Meillä haudotaan taas

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Basu

Viesti Kirjoittaja Basu »

Viineri, panini, hillopulla... :smt001
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Possumunkki :smt016
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Tippaleipä.
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Hihi, mitä nimiehdotuksia! :smt043 Hyvä! Ja kiitoksia sanaselityksistä. Kropsun olen oppinut yhdeltä ystävältä, sekin oli mulle vielä jokin aikaa sitten ihan uusi tuttavuus. Rönttösistä oon kuullut, mutta en olisi osannut kertoa mitä ne oikeasti ovat. Nyt sitä on taas piirun verran tietäväisempi. :smt003
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Siinä kävi Matti kuule nyt niin, että sun on pakko lisätä kanamäärää roimasti, jotta saat kaikki nimet käytettyä :smt005
Matti

^ :smt005 Jep, täytyy ostaa naapurilta lisätiloja kanalaa varten tai hommata työmaakoppi.. :smt005
Mimmi

Leeta ja nisu! (Ja ennen kuin kysytäänkään: leeta on pitko ja nisu pulla!) Kökö. (Se taas on kahvileipä tuolla Joensuun seutuvilla.)
Matti

Nyt on kuusi tipua enää. Yksi mun suosikeista, se keltanen, :smt012 on poistunut porukasta. Se alkoi kuulemma ontumaan jo jonkin aikaa sitten. Mä seurailin tipuja, mutta en huomannut ontumista. Asia unohtui, enkä enää seurannut eriytisesti tuota tipua. Tänään huomasin tipun ontuvan ja aika reippaasti vielä. Tutkin tipun, ulkoisia vammoja ei ollut. Ontuvassa jalassa vaikutti olevan heikot lihakset. Tipu näytti olevan muita pienempi kooltaan. Seurailin tipua, se vaikutti väsyneeltä, lepäsi tilaisuuden tullen jne. Se ei myöskään kannatellut pyrstöään. Ajateltiin, että seuraillaan pari päivää. Mutta mun tutkimukseni jälkeen se tuntui menettäneen loputkin voimansa. Lopetettiin tipu äsken.

Toivottavasti toiset pysyvät terveinä. :smt001 Ovat ainakin kovasti terhakkaa porukkaa, lentävätkin jo ja kasvavat hirvittävää vauhtia. Musta tuntuu, että ne on muutamassa päivässä venyneet pituutta ihan silmissä. :smt003 Tiput ovat nyt kuukauden ja muutaman päivän yli.
Viimeksi muokannut Matti, 19 Syys 2007, 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mimmi

No voihan voi.. Toivotaan, että loput pysyvät voimissaan! Joko olet nimet hienoista ehdotuksista valinnut?
Matti

Täytyy varmaan arvalla valita. :smt005 Ei noista hienoista nimistä muuten osaa päättää. :smt001
Matti

Mimmi kirjoitti:Joko olet nimet hienoista ehdotuksista valinnut?
No nyt on tipuilla nimet. Kiitoksia vaan vielä kaikille ehdotuksista! :smt006 Täytyy loputkin ehdotukset säilyttää, että on vara jatkossakin nimetä kanoja. :smt004

Ja viralliset nimet ovat... *rumpujen pärinää*.... : Sämpylä, Rieska, Limppu, Pumpernikkeli, Kakku ja Donitsi. (Kotisivuilta näkee kuka on kukakin.)

Koska näyttää siltä, että kukot ja kanat jakaantuvat puoliksi, niin ainakin pari kukkoa olisi uutta kotia vailla. Eli jos haluat ikioman Sämpylän tai Rieskan, niin eikun yksäriä Matin suuntaan. :smt002
Mimmi

Hyvät nimet! :smt005
Matti

"Tiput" on jo isoja. Ne on satunnaisesti istuskelleet orsilla, mutta aina ne on vaan sitkeesti menneet yöksi pesään. :smt018 Tänään olin enemmän kun tyytyväinen, kun tipuista viisi oli illalla orrella. Istuivat vielä siellä kaikista ylimmällä orrella. Niistä orsipaikoista on joskus ollut nahisteluakin aikuisten kanojen kesken. Vaan eipä nyt. Tiput istuvat ylimmällä orrella ja Vohveli aikuisten kanojen kanssa seuraavalla orrella.
pele

Viesti Kirjoittaja pele »

Heissan tännekkin , Meillä on haudonta menossa taas , perjantaina tulee 2 viikkoa täyteen, ja ne mitä haudotaan on hämäläistä kantaa , toivottavasti onnistun :smt001
Matti

Onnea haudontaan! :smt001
Vastaa Viestiin