Ville hautoo tipuja

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

annemari

Re: Ville hautoo tipuja

Viesti Kirjoittaja annemari »

Ihanaa kun sait tipuja ! Laskeppa ville tipuilta varpaat, Silkeillä on tummat jalat ja viisi varvasta ja Käppänöillä vaaleat ja neljä varvasta :smt038
Nyt pian ruokaa esille ja naputat sormellasi sitä lautasta missä rehua on, ne menevät siihen hasitelemaan ja oppivat pian syömään. Myös se auttaa, kun tiputat sormistasi rehua niiden nenän edessä lautaselle niin että ropina käy. Pariin päivään niillä ei ole kiirettä syödä, ruskuaispussissa on alkumatkan eväät.
toukomettinen

Viesti Kirjoittaja toukomettinen »

Eikös olekin uskomattoman sulosia :smt060 Kohta on vilinää, ne kasvaakin niin ihmeen nopeaan. Ps. älä päästä sitten kissaa likelle, ne tuppaavat olemaan liian kiinnostuneita...
villeah

Viesti Kirjoittaja villeah »

Enää kolme silkin munaa koneessa. Toivottavasti tulis ees yks valkonen silkki.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnea pikkuisista :smt050 Hieno "tipusaalis" sieltä tuli/tulee! Pst. kaikkien tipukuumeisten kiusaksi voisit laittaa kuvia :)
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Onnea tipusista.
villeah

YRITÄN laittaa kuvia jos osaan.
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Hienoa että sait kunnon tipuparven! :smt041 ONNEA!!!
villeah

Onko tipujen hoito sillälailla hankalaa? Mitä söisivät mielellään näin eka päivinä? Olen tässä vielä ihan aloittelia. :oops:
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Ei se niin vaikeaa ole. Tarvivat puhtaan häkin, lämpöä, ruokaa ja vesikupin jossa ei ole uimamahdollisuutta.
Mä olen antanut ruuaksi aluksi vain keitettyä kananmunankeltuaista ja pikku-punahelttaa.
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Onnea tipuista :smt001
Mä oon ekoina päivinä antanu keitettyä kananmunaa ja murskannu haarukalla sitä pikkusille. Ja tietysti vettä. Ja tosiaan kun koputtelee lautasen reunaa niin kummasti ne tulee katsomaan heti että jaahas mitäs täällä on tarjolla :smt001
Bean

Viesti Kirjoittaja Bean »

Onnea vaan tipuista. Itse olen antanut poikasrehua/kaurahiutaleita ja keitettyä kananmunaa sekä tietenkin vettä jostain pienestä astiasta jonne keskelle olen vielä laittanut kiviä, etteivät vaan huku. Lämpölamppu on tarpeellinen ja jos ei muuta häkkiä ole, niin kyllä se pahvilaatikkokin ensimmäisen viikon kelpaa. Sen jälkeen tuppaavat jo pomppimaan laatikosta pois. Pohjalle olen laittanut sanomalehteä, olkia/heiniä. Kyllä se siitä :smt023
villeah

Meidän tipejä voi nähdä nyt kuvagallerian puolella! :smt001
Vastaa Viestiin