Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

munavaikana

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja munavaikana »

Nro yheksän kuivattelee koneessa ja laulaa kympille joka on vielä munassa :smt043
Canon EOS 1000D, mie en vain ossaa käyttää tätä niin hyvin ko tätä kameraa vois, parempiaki kuvia sais.
Pirjo

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Nyt tää menee kyllä ihan ohi aiheen -anteeksi, mutta mikä objektiivi siinä? ...meinaan vaan kun tulee niin selkeitä kuvia.
Olen huomannut (mulla myös järkkäri) että todella vaikea saada liikkuvista tipuista ns. hyväksyttäviä kuvia. Itseasiassa minulla niitä ei toistaiseksi ole vielä yhtään :smt009
munavaikana

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja munavaikana »

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS EF-S kuvanvakaimella, tuli kameran matkassa, tätä käytän sisäkuvissa, ulkouvissa sit tuota EF 75-300mm ja mie olen ihan köpö valokuvaamisessa :smt045
OBJEKTIIVIN TIEDOT
Zoom alue:18 - 55
Valovoima:f/3.5 - f/5.6
Pienin aukko:22-36
Tarkennus:Auto/Manual
Suodinkoko: 58 mm
Lähin tarkennusetäisyys: 28 cm
Paino: 190 g
munavaikana

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja munavaikana »

Met opeteltii syöhmään

Kuva

Kuva

Kuva



Kuva

Nätti tipu:

Kuva
suikku

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja suikku »

Ihania kuvia! Millä se estetään, että tuo koiruus ei sano kerran louskis ja namskis? Taitaa olla hyvin tottelevaisia koiria!
munavaikana

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja munavaikana »

Thanks :smt043
Pittäähän se näyttää mitäs meile on tullu... Vähän vaikea kieltää koskemasta ku niitten pitäs sorsia kantaa syksyllä, mutta koirat oli niin ihmeissään tipuista että pitivät päätä peitolla ja antovat käyä nokkimassa kirsua :smt001 Mutta jos ne keskenään jättäis niin taitais olla entisiä tipuja... Ainakin tuo vanhempi nuoleskeli huulia siihen malliin että kanapaistit sillä tais olla mielessä :smt027 Uskalsin mie siltikki pittää niitä vähän aikaa viltin päälä että saa kuvia otettua, eihän ne saa sohvalla olevaan pullaan tai nakkiinkaan koskea ilman luppaa eikä ne sitte koskenu tipuihinkaan... mutta esim. pakoon juokseva kissa(tai tipu) ois taas ihan eri asia, ei ehkä vois vaistoilleensa mitään ja kerkeäis muutama Vi Sa prkle kuulua ennenko toppais :smt018 ja vahinko vois sattua...... Mutta jos opettais tipuille että ne osais olla rauhassa koirien kanssa ja tottuis koiriin niin saattais onnistua valvottuna olla pihalla irti, en tiiä :smt017 Mitenhän muilla koirat on oppinu oleen, vaikka oliski noutajia ja riistan kanssa ollu tekemisissä?
Tipsulitipu

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Onnea pikku tipsuista. Ovat sulosia. :smt055
Meiilä vielä 16pv laskettuun. Kovasti pieniä odotellaan. :smt038
munavaikana

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja munavaikana »

kiitos kiitos :smt006 Kyllä niitä tulee sinnekki, tää ei sittenkään ollu mitään ydinfysiikkaa vaikka niin mie aluksi aattelin. Kuhan lämmöt on 33-39 välillä ja kosteus 40-60% ja lopuks 60-80% nii hyvin se menee. Toki nuo lämmönvaihtelut voi näkyä mullakin myöhemmin tipujen kehityksessä ja selviytymisessä, mut katsellaan miten meille loppujen lopuksi käy, voi olla että mieki hehkutan liian aikasin....
17 munasta, 15 lähti kehittyyn, 12 tipua syntyi. Nyt mie en ennää jaksa valvoa, loppujen kolmen kohtalo selviää aamulla ovatko sissejä, aihoupsou....
2 keltaista, 2 ruskeaa ja loput mustia joissa enemmän tai vähemmän vaaleita merkkejä, kuvia tulee huomenna tai sunnuntaina lisää, kunhan saahaan haudonnat loppuun.
Puolikas pitsa naamariin ja :smt015

Fiilistelyjä :smt060 :

Kuva
tesla

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja tesla »

Argh miten ihania! Mä en kestä oottaa, eilen lykkäsin munat hautumaan. Oi...
Btw piti tuosta objektiivista, et se on tosi hyvä, näppärän kokoinen ja riittävä. Mulla oli filmijärkässä se, mut jostain syystä se ei nyt tuohon EOS400 mee? PItää olla vissiin jokin välikappale tms.
vardenji

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja vardenji »

munavaikana kirjoitti: Mitenhän muilla koirat on oppinu oleen, vaikka oliski noutajia ja riistan kanssa ollu tekemisissä?
No, mulla on laika ja se ei välitä pakeneeko saalis vai ei. Jos sen saa kiinni se on entinen :smt009 Kanat on osannee varoo koiran reviiriä(juoksuvaijerialue) ja kiertää aika kaukaa, mutta kissoja en voi pitää ulkona. Nyt alkaa tuntua siltä että se katettu kanatarha taitaa olla tarpeen(bongattu kanahaukka, tiedossa ketunpesiä pellon laidassa ja naapuri istuttaa valkosipulia) kun koira on jo kerran kiskassu vaijerin poikki :shock: Mä toivon että johtu vaan vanhasta vaijerista...

Ihania pieniä piiperoita olet hautonu :smt007 Toi järjestelmäkamera taitaa olla hintansa arvoinen, kun sillä saa noin hyviä kuvia!
saralele

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja saralele »

Tosi hieno kuva teistä!!!!
munavaikana

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja munavaikana »

:smt022 Kaksi kuollut yöllä :angel13: noh ne oliki jo valmiiks heikomman olosia, jostain syystä toisella ei avautunu toinen silmä ollenkaan? Mie koitin juottaa sille ruiskulla vettä ja märällä pessä sen silmää auki, mut eihä siitä mitään tuu, ois pitäny niitata heti... Möh :smt009
vardenji

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Voih :smt010 :smt056 Meillä meni kans heikoin yöllä. Kai se olis armollisinta vaan lopettaa heti kun huomaa heikoks, se vaan on henkisesti niin vaikeeta...
Toivottavasti kaikki loput pysyy terveinä ja terhakoina.
Pirjo

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

voi pikkuisia :smt010
munavaikana

Re: Omatekosesta ja ensimmäistä kertaa....

Viesti Kirjoittaja munavaikana »

Nooh, nautitaan näistä mitä vielä on :smt049

Kuva

Ainoa vaalea
Kuva

Kuva

Söpö
Kuva

Kuva

Kuva

Hauskaa Pääsiäistä :smt048
Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin