Onko muut ostaneet "huijarilta" siitosmunia?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Suvianne
Re: Onko muut ostaneet "huijarilta" siitosmunia?
Naapurissa myös ollut koko kesän tyhkamunia ja kukko lopettanut myös polkemisen??
Muuten ihan terve ja hieno kukko.
Jotain vikaa ilmeisesti on pakko silti olla??
Muuten ihan terve ja hieno kukko.
-
kuutamofoxi
Meillä ei ole kokeiltu kuin nämä yhdet myydyt munat tänä kesänä, koska rouvat eivät ole innostuneet hautomaan. Kukko on tosiaan kaikin puolin entisellään. Polkemisesta en osaa sanoa, kun se ei ole aikaisemminkaan polkenut ihmisten läsnäollessa. Pohdinnassa nyt mitä tehdään, kun kukko on erityisen mukava luonteeltaanSuvianne kirjoitti:Muuten ihan terve ja hieno kukko.
-
Suvianne
Minä sain kolmisen viikkoo sitten postin kautta siitosmunia säilyttäjältä ja 15 munasta kaikki lähti kehittymään ja nyt on 14 tipua siirretty emon alle!! 
Yksi odottaa yhä koneessa, että jos sieltä tulis joku, elossa on yhä.
Joten tässä ainakin yksi positiivinen kokemus!!
Mun tiput on vuoden olleet kaikki keltaisia. Ja nyt mun emon alta kurkkii pörröpäitä joilla on ruskea päälaki ja meikatut silmät ja pieniä maaoravia näyttäis olevan monta!!
Joka pennin arvoista!!!!!!!!
Tämä säilyttäminen on oikeasti mahtavaa hommaa! Odotan innolla montako kanaa on joukossa!! Joka kanalle löytyy paikka parvessa
Yksi odottaa yhä koneessa, että jos sieltä tulis joku, elossa on yhä.
Joten tässä ainakin yksi positiivinen kokemus!!
Mun tiput on vuoden olleet kaikki keltaisia. Ja nyt mun emon alta kurkkii pörröpäitä joilla on ruskea päälaki ja meikatut silmät ja pieniä maaoravia näyttäis olevan monta!!
Joka pennin arvoista!!!!!!!!
Tämä säilyttäminen on oikeasti mahtavaa hommaa! Odotan innolla montako kanaa on joukossa!! Joka kanalle löytyy paikka parvessa
-
^krisse^
Mä oon ostellut kanssa jonkun verran siitosmuna ja yks lähetys oli ihan mätä (eivät siis mätiä munia vaan todella huono itävyys 20 munasta vain 6 elävää tipua).
Pääasiassa kuitenkin siitosmunat ovat tuonneet sitä kaivattua geenipoolin laajennusta kanalaan ja pääpiirteittäin olen ollut tyytyväinen ja niihin mistä en oo ollut tyytyväinen tai lähettäjä ei ole ollut mieluunen niin kukaan ei pakota ostamaan enää uudelleen
-K-
Pääasiassa kuitenkin siitosmunat ovat tuonneet sitä kaivattua geenipoolin laajennusta kanalaan ja pääpiirteittäin olen ollut tyytyväinen ja niihin mistä en oo ollut tyytyväinen tai lähettäjä ei ole ollut mieluunen niin kukaan ei pakota ostamaan enää uudelleen
-K-
-
siiri
En ole koskaan ostanut yhdeltäkään huijarilta minkäänlaista munaa
Monta paketillista olen siitosmunia ostanut postitse, aina ovat olleet todella huolellisesti pakattuja, yksikään ei ole ollut näkyvästi rikki. Joskus on käynyt, että 15 on itänyt vain 1, joskus yksikään ei ole lähtenyt, mutta koskaan ei ole tullut mieleen syyttää myyjää
Myönnettävähän se on, että aikuinen ihminen, joka tilaa kananmunia postitse, ei ole ihan viisas
Ensimmäisen kerran nyt minulla on 15kpl koneessa postin kuljettamia munia ja itävyys on 100%
Kyllä se kuljettelukin vaan paljon pilaa ja joskus sattuu vahinkoja, vaikka kuin varovasti / oikein on munat kerätty. Munakauppa jatkukoon, mielestäni muniksessa ainakin on ihan rehellisiä ja mukavia myyjiä 
Monta paketillista olen siitosmunia ostanut postitse, aina ovat olleet todella huolellisesti pakattuja, yksikään ei ole ollut näkyvästi rikki. Joskus on käynyt, että 15 on itänyt vain 1, joskus yksikään ei ole lähtenyt, mutta koskaan ei ole tullut mieleen syyttää myyjää
Myönnettävähän se on, että aikuinen ihminen, joka tilaa kananmunia postitse, ei ole ihan viisas
-
harrastaja
Kyllä varmasti puskaradio toimisi jos huijari sattuis kohdalle 
-
Zulia
Itse en ole vielä ostanut siitosmunia, kun kanat munii tarpeeksi hyvin ja ainakin saa siitä varmuuden sitten että kuljetuksessa mitään ei ole tapahtunut kun on itse kuljettanut
Ja se vielä kun kana alkaa itse hautomaan jos hautoo, silloin niitä ei tietenkään tarvitse edes kerätä poies !
Ja se vielä kun kana alkaa itse hautomaan jos hautoo, silloin niitä ei tietenkään tarvitse edes kerätä poies !
-
smari
siiri kirjoitti: Myönnettävähän se on, että aikuinen ihminen, joka tilaa kananmunia postitse, ei ole ihan viisas![]()
Parina vuonna oon osan aikaa vuodesta lähettänyt siitosmunia ja vähän huumorilla siinä on itseensä suhtauduttava.
-
Mar-jatta
siiri kirjoitti: Myönnettävähän se on, että aikuinen ihminen, joka tilaa kananmunia postitse, ei ole ihan viisas![]()
Jep! Minä menin hakemaan pakettia meidän kyläkaupasta. Hävetti, kun "sisältö"-kohdassa luki isolla että SIITOSMUNIA. Tai no, hävetti ja hävetti, lähinnä nauratti aivan kamalasti. Näin, kuinka täti tiskin takana pysähtyi ihan pieneksi hetkeksi tuon tekstin eteen. Mahtoi maine taas kasvaa.
Minä olen itse sössinyt pariin kertaan tilaamani siitosmunat. Minä ja kanat. Minun kanat siis. Yli-innokkaita ollaan vissiin oltu kaikki, eikä munista ole kehittynyt mitään. Mutta nyt eka kertaa mulla on kanalassa 8 kpl tipuja, jotka on tulleet siitosmunista.
Mutta kylläpä ihanasti mieltä lämmittää saada positiivista palautetta lähettämistäni siitosmunista.
-
Suvianne
Minä kyllä kerroin heti postintätille, että tipuja näistä haudotaan
Ei sellasta tarvi hävetä.
Minä olen tähän asti sössiny kaikki siitosmunani, ihan itse ja kanat.
Vinkkinä, että siitosmunia vain nuorille ja innokkaille hautojille, vanha kana osaa laskea 21 päivää ja jos mitään ei synny siihen mennessä, ne heittää kesken. Hautomakone olis hyvä olla varalta.
Mutta mun postitiput voi yhä mainiosti!!
Ne on oikeesti älyttömän reippaita!!

Minä olen tähän asti sössiny kaikki siitosmunani, ihan itse ja kanat.
Vinkkinä, että siitosmunia vain nuorille ja innokkaille hautojille, vanha kana osaa laskea 21 päivää ja jos mitään ei synny siihen mennessä, ne heittää kesken. Hautomakone olis hyvä olla varalta.
Mutta mun postitiput voi yhä mainiosti!!
Ne on oikeesti älyttömän reippaita!!

-
siiri
Meillä postin likat nauraa, kun muksun kanssa käydään täpinöissämme munia hakemassa
Kerran oli ihan pakko selitellä ja juttu on kai kiertänyt
Oikeasti en ole enääe edes viitsinyt laskea, kuinka monta kertaa olen koneen tuupannut täyteen kallita munia, enkä ole saanut yhtäkään tipua... harrastukset vaan tuppaa maksamaan ja sitä mukavampaahan se on, kun onnistuu
Ihania tipusia yllä
Meillä on nyt tämän viimeisen satsin, jonka hedelmöittymis% on 100 ( kiitos hannele! ) la viikon päästä ja siellä on kaikkea, mistä olen haaveillut... jännittää saanko 15 kukkoa ..
Kerran oli ihan pakko selitellä ja juttu on kai kiertänyt
Oikeasti en ole enääe edes viitsinyt laskea, kuinka monta kertaa olen koneen tuupannut täyteen kallita munia, enkä ole saanut yhtäkään tipua... harrastukset vaan tuppaa maksamaan ja sitä mukavampaahan se on, kun onnistuu
Ihania tipusia yllä
Meillä on nyt tämän viimeisen satsin, jonka hedelmöittymis% on 100 ( kiitos hannele! ) la viikon päästä ja siellä on kaikkea, mistä olen haaveillut... jännittää saanko 15 kukkoa ..
-
monnilainen
Ei mikään juttu ole hakea munia postista. Mieheni sen sijaan joutui kerran hakemaan eksynyttä koiran spermalähetystä lentokentältä. Vähän oli korvat kuulemma luimussa väpättänyt kun tiskin takaa oli karjaistu, että sulleko sitä spermaa on tulossa, tankki on nyt täällä...
-
ÄsVee
Kerran olen munia postista hakenut. Olin vähän sitä ennen saanut huonoja uutisia ja silmät itkusta punaisena odottelin, että postin nuori poika antaisi paketin. Kyllä siinä poika hymyillä virnuili kun pakettia katseli. Sanoin vain että jooo-o, kanan alle, vaikka mieli teki kiljaista, että Anna saakeli ne mun munat nyt heti että pääsen lähtemään!
Onneksi kuitenkin maltoin mieleni ja voin käydä häpeämättä samassa postissa uudelleenkin.
-
Tuulia
Meitsi repeilee täällä vedet silmissä, hyviä tarinoita elävästä elämästä.
Viime kesänä lähetin munia pitkin suomea aika paljonkin, ja kun kova suupaltti olen paikallisissa kaupoissa muutenkin niin aloin postin ovelta jo huutamaan että MUNIA MAAILMALLE !
Ja jos mennään alkuperäiseen aiheeseen niin olen itse tilanut munia aika paljonkin, tuloksena kaikkea 0-100% väliltä, mutta ei ole tullut mieleenikään syyttää huonosta tuloksesta myyjää, niin se vain on että haudonnat eivät aina onnistu.
Viime kesänä lähetin munia pitkin suomea aika paljonkin, ja kun kova suupaltti olen paikallisissa kaupoissa muutenkin niin aloin postin ovelta jo huutamaan että MUNIA MAAILMALLE !
Ja jos mennään alkuperäiseen aiheeseen niin olen itse tilanut munia aika paljonkin, tuloksena kaikkea 0-100% väliltä, mutta ei ole tullut mieleenikään syyttää huonosta tuloksesta myyjää, niin se vain on että haudonnat eivät aina onnistu.
-
mik
Kannattaisiko sen siitosmunia sanan tilalle kirjoittaa et eläviä alkioita? Ei tarttis punastella ja miehetkin kehtaisi hakea.