Xausin tyrnisten haudontayritys no.1 ja jatkoa

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Xaus

Re: Xausin tyrnisten haudontayritys no.1

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Tiput olivat uineet vesikipossa. :smt018 Ihan lämpimiä ne kyllä olivat, mut sellaisia katurakin näköisiä. :smt003 Uskaltaako sitä kippoa nyt siellä pitää, jos ne alkavat uintia harrastaa? :smt017
minnimanni

Viesti Kirjoittaja minnimanni »

Kato et on niin etteivät pääse hukkumaan. Häkkilintujen juoma automaatti on hyvä tipuille.
salosusa

Viesti Kirjoittaja salosusa »

Söpösiä :smt007
iiwi

Viesti Kirjoittaja iiwi »

Mä oon laittanut juomakippoon sellasia sileitä akvaariokiviä, niin eivät pääse sinne uimaan mutta kaikki pystyy juomaan kuitenkin ja tietenkin tepasteleen siinä päällä :)
Xaus

Tiput viikon. :smt050 Pääsivät päiväkävelylle kanihäkkiin. :smt003 Aika vähän ne ovat emon alla, vaikka kanalassa on 8-12 astetta. :smt018
Kuva
Kuva
Kuva
salosusa

Viesti Kirjoittaja salosusa »

Söpöjä tirppoja :smt050 . Emo on kaunis valkoisen kirjava. Onko se Muusalta?
Xaus

Joo, on.
Bean

Viesti Kirjoittaja Bean »

Ihanat kajaalit tuolla vaalealla kukko-tipulla alimmassa kuvassa.... :smt002
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Reippaita tipuja! Ja mitenniin alimmassa kuvassa on muka kukko :smt017
Xaus

Anni-emo on huolehtinut tipuista hienosti. Onneksi, sen verran ollut kiirettä karitsoiden ja kilien kanssa... Uskomatonta on, miten ne jo tosi paljon ilman emon suojaa. Silloin Anniakin pidin lämpölampun alla tipuna pitkään ja tipulassa oli reilusti yli 20 astetta koko ajan. Nyt nuo painelevat 8-10 asteisessa kanalassa vailla huolen häivää. Harjoittelevat jo lentämistäkin. :smt005 Ainoa huono asia, mikä kanan alla hautoessa on, et tiput on aika arkoja. Mut ehtiihän niitä myöhemminkin kesyttää. :smt001

Sukupuolia en ole vielä edes yrittänyt arvailla, ehkä parin viikon päästä...
Mini

Viesti Kirjoittaja Mini »

Muusa kirjoitti:Reippaita tipuja! Ja mitenniin alimmassa kuvassa on muka kukko :smt017
Mietin IHAN samaa. Nimim. 6-viikkoisienkin sukupuolia pähkäillyt viime päivinä ahkerasti.
Bean

Mini kirjoitti:
Muusa kirjoitti:Reippaita tipuja! Ja mitenniin alimmassa kuvassa on muka kukko :smt017
Mietin IHAN samaa. Nimim. 6-viikkoisienkin sukupuolia pähkäillyt viime päivinä ahkerasti.
...voihan tuo olla kanakin :smt002 :smt005 (veikkaus ei perustunut yhtään mihinkään). Onkos uusia kuvia tipuista jossain nähtävillä? :smt001
Xaus

Ei ole vielä kuvia, pitäisi käydä ottamassa. Kovasti olen niitä sukupuolia koittanut tiirailla, ainakin toinen musta on kukko.
Bean

Itse en kyllä tunnista onko kana vai kukko kuin vasta sitten kun ovat n. 3-4 vko ikäisiä ja jos selvä ero harjoissa...ja silloinkin voi mennä vielä väärin. :smt005
Xaus

No niin, kameraa ulkoilutettu.
Kuva
Kuva

Tuosta mustasta olen jo varma, että kukko on, muista ei niin mitään hajua. Ikää nyt vajaa 3 viikkoa.
Vastaa Viestiin