Törstille kuuluu hyvää (sehän ei tiedä tästä salmonellajutusta mitään eikä kuullut sitäkään kun eläinlääkäri vaati sen päätä vadille muiden mukana), se on kasvattanut jo hienon sulkapuvun. Siivissä on vielä vain tupet, mutta eiköhän ne sieltä kasva vielä nekin.
Se on rohkaistunutkin paljon, ei ole enää niin ujo kuin vähän aikaa sitten. Oon pari kertaa päästänyt ne latoon jaloittelemaan ja ne on hirveän innoissaan, vaakkuvat kuin viimeistä päivää ja räpyttelevät siipiä.
En pysty edes ajattelemaan että pitäis Törsti ja nämä kaikki tappaa, tulee aivan fyysisesti paha olo.
Vaikka mulla on vahva epäilys siitä että eläinlääkäri puhu tappojuttuja vain tietämättömyyttään, niin ei silti tunnu kivalta kun tulee näin "viralliselta" taholta tuollaista kommenttia omista kultamussukoista.
Ihanaa et Törstillä on asiat mallillaan. Se teki jotenki lähtemättömän vaikutuksen muhun, hyvä etten jo ollu sen ansiosta hamstraamassa ankkoja.
Älä huoli, oli ny salmonellaa tai ei, niin en mä usko tohon pakkolopetukseen. Se vaan varmaan tuntuu jostain tunteettomasta lääkäristä oivalta ratkasulta.
Ei juurikaan ole enää koossa eroa. Se on jo isompi kuin pienimmät kirjavat ankat ja kohta saman kokoinen kuin toiseksi pienin valkoinen. Sulkia se on kasvattanut hitaammin, muilla on jo hienot siipisulatkin.
Törstihän on Villiinalle menossa, joten mulla tulee varmasti hirveä ikävä sitä kun se lähtee. Nykyään se on jo ensimmäisenä ovella vastassa ja pyrkimässä latoon missä ne tykkäävät jaloitella. Ennen se oli niin arka ja nyt jo rohkein kaikista ankoista.
Ei taitais Viltsu ihan helposti myydä Törstiä.
Voi Törstistä on kasvanut kyllä maailman komein ankka!! Ainakin "äitien" silmissä!! Hintaa olis kyllä mahoton Törstille laittaa.. Onneksi ei tarvikkaan kun se tulee meille jäädäkseen.. Jälkeläisiä voidaan toki sitten myydä, jos halukkaita ostajia löytyy! Ushva haen tänään ne rehut, mut pärjäätkö huomiseen pikkupunaheltalla? Mun ei tarvi lähtä ollenkaan töihin, nii en viittis pelkästään säkkiä lähtä tuomaan, ku ilmakin on tuommonen!
Villiina on onnen tyttö!
Mietin juuri, että kuinkahan monelle iskee/on iskenyt ankkakuume juuri Törstin takia...? Itselle ainakin. Onneksi olen pystynyt sen pitämään kurissa!
Törstin joskus tulevista jälkeläisistä EI SAA sitten laitella minkäänmoisia kuvia tänne näytille....
Pahasti kyllä meinaa ankkakuumetta pukata päälle tämän takia.. Mitähän tästä vielä tulee ku Törstin takia pitääs saada ankkoja ja KP:n kyyhkyjen takia sitte kyyhkyjäkin Mihin mä muka saan ne kaikki mahtumaan
Törsti tyttönen ei ollutkaan ihan kasvamaton ankka. Nyt siitä ei tosiaankaan uskoisi että on joskus ollut niin paljon muita pienempi! Kävin joku aika sitten tervehtimässä Törstiä ja muita ankkoja Villiinan luona ja tältä "kasvamaton ankka" näyttää nykyään (Törsti etummaisena):