Ihanaa kun sait tipuja ! Laskeppa ville tipuilta varpaat, Silkeillä on tummat jalat ja viisi varvasta ja Käppänöillä vaaleat ja neljä varvasta
Nyt pian ruokaa esille ja naputat sormellasi sitä lautasta missä rehua on, ne menevät siihen hasitelemaan ja oppivat pian syömään. Myös se auttaa, kun tiputat sormistasi rehua niiden nenän edessä lautaselle niin että ropina käy. Pariin päivään niillä ei ole kiirettä syödä, ruskuaispussissa on alkumatkan eväät.
Eikös olekin uskomattoman sulosia Kohta on vilinää, ne kasvaakin niin ihmeen nopeaan. Ps. älä päästä sitten kissaa likelle, ne tuppaavat olemaan liian kiinnostuneita...
Ei se niin vaikeaa ole. Tarvivat puhtaan häkin, lämpöä, ruokaa ja vesikupin jossa ei ole uimamahdollisuutta.
Mä olen antanut ruuaksi aluksi vain keitettyä kananmunankeltuaista ja pikku-punahelttaa.
Onnea tipuista
Mä oon ekoina päivinä antanu keitettyä kananmunaa ja murskannu haarukalla sitä pikkusille. Ja tietysti vettä. Ja tosiaan kun koputtelee lautasen reunaa niin kummasti ne tulee katsomaan heti että jaahas mitäs täällä on tarjolla
Onnea vaan tipuista. Itse olen antanut poikasrehua/kaurahiutaleita ja keitettyä kananmunaa sekä tietenkin vettä jostain pienestä astiasta jonne keskelle olen vielä laittanut kiviä, etteivät vaan huku. Lämpölamppu on tarpeellinen ja jos ei muuta häkkiä ole, niin kyllä se pahvilaatikkokin ensimmäisen viikon kelpaa. Sen jälkeen tuppaavat jo pomppimaan laatikosta pois. Pohjalle olen laittanut sanomalehteä, olkia/heiniä. Kyllä se siitä