Siitosmunien säilyvyys postissa/haudontaa/TIPUJA
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Siitosmunien säilyvyys postissa/haudontaa/TIPUJA
Onnea tipusista, nyt viimeistään joudut muuttamaan sinne kanalaan.
Oijoijoijoi... Koko päivän pidättelin itseäni, etten mene häiritsemään kanalaan, mutta nyt en enää malttanut olla menemättä. Ja
Siellä oli 9 tipua ( tai 8 ja 1/2
, kuoriutuminen oli yhdellä vielä kesken) ja kahdessa munassa reikä! Viimeisessä en reikää huomannut. Oi onnen päivää!! Miten mikään voi olla niin kaunis ja suloinen kuin nuo olivat kaikki?!
Huomenna, jos kaikki ovat selvinneet kuoristaan ulos, otan tipuista kuvia. Kiva olisi laittaa näytille tännekin, kun vaan osaisin.

Huomenna, jos kaikki ovat selvinneet kuoristaan ulos, otan tipuista kuvia. Kiva olisi laittaa näytille tännekin, kun vaan osaisin.
Onnea varaemolle ja kanamammalle loistavasta tiputuloksesta
. Suloisia tipukuvia nyt tänne porukan ihasteltavaksi
. Onnistuu kyllä, kuvagalleriasta löytyy hyvät ohjeet niiden laittamiseen. Ja myös aijaa.comilla saa kätevästi kuvat esille. Eli ei muuta kun kipinkapin räpsimään vauvakuvia! 

10 tipua oli odottamassa aamulla
Yksi muna on ihan hiljaa, ei näy reikää eikä mitään. Ja toinen on samassa vaiheessa kuin illallakin, pieni reikä on, mutta ei enempää.
Kanamummo: Tämän hetken saldo on 8 Ilmajokista
! Siellähän oli 9 Ilmajokisten munaa ja kolme näitä mun omien kanojen tuotoksia.
Nyt leivon oikein synttäripullaa ja juon kahvit pikkuisten kunniaksi ja sitten kipaisen ottamaan kuvia pienistä sulostuksista! Pitää siirtää perhe samalla maantasalla olevaan pesään, emoraukka ei pääse syömään, kun jouduin laittamaan pesän kiinni, etteivät vauvat pääse putoamaan. Paitsi jos jommassa kummassa munassa tapahtuu jotain edistystä niin sitten saavat olla yläpesässä ihan rauhassa.
Minä olen niin onnellinen näistä pikkuisista! Olo on ylpeä, ihan kuin itse olisin synnyttänyt ne
vaikkei mun edes tarvinnut tehdä koko homman eteen mitään muuta kuin hakea munat postista!

Kanamummo: Tämän hetken saldo on 8 Ilmajokista

Nyt leivon oikein synttäripullaa ja juon kahvit pikkuisten kunniaksi ja sitten kipaisen ottamaan kuvia pienistä sulostuksista! Pitää siirtää perhe samalla maantasalla olevaan pesään, emoraukka ei pääse syömään, kun jouduin laittamaan pesän kiinni, etteivät vauvat pääse putoamaan. Paitsi jos jommassa kummassa munassa tapahtuu jotain edistystä niin sitten saavat olla yläpesässä ihan rauhassa.
Minä olen niin onnellinen näistä pikkuisista! Olo on ylpeä, ihan kuin itse olisin synnyttänyt ne

Jo on monenvärisiä tipuja! Mahtavan ihania! 

Ooooii kuinka suloisia vauvayksityiskuvia
* lepertelyä...*. Voi että pikkuiset voikin olla söpöjä
. Hieno värivalikoima, oliko loputkin yhtä monenkirjavan värisiä? Ilmajokiset on ihan selvästi suklaatipuja, on ne!
.

On ne kaikki niitä ihanan kirjavia. Neljä suklaista, kaksi mustavoittoista. Kaksi ihan vaaleaa, melkein keltaista. Yksi suklaan ja vaalean välimuoto ja tuo yksi mustavalkoinen. Ihania kaikki! Yksityiskuvat on otettu, kun perhe muutti lattiatasoon, siinä muuttovaiheessa äkkiä napattiin potretti jokaisesta vauvasta. Kaikista vaan ei onnistunut, kun kuvaaja (eli minä itse) ei kuvauksen saloja oikein hallitse
Hyvä onkin, että muuttivat, sellainen vilinä ja vilske kävi illalla pesän ympäristössä. Kaikki vauvat olivat ulkoilemassa ja yksi oli päättänyt istua keskelle ruokalautasta
.
Itse veikkaisin tässä vaiheessa, että ne suklaiset ja mustat+mustavalkoinen on varmasti Ilmajokisia, todennäköisesti myös se välimalli. Ja ne vaaleat on sitten meidän omien kanojen tipusia, niitähän ei tuossa porukassa ole kuin kaksi. Aika näyttää, menikö veikkaus oikein.
Jos vaan huomenna saan niin otan yhteiskuvan koko pesueesta vielä nähtäväksi!

Itse veikkaisin tässä vaiheessa, että ne suklaiset ja mustat+mustavalkoinen on varmasti Ilmajokisia, todennäköisesti myös se välimalli. Ja ne vaaleat on sitten meidän omien kanojen tipusia, niitähän ei tuossa porukassa ole kuin kaksi. Aika näyttää, menikö veikkaus oikein.
Jos vaan huomenna saan niin otan yhteiskuvan koko pesueesta vielä nähtäväksi!
Minulla on nuita ilmajokelaisia tipuja kans. Nuo mustat ja ruskeat voisivat tosiaan olla niitä itselläni on saman värisiä tipuja. Ihanan kirjava joukko.
Joo se ensimmäinen söpöliini ei ainaskaan ollu ilmajokinen! Mutta nätti
Hauskan näkönen se harlekiini-harakkatipu.

Hauskan näkönen se harlekiini-harakkatipu.
Onkohan tuo söpö harlekiini-harakkatipu ilmajokinen? On niin oranssi nokka ja jalat.