Hauskoja kysymyksiä/luuloja siivekkäistä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
henkka

Re: Hauskoja kysymyksiä/luuloja siivekkäistä

Viesti Kirjoittaja henkka »

meillä kävi vasta vieras,joka hetken viiriäisiä katseltuaan kysyi ihan ihmeissään,että mihin noi oikein kakkaa.(arvatkaapa tekikö mieli sanoa että käyvät vessanpöntollä :smt003 ) hän oli myös luullut että meillä on hanhet sisällä talossa :shock: .
viiriäiset

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Muuten tuohon munan kovettumiseen vielä.
Kun isäni oli joskus sanut kanoja säkillisen ja perannut niin oli käyttänyt hyödyksi ne munasarjassa olleet munat, oli ollut sisällä melekin valmiista munista pieniin pisteisiin asti.
Niin niillä oli ollut kova kuori jo sisällä paitsi niillä pienillä joille kalkkikuorta ei ollut kehitynyt mutta näinollen kanan mun aon jo kanan sisällä ihan kiinteää tavaraa.
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Joks tää lehdykäinen olis jostain tulostettavissa tai tilattavissa :smt006 Piristäis kummasti yhden ala-asteopettajan päivää ja sais koko luokka vähän yleissivistystä kanoista huumorimielessä :smt003 Puhumattakaan mun äidistä, joka naurais ittensä kuoliaaks, jos pääsis munikseen lukeen näitä juttuja :smt042 Ehkä ihan hyvä etteisil oo tietsikkaa :smt002
Silvia Sommarlat

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Kesällä kolmevuotias kaupunkilaispoika Neo tuli ensimmäistä kertaa tutustumaan kanalaani ja kanoihin. Käytiin myös ulkotarhassa. Kun avasin oven tarhaan poika kysyi : Onko tämä KANAVANKILA ?
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

vardenji kirjoitti:Joks tää lehdykäinen olis jostain tulostettavissa tai tilattavissa :smt006
Tämä lehdykän teko taisi tyssätä sihteeriksi lupautuneen Kotopullakin muihin kiireisiin? Tai näin ainakin ymmärsin, ettei hänelle toimittamani aineisto enää jatkanut matkaa annemarille, jonka oli tarkoitus tehdä lopullinen tekstinkäsittely...
vardenji

Mää en nyt ihan varma oo kuuluuko tää tänne, mutta ainakin sivuaa aihetta :smt003 Käykääs kattoon. Tää on hulvaton!

http://www.youtube.com/watch?v=thHRRFMsZH0
viiriäiset

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

^ :smt005

Mites muuten on, kuulin väitöksen että kanat ei muni napapiirin rajan pohjois puolella suomessa.
Varmasti munii kun heitetään kanat kanalaan ja ajastettu valo sekä riittävä ravinto niin kanatha munisi silloin kuussakin :smt003
vardenji

Kuuhun tarttis varmaan kans happea ja vähän painovoimaa, jottei munat leiju tiehensä :smt023
Alice

Viesti Kirjoittaja Alice »

Kun olen kertonut joillekin uusille tuttavillemme että meillä on näyttelykanoja niin aika moni on kysynyt että munivatko ne?!! :smt003
annemari

Viesti Kirjoittaja annemari »

Minä olin jo kokonaan unohtanut tämän kirjasen olemassa (tai ei-olemassa) olon. !! Onko Hiltalla vielä matsku tallessa, pukkaappa minun meiliin niin pannaan töppöset sutimaan !! :smt020
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Alice kirjoitti:Kun olen kertonut joillekin uusille tuttavillemme että meillä on näyttelykanoja niin aika moni on kysynyt että munivatko ne?!! :smt003
Tuohon voisi vastata vaikka, että ei, ne lisääntyvät juuriversoista. :smt035
hulivili

Viesti Kirjoittaja hulivili »

Vardenjin videopätkä :smt005 :smt005 :smt005 se munanhaistaja oli ihan paras, samoin innostuin myös nopeasta villapaidan valmistumisesta :smt005
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

annemari kirjoitti:Minä olin jo kokonaan unohtanut tämän kirjasen olemassa (tai ei-olemassa) olon. !! Onko Hiltalla vielä matsku tallessa, pukkaappa minun meiliin niin pannaan töppöset sutimaan !! :smt020
Mulla on matsku tallessa enää vain paperille tulostettuna (ja siitä puuttuu tämän ketjun n. viiden viimeisen sivun jutut), mutta eiköhän näillä eväillä saada homma taas tulille ;)
tesla

Viesti Kirjoittaja tesla »

siimis kirjoitti:
tesla kirjoitti: joten en tiedä tyksiikö ne elukoista vai ei. Veikkaisin, et kyllä. Isäntä kyllä toivoo pientä mönkijällä ajelu kaveria...
Ihan kokemuksesta voin sanoa, ettei nämä kaksi ole mitenkään toisiaan poissulkevia asioita! Meillä 2v. poju hoitaa hellästi eläimiä (ja diggaa vauvoja ja nukkeja myös!), mutta jaksaa iloisesti istua isin kyydissä traktorissa pari tuntia putkeen ihan kepeesti :smt002

Onnea vaan kakkosen ja kolmosen odotukseen, kohtahan sulla on kunnon työjoukot siellä :smt003
No huh, aikapa on hurahtanut ihan silmissä! Pikku-kakkonen ja -kolmonen on jo täyttänyt 1v ja kävellä kipittävät kovasti. Esikkokin jo 3vuotta ja juttua piisaa. Kaikki lapset ovat, yllätysyllätys, erittäin eläinrakkaita, mikä sopii mulle toki paremmin ku hyvin. Isin kuullen aina kiusallani puhunkin, et mamma ostaa teille kohta ponin jne. Saa nähä mitä sortimenttia tämä pikku-nelonen sitten on, toivottavasti ei tule isäänsä tässä eläinasiassa, se ei erityisen eläinrakas ole, vaikka sietääkin. Mullahan on uusi kotkotus täällä ja olen viritellyt tuossa tee-se-itse-hautomakonetta valmiuteen, pientä kalibrointia, niin enköhän kohta pääse hakemaan naapurista munia. Jos en sittenkin innostu näin ekakertalaisena hommaamaan jotain aitoa ja alkuperäistä rotua. Niin moni asiahan tässä saattaa mennä vielä pieleen (100% kukonpoikaa, ou jeah), että en juhli vielä. Mut muutaman kanasen ajattelin ihan itse kasvatella, jos vain onnistuisi.
Kesää odottelen jo ihan intopiukeena, kun tää nelkkunen syntyy kesäkuussa ja saan vuohineidit talvihoidosta kotiin ja kukkia kasvaa ja ja... No tiijättähän te. Oon ihan kyllästynyt tähän lumeen, vaikak nyt nämä kelit on jo siedettävät.

Tää on hilpeä ketju!
helga

Viesti Kirjoittaja helga »

vähän samaa linjaa: pojan kyläkoulun naapurilla oli kukko ja koska kukko karkaili ja kävi joskus koulun takapihalla niin oppilaitapa ei laskettukaan välitunneille koska kukko voi hyökätä kimppuun. piha-aluehan on vain reilun hehtaarin kokoinen. sama käytäntö oli kun metsän laidassa noin parinkymmenen metrin päässä oli ollut huuhkaja (tai pöllö...kukapa voisi varmistaa :D ). lapset pysyivät sisällä koska huuhkaja olisi voinut tulla ja hyökätä kun muksut olisivat menneet pihalla olevaan kirjastoautoon. ja näin maalaispitäjässä....villi arvaus kuitenkin että siivekkäät olisivat pikemminkin lähteneet karkuun pariakymmentä mekastavaa muksua... :smt101 ai niin, kukon omistaja sitten myöhemmin kuuleman mukaan ampui kukkoukkonsa... :smt009
Vastaa Viestiin