Mitä maksaa
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
No tää, mitä mää entiten oon kammoksunut koskee kyllä nelijalkaisia laumaeläimiä..
Kyl mää tiedän Tipsi, että sun lintus on hyvässä hoidossa,:smt005 ja käyt niitä moikkaamassa(ja eihän niillä silloin oo kuin kaks paikkaa ja tutut ihmiset), mut nää laumaeläimet, joita kierrätetään paikasta toiseen, yritetään sopeuttaa niitä milloin minkäkinlaiseen katraaseen ja sitten kun ei onnistuta, niin ei kun vahinko kiertään ja eläin on entistä enemmän ongelmissa. Monessakohan paikassa se yksin pässi oli ollut(ihan sekopäänä oli jo edellisessä paikassa kaks kolme viikkoo, ja monessakohan oli sitä enennen yritetty).. hirvittää vaan että piti meille hakea, mutkun en silloin vielä tiennyt ihan kaikkee...mitä nyt tiedän... Piti vielä lisäämän tähän että meillä se pääty just sinne minne sen kuulukin päätyä .. ilman sinkkisankoo tai muuta kättäpitempää ei ees isäntä pystynyt elikoita hoitaan pässin vuoksi. Harmi kun oli komee pässi, vaan täysin vailla kasvatusta, ja kolmivuotiasta on jo himpan hankala opettaa... tavoille.
Kyl mää tiedän Tipsi, että sun lintus on hyvässä hoidossa,:smt005 ja käyt niitä moikkaamassa(ja eihän niillä silloin oo kuin kaks paikkaa ja tutut ihmiset), mut nää laumaeläimet, joita kierrätetään paikasta toiseen, yritetään sopeuttaa niitä milloin minkäkinlaiseen katraaseen ja sitten kun ei onnistuta, niin ei kun vahinko kiertään ja eläin on entistä enemmän ongelmissa. Monessakohan paikassa se yksin pässi oli ollut(ihan sekopäänä oli jo edellisessä paikassa kaks kolme viikkoo, ja monessakohan oli sitä enennen yritetty).. hirvittää vaan että piti meille hakea, mutkun en silloin vielä tiennyt ihan kaikkee...mitä nyt tiedän... Piti vielä lisäämän tähän että meillä se pääty just sinne minne sen kuulukin päätyä .. ilman sinkkisankoo tai muuta kättäpitempää ei ees isäntä pystynyt elikoita hoitaan pässin vuoksi. Harmi kun oli komee pässi, vaan täysin vailla kasvatusta, ja kolmivuotiasta on jo himpan hankala opettaa... tavoille.
Viimeksi muokannut maunu_muori, 01 Joulu 2008, 14:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Meillä ankkapariskunta Vihtori ja Klaara, vietiin kesäksi aina mökille.
Ne oppi siihen niin, että taapersivat pakettiautoon itse siltaa pitkin. Ne oppi, että autoreissun jälkeen on määrätön määrä lampia ja ojia mitä kiertää ja tyhjentää nuijapäistä.
Ekat reissut oli niille varmasti ressaavia, mutta äkkiä oppivat.
Ja vuohet oli meillä niin kesyjä, että jos istu vieressä niin ei ollut mitään hätää kun mentiin eläinlääkäriinkin. Mutta itse lääkärissä alko sellanen hätä pissa/kakka ralli että!!!
Kyllä eläinkin on sopeutuvainen jos siirrot hoidetaan hyvin ja molemmissa paikoissa on hyvä hoito.
Mutta itse olen sitä mieltä että moni ottaa elukan vain jonkun "romantiikan" vuoksi.
Eikös olis ihanaa ku meillä olis lammas ´katsoo lambi mainosta`
Sitten pieni kesäkaritsa huutaa yksinäisenä takapihalla narussa ääni käheänä!!
Miten niitä edes annetaan kesäksi??!! Minusta se on vastuutonta. Nimimerkillä lampaan määintää kuunellu naapurista!!
ps. kerran se määkintä loppu ja kun omistaja oli havahtunu, niin karitsa oli kiertäny narun kaulan ympärille ja oli maannu puolihengettömänä...
Ne oppi siihen niin, että taapersivat pakettiautoon itse siltaa pitkin. Ne oppi, että autoreissun jälkeen on määrätön määrä lampia ja ojia mitä kiertää ja tyhjentää nuijapäistä.
Ekat reissut oli niille varmasti ressaavia, mutta äkkiä oppivat.
Ja vuohet oli meillä niin kesyjä, että jos istu vieressä niin ei ollut mitään hätää kun mentiin eläinlääkäriinkin. Mutta itse lääkärissä alko sellanen hätä pissa/kakka ralli että!!!
Kyllä eläinkin on sopeutuvainen jos siirrot hoidetaan hyvin ja molemmissa paikoissa on hyvä hoito.
Mutta itse olen sitä mieltä että moni ottaa elukan vain jonkun "romantiikan" vuoksi.
Eikös olis ihanaa ku meillä olis lammas ´katsoo lambi mainosta`
Sitten pieni kesäkaritsa huutaa yksinäisenä takapihalla narussa ääni käheänä!!
Miten niitä edes annetaan kesäksi??!! Minusta se on vastuutonta. Nimimerkillä lampaan määintää kuunellu naapurista!!
ps. kerran se määkintä loppu ja kun omistaja oli havahtunu, niin karitsa oli kiertäny narun kaulan ympärille ja oli maannu puolihengettömänä...
hirveetä.. mä yritän saada siitosmunian mitä eläimiä hommaan ja sit itse kasvatan lisää.. jos on ylimääräisiä niinku kukkoja yleensä niin laitan pataan. ei niitä kaikkia eläimiä kukaan ota ja joskus ne on pakko laittaa pois.. se on iha todellista.. niinku nyt yritän saada vähä nuorennettua kanalaumaani että saan ens syksynä laittaa pataan vanhoja kanoja, jotka ei enää muni.
Pienemmät on meilläkin halvempia. Johtuu yksinkertaisesti siitä, että mitä vanhempi lintu sen suuremmalla todennäköisyydellä jää eloon. Kaksi-kolmeviikkoinen on vielä suureessa vaarassa menehtyä jos olosuhteissa menee jokin pieleen, parikuinen porskuttaa jo kummasti.
Muoks: Tämä siis edelliselle sivulle Tipsille kun kyselit nuorten alhaisia hintoja
Muoks: Tämä siis edelliselle sivulle Tipsille kun kyselit nuorten alhaisia hintoja
Euromarketissa oli muuten perjantaina konneveden neulamuikun kokoiset muikut 2,5€ kilo... hitsit että meillä oltiin pahalla tuulella sunnuntaina, kun ei ollut toista puolentoistakilon pakettia antaa, kamala kerjääminen pirtin ovella., heti kun astuin ulos.... tyhmä mä, ei tolla hinnalla saa mitään noin monipuolista eläinvalkuaista ankoille... fosforitkin kohdillaan ja omega hapot...kyllä oli lauantaina kylläisiä ankkoja, kaiken vetivät kerralla... 

Mitä? Muniiko mun pikkuseni jo, hihihi
Jos et pekkis vielä tee niistä munista poikasia (mahtavatkohan olla vielä hedelmöittyneitäkään..) niin jos niitä saisi muutaman ihan vaan syötäväksi. Tosin ei vielä kannata jemmata niitä,... mutta jos lähempänä joulua voisi pikkusiani tulla katsomaan. Onhan niillä muuten nyt kalkkia saatavilla, jos ne munii? Ai ne syö nyt leivänmuruja, aiemmin eivät huolineet (sellasia nirppanokkia välillä minun vaakuttimet).

Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Joo.. Mulla on välillä hinnoittelusta sellainenkin olo, että kun en kerta kaikkiaan malttaisi luopua kanasistani, niin jos joku silti väen väkisin haluaa nimenomaan multa kanoja, niin hinta sitten on sellainen, että sillä hinnalla sitten raskin luopua kanasesta.
Silloin usein sanonkin ostajalle, että varmasti saat halvemmalla jostain muualta. Mut mun kanojahan ei voi ostaa mistään muualta, kuin multa.
Silloin usein sanonkin ostajalle, että varmasti saat halvemmalla jostain muualta. Mut mun kanojahan ei voi ostaa mistään muualta, kuin multa.

Tuollaset sopimuspaperit on tosiaan lain edessä yhtä arvottomia kuin vessapaperi. Mikään ei velvoita ostajaa pysymään tuollaisissa sopimuksissa vaikka olisi tuollaisen allekirjoittanut. Eli eläin on kuin tavara, jos sen toiselle myyt niin se on sitten sen toisen ja hän saa tehdä sille niin kuin parhaaksi näkee, syödä, haudata tai myydä eteenpäin.
Minä en tuollaista edes allekirjottaisi, enkä ole vaatinut kenenkään tuollaisi lupauksia antamaan kun olen eläimiä myynyt/antanut eteenpäin. Sen olen aina sanonut että jos on jotain ongelmaa niin multa voi aina kysyä neuvoa ja joka eläimellä joka meiltä lähtee on palautusoikeus. Yhtään ei oo vielä tullu takas
Minä en tuollaista edes allekirjottaisi, enkä ole vaatinut kenenkään tuollaisi lupauksia antamaan kun olen eläimiä myynyt/antanut eteenpäin. Sen olen aina sanonut että jos on jotain ongelmaa niin multa voi aina kysyä neuvoa ja joka eläimellä joka meiltä lähtee on palautusoikeus. Yhtään ei oo vielä tullu takas

tuohon sopimukseen vielä!
sopimuksia kirjoitetaan koirista,kissoista,kaneista,hevosista ja mitä niitä nyt onkaan(puhdasrotuisia ,jalostuksellisesti arvokkaat,rekisteröidyt eli on kirjoissa esim.kennelliitto.noissa mä ymmärrän ton sopimuksen täysin mut nää linnut ja muut mitkä on ns.ihmisen ruokaa ei ole mitään syytä miksi moinen pitäis kirjottaa.alkuperää ei ole varmistettu yms. ihan niinkuin mun skånet (myyjän sana) uskon kyllä sitä ja olen selvitellytkin asiaa ja jos hirveesti alkaa ahistaa saanhan ton selville geenitestillä. mut ei anna aihetta moiseen.ja jos rotuja tuntee vähänkään niin ulkonäkö ,koko ja yms.paljastaa asian varmasti.
sopimuksia kirjoitetaan koirista,kissoista,kaneista,hevosista ja mitä niitä nyt onkaan(puhdasrotuisia ,jalostuksellisesti arvokkaat,rekisteröidyt eli on kirjoissa esim.kennelliitto.noissa mä ymmärrän ton sopimuksen täysin mut nää linnut ja muut mitkä on ns.ihmisen ruokaa ei ole mitään syytä miksi moinen pitäis kirjottaa.alkuperää ei ole varmistettu yms. ihan niinkuin mun skånet (myyjän sana) uskon kyllä sitä ja olen selvitellytkin asiaa ja jos hirveesti alkaa ahistaa saanhan ton selville geenitestillä. mut ei anna aihetta moiseen.ja jos rotuja tuntee vähänkään niin ulkonäkö ,koko ja yms.paljastaa asian varmasti.
Multa meni nyt vähän ohi tuo mitä tarkotit pekkis, mutta ihan totta se on että ei nuo sopimukset päde edes niiden hevosten ja koirien kohdalla. Eli vaikka kuinka tekisitte sopimuksia mistä tahansa eläimestä niin ostajan ei valitettavasti tarvitse noudattaa sopimusta. Paitsi kunniallinen ostaja tietysti noudattaa siksi että on rehellinen, mutta jos joku epäkelpo tyyppi kanssanne tekee tuollaisen sopimuksen ja jättää noudattamatta sitä niin teillä ei ole lain silmissä mitään sanomista asiaan. Ette siis voi "sakottaa" ostajaa sopimuksen rikkomisesta.
^ Yöllä flunssan valvottamana tuota sopimusjuttua tutkiskelin mielenkiinnosta, niin näyttäisi että lain voima niillä on vasta jos lasketaan eläimen hinnasta kohtuullinen alennus (joka lukemani mukaan olis 30-50%), ja kirjataan sopimukseen alennuksen syyksi nämä ylimääräiset pykälät koskien kasvattajan etuosto-oikeutta ja sopimusrikkomuksesta perittävää korvausta. Muuten yhtä tyhjän kanssa, vaikka sopimusvapaus onkin olemassa.