Teurastus päivä, näinkö se menee??

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
siimis

Re: Teurastus päivä, näinkö se menee??

Viesti Kirjoittaja siimis »

Kyllä se meilläkin menee niin, että minä hivautan ja mies on jossain kaukana piilossa :smt003 Ei siis edes kintuissa kiinni, vaan ihan itte saan toisella kädellä kukkoa pidellä ja toisella heilauttaa kirvestä.

Mihinköhän nää perhomiehet siellä viime munismiitissä päätyi siinä niskanahan talteenotossa..? Olikohan se niin, että toinen pitelee sulkia nipussa ylöspäin taivutettuna ja sitten siitä sulkien alta mahdollisimman tyvestä vesurilla kaula poikki. Silleen tais jäädä sulat siisteimmiksi? Paltsi varmaan osaa kertoa tarkemmin kuiteskin.
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Perhomiehistä toinen (eli meidän isäntä, se tuuheapehkoinen hyvinsyönyt kaveri :smt002) ainakin päätyi just tuohon siimiksen kertomaan tyyliin. Ja sitten pää kauloineen äkkiä veks roiskuvasta verestä ettei niskahöyhenet sotkeudu!
...Vaikuttaa vähän siltä, että seuraavan kerran minäkin joudun pitään silmät auki, samoin isäntä, että tulee siistiä(?) jälkeä... :oops:
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Ohhoh.. tiiättekös .. ny mää honasin miks tiinalle on soitettu ja kysytty niistä kukoista... lukekaas tätä ketjua ajatuksella... :smt045 .. sattu vaan oleen sillain, että kasvattaa....siis tuolla kasvattajalistalla toi puhno... onhan noita pösilöitä montaa sorttia ja kaikenlaista koheltajaa... :smt013 .. mut onhan tässä pohdinnassa jotain provosoivaakin
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Meilla kukkoa pienemmät sais henkees pitää joa en mä kirvestä heiluttelis Isäntää ja likkaa ei näy mail eikä halmeil ku kirveen kans kävelen
lautapihti
silkki

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Niin niin,minä lapsien synnytyksissä mukana olleena oonkin sanonut että ei meistä miehistä olis synnyttämään,onko se nyt sitte ihme jos kukon teurastus monessa talossa jää naisille,ovat yksinkertaisesti parempia näis asioissa :smt041
Rusina

No en ehkä menis synnytystä ja kukon teurastusta vertailemaan samanlaisina asioina :smt005. Kyllä se synnytyksen lopputulos on niin ihana, että sen takia kannattaa kärsiä (myös isän, meidän nuori tuore iskä joutui aikoinaan jalat pystyssä viereiseen petiin, kun otti tytön synnytys niin lujille :smt003). Mutta kukontappo... no saahan siinä paistivärkit tietty...

Mutta tietysti naiset ovat usein käytännöllisempiä kuin miehet, ja realisteja. :smt002
lautapihti
silkki

Epäröinki että ymmärretäänkö kirjoitukseni väärin,ei tietenkään synnytyksessä ja kukon teurastuksessa oo mitään yhteistä,tarkoitin vaan
miehen ja naisen eroavaisuuksia,minä seurasin synnytykset aivan tolpillani :smt003 (joskin vähän heikotti)
Rusina

Voi lautapihti! :smt042 :smt043 no onhan naiset ja miehet erilaisia, onneksi! :smt002 :smt044.
Mutta ehkä kukontappokyky on enempi kiinni ihmisyksilöstä kuin sukupuolesta :smt045.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

lautapihti kiitos et ymmärrät naisväenkin
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Mä en pysty lopettaan mitään elukoita ja tähän asti ei oo isäntäkään. Nyt se jo kolkkaa tottuneesti kukoilta niskat poikki vaikkei siittä hommasta yhtään tykkääkään. Mä pystyn kyllä olemaan siinä vieressä (silmät kiinni :smt005 ) mutta ite kirveen heilautukseen en vaan pysty
lautapihti
silkki

Joo pää vain pölkylle ja naps,takki vain pois ja suolet mäjelle siinä se, muttaku poika kerkis eikä herättäny mua :smt044 :smt044
Sen verran vanhanaikainen "herrasmies" oon etten sulattaisi sellaista että meillä äitykkä hoitelis kukot lihoiksi,kyllä se meillä saa olla miesväen hommia :smt023
gallia

Viesti Kirjoittaja gallia »

No on sekin jo rohkea teko (mun mittapuulla :smt003 ), kun uskaltaa olla vieressä! :smt005
Kerran olen joutunut kyllä näyttämään valoa, kun piti lopettaa yks vastasyntynyt vasikka yöllä. Oli raukka niin tuskissaan, ettei voitu oottaa aamuun. :smt009
Ja just poikineelle emollekin pyysin eläinlääkäriltä rauhotuspiikin, vaikka se kotona sit lopetettiin. Teki niin häijyä, kun siltä jäi pieni vasikka ja aattelin, et mikä paniikki emolla on, kun joutuu jättämään vasunsa! :smt010 Ulmalla oli virtsaputkessa kasvain, tuli kova kuume, ilmeisesti verenmyrkytys, eikä muuta ollu tehtävissä. :smt009

Poi´ittelen kyllä sujuvasti elukoita ja on meillä kaksi omatekemää lastakin! :smt003

Onneks isäntä ja poika osaa lopetushommat. Voin nyt hyvällä omallatunnolla paeta paikalta, kun tiedän, että meitä lällyjä on muitakin! :-"
Rusina

Juu, poijitukset ja muut kätilöinnit on ihan mukavia juttuja :smt007. Nuorenpana tyttönä avustin eläinlääkäriä oman koiran kohdunpoistoleikkauksessa ja toista isän koiran keisarinleikkauksessa jne. Oma hevonen suolet pihalla ähkyleikkauksen aikana sai sairaaksi huolesta, mutta itse leikkaus ei ällöttänyt. Itse asiassa taidan olla ainoa meidän sakista (tytön lisäksi :smt023), joka kestää nähdä verta ja "suolenpätkiä" ja pystyy toimimaan esim. onnettomuustilanteessa kylmäpäisesti :smt004.

Lopetuspäätöksiäkin on joutunut tekemään, sekä omien eläinten kohdalla että joskus lomittajanakin. Ja avustamaan. Mutta se on niin eri asia kun toinen kärsii! Kuollut eläin on sitten kuollut eläin, surua herättää (ja joskus helpotusta), ei muuta.

Eläväisen terveen linnun hutkaiseminen kirveellä ei vain onnistu, kai se on joku sisäinen esto...

Ilmoittaudun gallian lällykerhoon :smt006 .
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Tätä höyhenet sivuun juttua joutuu nyt vähän kehittelemään. Pitääkö värkätä joku donitsi sukkahousuista :smt005. Meillä käy niin että isäntä hiippaa paikalle silloin kun kukkoa syödään. Ja nyt on pakko mennä poistamaan yksi äksy kaveri. Nokkii kaikkia tasapuolisesti.
Miä taidan joutua sitten pitämään silmät auki. Ja suosittelen samaa jommalle kummalle Rusinalle, tai siipallekkin.
Ei mullakaan pahaa tee veri ja suolenpätkät, vaan se että joutuu terveen eläimen lopettamaan.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Eilen päätin teuratsaa mun pyrstöttömän kukon, kun taas munivaa kanaa meni muka astumaan :smt013
Ei huvita...
Koitan keksiä motivaatiota, että kokeilis säilöä nyt höyhenet ja lapset saisi askarrella, vaan silti istun tässä, enkä ole kiusanhenkiä poistamassa...
Vastaa Viestiin