Onko muut ostaneet "huijarilta" siitosmunia?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Suvianne

Re: Onko muut ostaneet "huijarilta" siitosmunia?

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Naapurissa myös ollut koko kesän tyhkamunia ja kukko lopettanut myös polkemisen??
Muuten ihan terve ja hieno kukko.
Jotain vikaa ilmeisesti on pakko silti olla??
kuutamofoxi

Viesti Kirjoittaja kuutamofoxi »

Suvianne kirjoitti:Muuten ihan terve ja hieno kukko.
Jotain vikaa ilmeisesti on pakko silti olla??
Meillä ei ole kokeiltu kuin nämä yhdet myydyt munat tänä kesänä, koska rouvat eivät ole innostuneet hautomaan. Kukko on tosiaan kaikin puolin entisellään. Polkemisesta en osaa sanoa, kun se ei ole aikaisemminkaan polkenut ihmisten läsnäollessa. Pohdinnassa nyt mitä tehdään, kun kukko on erityisen mukava luonteeltaan :smt050
Suvianne

Minä sain kolmisen viikkoo sitten postin kautta siitosmunia säilyttäjältä ja 15 munasta kaikki lähti kehittymään ja nyt on 14 tipua siirretty emon alle!! :)
Yksi odottaa yhä koneessa, että jos sieltä tulis joku, elossa on yhä.

Joten tässä ainakin yksi positiivinen kokemus!!
Mun tiput on vuoden olleet kaikki keltaisia. Ja nyt mun emon alta kurkkii pörröpäitä joilla on ruskea päälaki ja meikatut silmät ja pieniä maaoravia näyttäis olevan monta!! :smt060
Joka pennin arvoista!!!!!!!!

Tämä säilyttäminen on oikeasti mahtavaa hommaa! Odotan innolla montako kanaa on joukossa!! Joka kanalle löytyy paikka parvessa :)
^krisse^

Viesti Kirjoittaja ^krisse^ »

Mä oon ostellut kanssa jonkun verran siitosmuna ja yks lähetys oli ihan mätä (eivät siis mätiä munia vaan todella huono itävyys 20 munasta vain 6 elävää tipua).

Pääasiassa kuitenkin siitosmunat ovat tuonneet sitä kaivattua geenipoolin laajennusta kanalaan ja pääpiirteittäin olen ollut tyytyväinen ja niihin mistä en oo ollut tyytyväinen tai lähettäjä ei ole ollut mieluunen niin kukaan ei pakota ostamaan enää uudelleen ;)

-K-
siiri

Viesti Kirjoittaja siiri »

En ole koskaan ostanut yhdeltäkään huijarilta minkäänlaista munaa :smt016
Monta paketillista olen siitosmunia ostanut postitse, aina ovat olleet todella huolellisesti pakattuja, yksikään ei ole ollut näkyvästi rikki. Joskus on käynyt, että 15 on itänyt vain 1, joskus yksikään ei ole lähtenyt, mutta koskaan ei ole tullut mieleen syyttää myyjää :smt018
Myönnettävähän se on, että aikuinen ihminen, joka tilaa kananmunia postitse, ei ole ihan viisas :oops: Ensimmäisen kerran nyt minulla on 15kpl koneessa postin kuljettamia munia ja itävyys on 100% :smt041 Kyllä se kuljettelukin vaan paljon pilaa ja joskus sattuu vahinkoja, vaikka kuin varovasti / oikein on munat kerätty. Munakauppa jatkukoon, mielestäni muniksessa ainakin on ihan rehellisiä ja mukavia myyjiä :smt023
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Kyllä varmasti puskaradio toimisi jos huijari sattuis kohdalle :smt017
Zulia

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Itse en ole vielä ostanut siitosmunia, kun kanat munii tarpeeksi hyvin ja ainakin saa siitä varmuuden sitten että kuljetuksessa mitään ei ole tapahtunut kun on itse kuljettanut :smt003
Ja se vielä kun kana alkaa itse hautomaan jos hautoo, silloin niitä ei tietenkään tarvitse edes kerätä poies ! :smt037
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

siiri kirjoitti: Myönnettävähän se on, että aikuinen ihminen, joka tilaa kananmunia postitse, ei ole ihan viisas :oops:
:smt005 :smt005 Tämä oli hyvin sanottu :smt005 :smt005 Pakko jatkaa että ei ole viisas sekään joka myy munia. :smt005 Etsii kaupoista laatikoita lähetykseen, vastailee hirveään määrään kysymyksiä, sumpii lähetyspäiviä, pehmustaa, vuoraa, teippaa, tankkaa autoa, ilmoittelee lähetystynnuksia, vastailee taas kaikenmaailman kysymyksiin ja itkee, nauraa ja myötäelää niiden kanssa. Saa pari euroa ja ehkä valokuvia katseltavaksi. Aikuisen ihmisen elämää :smt043 :smt043

Parina vuonna oon osan aikaa vuodesta lähettänyt siitosmunia ja vähän huumorilla siinä on itseensä suhtauduttava. :smt005 Kerran olen ollut ostajan mielestä huijari, lisäksi kerran olen ollut jo ennen ostoa oikein paha huijari :smt004 Pari on kertonut että aikaisemmat myyjät ovat heitä huijanneet ja olen kuunnellut ja kertonut että minun mielestä tilanne ei kuullosta huijaukselta. Luulenpa että siitosmunia ei edes voi pitkään myydä, jos ei ole valmis myös siihen että joku valittaa silloinkin kun itse ihan parhaansa yrittää. Ne syytökset kun voi tulla jopa ihan täysin käsittämättömistä syistä :smt002 Jokainen voi onneksi kokeilla :smt023 :smt005
Mar-jatta

Viesti Kirjoittaja Mar-jatta »

siiri kirjoitti: Myönnettävähän se on, että aikuinen ihminen, joka tilaa kananmunia postitse, ei ole ihan viisas :oops: :smt023
:smt005 :smt005
Jep! Minä menin hakemaan pakettia meidän kyläkaupasta. Hävetti, kun "sisältö"-kohdassa luki isolla että SIITOSMUNIA. Tai no, hävetti ja hävetti, lähinnä nauratti aivan kamalasti. Näin, kuinka täti tiskin takana pysähtyi ihan pieneksi hetkeksi tuon tekstin eteen. Mahtoi maine taas kasvaa. :headbang:

Minä olen itse sössinyt pariin kertaan tilaamani siitosmunat. Minä ja kanat. Minun kanat siis. Yli-innokkaita ollaan vissiin oltu kaikki, eikä munista ole kehittynyt mitään. Mutta nyt eka kertaa mulla on kanalassa 8 kpl tipuja, jotka on tulleet siitosmunista. :smt049 Munien myyjä on kylläkin jo vanha tuttu, joten en huijariksi edes ajatellut.
Mutta kylläpä ihanasti mieltä lämmittää saada positiivista palautetta lähettämistäni siitosmunista. :smt049 Tympii ajatus, että jos joskus lähettää, ja saakin pelkkiä haukkuja. Kun kumminkin parhaansa tekee. No, kissa kiitoksella elää...
Suvianne

Minä kyllä kerroin heti postintätille, että tipuja näistä haudotaan :smt001 Ei sellasta tarvi hävetä.

Minä olen tähän asti sössiny kaikki siitosmunani, ihan itse ja kanat.
Vinkkinä, että siitosmunia vain nuorille ja innokkaille hautojille, vanha kana osaa laskea 21 päivää ja jos mitään ei synny siihen mennessä, ne heittää kesken. Hautomakone olis hyvä olla varalta.

Mutta mun postitiput voi yhä mainiosti!!
Ne on oikeesti älyttömän reippaita!!

Kuva
siiri

Viesti Kirjoittaja siiri »

Meillä postin likat nauraa, kun muksun kanssa käydään täpinöissämme munia hakemassa :smt023 :smt035
Kerran oli ihan pakko selitellä ja juttu on kai kiertänyt :-"
Oikeasti en ole enääe edes viitsinyt laskea, kuinka monta kertaa olen koneen tuupannut täyteen kallita munia, enkä ole saanut yhtäkään tipua... harrastukset vaan tuppaa maksamaan ja sitä mukavampaahan se on, kun onnistuu :smt038
Ihania tipusia yllä :smt055
Meillä on nyt tämän viimeisen satsin, jonka hedelmöittymis% on 100 ( kiitos hannele! ) la viikon päästä ja siellä on kaikkea, mistä olen haaveillut... jännittää saanko 15 kukkoa ..
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Ei mikään juttu ole hakea munia postista. Mieheni sen sijaan joutui kerran hakemaan eksynyttä koiran spermalähetystä lentokentältä. Vähän oli korvat kuulemma luimussa väpättänyt kun tiskin takaa oli karjaistu, että sulleko sitä spermaa on tulossa, tankki on nyt täällä...
ÄsVee

Viesti Kirjoittaja ÄsVee »

Kerran olen munia postista hakenut. Olin vähän sitä ennen saanut huonoja uutisia ja silmät itkusta punaisena odottelin, että postin nuori poika antaisi paketin. Kyllä siinä poika hymyillä virnuili kun pakettia katseli. Sanoin vain että jooo-o, kanan alle, vaikka mieli teki kiljaista, että Anna saakeli ne mun munat nyt heti että pääsen lähtemään! :smt003 Onneksi kuitenkin maltoin mieleni ja voin käydä häpeämättä samassa postissa uudelleenkin.
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Meitsi repeilee täällä vedet silmissä, hyviä tarinoita elävästä elämästä. :smt005

Viime kesänä lähetin munia pitkin suomea aika paljonkin, ja kun kova suupaltti olen paikallisissa kaupoissa muutenkin niin aloin postin ovelta jo huutamaan että MUNIA MAAILMALLE !

Ja jos mennään alkuperäiseen aiheeseen niin olen itse tilanut munia aika paljonkin, tuloksena kaikkea 0-100% väliltä, mutta ei ole tullut mieleenikään syyttää huonosta tuloksesta myyjää, niin se vain on että haudonnat eivät aina onnistu.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Kannattaisiko sen siitosmunia sanan tilalle kirjoittaa et eläviä alkioita? Ei tarttis punastella ja miehetkin kehtaisi hakea.
Vastaa Viestiin