä pehmeellä hammasharjalla (mun...) harjasin untuvat pörröön. Anoppi oli apulaisena! bd
Toinen siitä sit jo föönauksessa virkosi ja nyt syö ja juo jo hienosti.
Toinen sit meni kuolemaan, mut onpahan ainakin kaunis, föönatussa untuvissaan...
Oikeesti NYPPII urakalla. Tuo oli vielä nuorimmaiseni lintu ja hän eilen itki kun hänen onkimansa kala kuoli... Saa nähdä mikä show tästä tulee kun kuulee.
Miten ihmeessä mun kaikki lapset on pysynyt hengissä ja muut aiemmat eläimet?
Taidan pysyä noissa moottoriajoneuvoissa.
Tai sit ens keväällä uudestaan, mut ilman turistikierroksia munille.
Onks kellään myydä tipuja?
Ai niin, ne kuoriinsa kuoleet olivat mun mielestä enemminkin kuivia.
p.s. meinasin jo et en enää ikinä kirjoita tänne kun hävettää, aattelin et pakenen paikalta vähin äänin ja sit uudella nimellä olis tullu ens keväällä takas!