Varin projektit, ja kanojen...

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Pirjo

Re: Varin projektit, ja kanojen...

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

mik kirjoitti:jos siellä on oikeesti kaks alkiota, niin tuskin mahtuvat kasvamaan isoiksi ja kuoriutumaan. Anteeks, et lättään innon...
...mut jos niistä tuleekin PIENET kaksoset :smt003
Pirjo

Huh -mua pelotti kun se törkki tolla terävällä veitsellä sitä munaa :smt010
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mun tarttee pitää sitä silmällä ja merkata se muna. Kaks tummaa hahmoo siellä kelluskeli ja liikku. Mut jos sieltä tulee kaksoset, kannattaako mun auttaa ne ulos vai ei? Saattaa olla hiukan vaikeeta toi kuoriutuminen, niinkun tossa videossakin näky. Mä melkein toivoisin et sieltä tulis vaan yks ja oisin nähny väärin... Kaksoset olis toki ihania, mutta uhkanan taitaa olla ettei niistä oo eläjiks... Aika näyttää.

Mulla kävi kans mielessä ettei sitä kai noin terävällä kannattais :smt002 Mutta olipa jännä video, kauhuleffat jää toiseks :smt005
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

^ Tarttee olla terävä työkalu, kun täytyy raksia pelkkää kuorta pois, ei kalvoa siitä alta... :smt002
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

se onnistuu kyl pinseteillä. Pienen pieni reikä ilmapäähän ja sit pinseteillä nipistelee palan kerrallaan.
vardenji

Pinsetit tuli mullakin mieleen :smt045 Tiedän mitä tehdä jos siellä oikeesti on kaksoset tulossa ja JOS ne selviää kuoriutumiseen asti. Osassa on niin paksu kuori ettei tosiaan näe hyvälläkään lampulla kun pintaan tulevat verisuonet ja alkaa jo menemään niin tummaks ettei kohta näe mitään. Ei tahdo nahoissaan pysyä kun ajattelee niitä pieniä jotka toivottavasti kuoriutuu. Mun tarttee tehdä navettaan pian laajennus että kaikki tulevatkin mahtuu :smt003 Vaikka kukothan tarttee napsia joukosta.
vardenji

Enää viikko :smt044 Sit nähdään mitä tosta hassusta munasta tulee... Tipuille on jo kauan ollu pussillinen pieniä siemeniä varattuna :smt003 Kohta innostuksissani varaan niitä lisää, vaikken edes tiedä kuinka ne niitä syö. Kohta saa kärpäsiäkin alkaa jahtaamaan lapsukaisille kun kevät niitä jo herättelee. :smt003
Pirjo

...hih ...meillä on yhtä aikaa ´synnytys` :smt043
-viikko tuntuu toooosiiii pitkältä!
tinttuli

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Pirjo kirjoitti:...hih ...meillä on yhtä aikaa ´synnytys` :smt043
:smt005
vardenji

:smt005 Pidetäänhän kaikki ajantasalla miten synnytys menee. Jos saan tosta koneellisesta alkuparven alhoille, olen erittäin tyytyväinen :smt003 Tosin nyt kun on eka tipue, oon tyytyväinen ihan mistä tahansa...
vardenji

Kumma kun koneessa ei tahdo enää kosteus pysyä :smt017 4vrk jäljellä ja kosteus laskee tosi nopeesti. Olen yrittäny pitää sen 47-50% ja ehkä vähän yli, mutta nyt laskee yhdessä yössä 47stä 38 ja pelkään et tekee hallaa tipuille :smt009 Nyt laitoin pienen kankaan suikaleen pää veteen tonne ja yritän jos se auttais. Jos ei ala nousemaan kosteus, täytyy suurentaa sitä suikaletta... Vesi kuluu tosi nopeesti. Onko munista lakannut kosteus haihtumasta ja se aiheuttaa tän vai onko jokin muu?
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

vardenji kirjoitti:Kumma kun koneessa ei tahdo enää kosteus pysyä :smt017 4vrk jäljellä ja kosteus laskee tosi nopeesti. Olen yrittäny pitää sen 47-50% ja ehkä vähän yli, mutta nyt laskee yhdessä yössä 47stä 38 ja pelkään et tekee hallaa tipuille :smt009 Nyt laitoin pienen kankaan suikaleen pää veteen tonne ja yritän jos se auttais. Jos ei ala nousemaan kosteus, täytyy suurentaa sitä suikaletta... Vesi kuluu tosi nopeesti. Onko munista lakannut kosteus haihtumasta ja se aiheuttaa tän vai onko jokin muu?

http://www.farmit.net/kotielaein/siipik ... -muodostus
Jospa siellä ei ole enää niin paljoa sitä haihdutettavaa... :shock:
http://freshpics.blogspot.com/2007/05/s ... pment.html
vardenji

Eipä siellä haihduttavaa pahemmin munissa siis ole, mutta kangassuikale autto :smt023 Ja tänään oli ylläri kanalassa, ei yhtään munaa pesässä vaan lätty-Tai... Toi pikkanen kalkkijalkaongelmainen sekarotunen melkeinkääpiö tahtoo vauvoja NYT :smt005 Jos huomennakin hautoo, taidan laittaa koneesta sille kohta kuoriutuvia pari alle :smt002 Saa sitten sekin hoitaa pikkusia ja mulla sopii kaikki paremmin keinoemon alle :smt003 Anto kaneillekin aika kyytiä kun pikkupoika meni piiloon pesään. Tuli aikas vikkelään pois :smt003
Äiti tossa puhelimessa totes että mä hukun tipuihin. Mä vaan rauhottelin et eihän kaikki takuuvarmasti kuoriudu, vaikka olisikin vielä eläviä :smt024
vardenji

Äskeinen läpivalasu ilmiantoi yhden hätähousun, joka tökki jo nokalla kalvoa rikki :smt044 Ainakin 4/5 liikuskeli vielä ja tänään on 18.vrk. Mites toi kääntämisen lopettaminen teillä muilla keillä on eri aikasia munia samassa koneessa? lopetanko kääntelyn tänään vai vasta ylihuomenna seuraavien munien 18. päivä?
Vastaa Viestiin