Mitenkäs mik - eiks sulle oo kengittäjä tulossa tällä viikolla...? Vai kävikö se jo? Pistänkö paketin viiriäisenmunia matkaan..?
Yllyti yllyti
Noita kaupan viiriäisenmunia ei kannata hautoa, ne on tosi harvoin hedelmöittyneitä.
Ja kukon voi ottaa parveen, vaikka ei haluaiskaan tipuja. Viiriäinen hautoo tosi harvoin ja jos joku yksilö haluaiskin hautoa niin sen voi estää näppärästi ottamalla siltä munat pois Mutta toisaalta toki, ei ole yhtään kauheaa jos ei halua kukkoa. Kyllä niitä viiriäisiä voi pitää ihan akkaporukassakin, ne munii silti ja ovat muutenkin ihan tyytyväisiä. Kukas sitä niskassa jatkuvasti roikkuvaa uroota kaipais?
siimis kirjoitti:Kyllä niitä viiriäisiä voi pitää ihan akkaporukassakin, ne munii silti ja ovat muutenkin ihan tyytyväisiä. Kukas sitä niskassa jatkuvasti roikkuvaa uroota kaipais?
Nii ja jos muninta hyytyy, niin laittaa akoille kukon kuvan seinälle virikkeeks
Hitsi... Täytyykös nyt sitten suunnata a) hankkimaan viiruhäkki jostain ja b) etsimään myytäviä viiruja, jotka on ylittäneet sen "pysyn normaalihoidolla hengissä" -rajan
siimis kirjoitti: Kukas sitä niskassa jatkuvasti roikkuvaa uroota kaipais?
Mut kyllä noi mulla olevat vanhemmat viiru kanat ainakin tuntuivat tykkäävän, kun laitoin niille uuden kukon sen "tyhjää potkaisseen" tilalle. Jotenkin näytti, et niiden elämään tuli enemmän sisältöä...
Mulla on myös kukot kanojen kanssa ja sitä niiden keskinäistä elämää on kyllä mukava seurata. Viirukukot on ihan yhtä persoonallisia kuin kukotkin, pitävät hyvää huolta rouvistaan. Kyllä ne tekee paljon muutakin kuin vain polkee esim. kujertaen tarjoilevat ruokaa leideille.
Viiriäiset tulee toimeen suunnilleen samoissa lämmöissä kuin kanatkin. Pakkasessa en kyllä itse pitäisi, mutta kyllä meillä kanalassa viime talvena lämmöt laski satunnaisesti jäätävän puolelle eikä viirut olleet millään. Olen niin pyrkinyt pitämään, että vedet - ja munat! - pysyy sulana. Viiriäisillä pitäis melkeen olla vettä koko ajan tarjolla, niille ei oikein riitä lämminvesitarjoilu pari kertaa päivässä. Muuten muninta kärsii.
Niin mähän en saanut kuin 3 kanaa kaikista 14:sta tipusta, mut jokainen niistä kolmesta on tän värisiä.
Cheylon
ja Errori (puolikkaana näkyvä on näiden emo)
*lisäys, enkkufoorumin mukaan nää kaikki olis sitä hopeaa...