Miten niin kärsimätön---minäkö muka?!? Nooh...ehkä siksi, kun tämä vaikuttaa juuri sopivalta talvipäivien puuhastelulta
Hauskoja kysymyksiä/luuloja siivekkäistä
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Hauskoja kysymyksiä/luuloja siivekkäistä
Joulu meni jo!
Ala kukkis kömpiä sieltä vällyistä ja kertoa miten edetään!
Miten niin kärsimätön---minäkö muka?!? Nooh...ehkä siksi, kun tämä vaikuttaa juuri sopivalta talvipäivien puuhastelulta
-
kukkokiekuu
En luppaa vielä ku pitäs kääntää yxs enklantilainen kirja, 275, sivvuu,, pliiiis, tentti 8.1.
Ei muuta ku ruppeette kassaa niitä kysymyksii ja vastauksii peräsiin saman topikin alle, kannattas varmaan haravoija ne vanhat topikiit läpi.Ei niijen tarvi olla tieteelliseti oikeita, kuka se sanoo mikä on oikei ja mikä ei.Nehän on meijän munislaiste näkemyksii.
Antakaa vihjeitä miten edetä.Em minä vaa tiiä, annoin vaan tulitikun teille, tehä sen sitte sytytätte, sen tulipalon...
Tuskinpa niitä kannattaa vielä tässä vaiheessa lajitella aiheitten alle, vai kantsisko..
Muuten muistelin että mulla on vanahan konneen uumenissa joku taitto-ohjelmaki, kahtelen kun ehin
Tais olla vielä jossai joku cd-levyki, kahtelen senkin ku ehi..
Ei muuta ku ruppeette kassaa niitä kysymyksii ja vastauksii peräsiin saman topikin alle, kannattas varmaan haravoija ne vanhat topikiit läpi.Ei niijen tarvi olla tieteelliseti oikeita, kuka se sanoo mikä on oikei ja mikä ei.Nehän on meijän munislaiste näkemyksii.
Antakaa vihjeitä miten edetä.Em minä vaa tiiä, annoin vaan tulitikun teille, tehä sen sitte sytytätte, sen tulipalon...
Tuskinpa niitä kannattaa vielä tässä vaiheessa lajitella aiheitten alle, vai kantsisko..
Muuten muistelin että mulla on vanahan konneen uumenissa joku taitto-ohjelmaki, kahtelen kun ehin
Tais olla vielä jossai joku cd-levyki, kahtelen senkin ku ehi..
-
kukkokiekuu
Aläkää nyt menkö ihan kipsiin, kyllä minä elossa olen, ei muuta kuin ehdotuksia kehiin
Kirja on kaahlattu ja päähän taitettu,toista tuossa jo hamuilen.
Onks hiltalla rakentavia ehdotuksia miten edetään, vai ootko jo solminu kustantajan kanssa kustannussopimuksen

Onks hiltalla rakentavia ehdotuksia miten edetään, vai ootko jo solminu kustantajan kanssa kustannussopimuksen
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Hih! Eipä ole vielä soppareita tehty
annemari jo tuolla edellisellä sivulla lupautui tekstinkäsittelyyn. Josko minä sitten aloittelisin aineiston keräystä, ensin kahlaamalla tämän ketjun läpi.
Löytyykö muita talkoolaisia?
Tehdäänkö molemmat:
- paperiversio, joka olisi saatavilla vain Ilomantsin tapahtumassa
- sähköinen versio, joka olisi näkyvillä täällä Muniksessa ja sen voisi halutessaan itse tulostaa paperille
annemari jo tuolla edellisellä sivulla lupautui tekstinkäsittelyyn. Josko minä sitten aloittelisin aineiston keräystä, ensin kahlaamalla tämän ketjun läpi.
Tehdäänkö molemmat:
- sähköinen versio, joka olisi näkyvillä täällä Muniksessa ja sen voisi halutessaan itse tulostaa paperille
-
Kotopullaki
Mää voin osallistuu talkoisiin!
Mitä voisin tehä?
-
kukkokiekuu
Kaikki ehdotettu käy.Tässä nyt kannattaa varmaan aatella jo ensi vuoden loppupuoltakin, sitä Messarin juttua, menee sitä paperitavaraa sielläkin.Siihen paperiversioon voisi laitella mustavalkoisia kuviakin, eri tavalla toteutettuja.Unohetaan nyt ne valokuvat, niitä varten mulla on toinen salainen suunnitelma.HiltaHelikopteri kirjoitti:Hih! Eipä ole vielä soppareita tehty![]()
Tehdäänkö molemmat:
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Onkos KP valmiina? Täältä nimittäin lähtee postia tulemaan! Saat ruveta tiivistämään ja kokoamaan sen hirveän matskumäärän, jonka pikkuhiljaa lähettelen sulle. Lähetä sitten kootut versiot edelleen annemarille.
Pitänee ryhmitellä otsikoiden alle eli esim. tipujutut yhteen pötkyyn jne., mutta sitä keretään vielä suunnitella, kun nähdään mitä tästä rupeaa syntymään.
Pitänee ryhmitellä otsikoiden alle eli esim. tipujutut yhteen pötkyyn jne., mutta sitä keretään vielä suunnitella, kun nähdään mitä tästä rupeaa syntymään.
-
kukkokiekuu
Hui, mitäs tässä tapahtuu, onkos hiltu ja kotopullaki ruvenneet vehkeileen mun selän takana...HiltaHelikopteri kirjoitti:Onkos KP valmiina? Täältä nimittäin lähtee postia tulemaan! Saat ruveta tiivistämään ja kokoamaan sen hirveän matskumäärän, jonka pikkuhiljaa lähettelen sulle. Lähetä sitten kootut versiot edelleen annemarille.
Mitähä hurjaa tästä vielä syntyykää, hei mää oon ennen ollu tosi rakettilainen tekosissani, mutta täällä idässä musta on tullu hidas
Eihän tässä auta ku ruveta miettii niitä kuvajaisii
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Me mitään vehkeillä...roihu on nyt sytytetty, kun menit antamaan sen tulitikun 
Osaatko heittää arvionpoikasta, että montako lehdykkää tarvitaan?
Osaatko heittää arvionpoikasta, että montako lehdykkää tarvitaan?
-
kukkokiekuu
Tuli sytty juu juu, jos mää sanon että 100, niin tarttetaan 200, jne.Ei vielä uskalla sannoo, katotaan millainen sivumäärä tulee, ja miten pienelle fontille sen saa rutistettua.
Voisi olla hyvä tehdä kysymys-vastausmuotoon.
Voisi olla hyvä tehdä kysymys-vastausmuotoon.
-
ann75
Täytyy vielä lisätä tähän aiheeseen varmaan jo aiemmin tullut ongelma/kysymys: Eikö viiriäiset(kin) muni enemmän jos uros niitä "hellii" enemmän?
Meidän mutsilla on kaksi viiriäistä, tyttö tietty ja siitosuros Topi (joka joutui aikoinaan pahojen hyökkäysten kohteeksi ja on ollut siitä asti silmäpuoli-topi (=Toivo = jäi henkiin). No se lähti viime keväänä toipumaan mutsille häkkiin ja sai lopulta omat tytöt sinne, kun ei pärjännyt isommassa porukassa. Toinen tytöistä siirtyi pilven reunalle syksyllä ja Topi on nyt yhden tytön kanssa. No tässä viimen alustuksen jälkeen meidän äitin toimet: Topi raiskaa tyttöä (ei kuulemma sulkavaurioita näkyvillä eli ei nyt ihan hulluna sentään). Mitä tekee meidän äiti? Siirtää Topin toiseen häkkiin, kun kuulemma tytsi muniin niin kovasti sen takia, että Topi niin kovasti
Tuli vaan mieleen, että auttaisko jos olis vaikka viis tai kymmenen kukkoa meilläkin, että käppänät alkais munimaan taas ihan oikeesti 
Meidän mutsilla on kaksi viiriäistä, tyttö tietty ja siitosuros Topi (joka joutui aikoinaan pahojen hyökkäysten kohteeksi ja on ollut siitä asti silmäpuoli-topi (=Toivo = jäi henkiin). No se lähti viime keväänä toipumaan mutsille häkkiin ja sai lopulta omat tytöt sinne, kun ei pärjännyt isommassa porukassa. Toinen tytöistä siirtyi pilven reunalle syksyllä ja Topi on nyt yhden tytön kanssa. No tässä viimen alustuksen jälkeen meidän äitin toimet: Topi raiskaa tyttöä (ei kuulemma sulkavaurioita näkyvillä eli ei nyt ihan hulluna sentään). Mitä tekee meidän äiti? Siirtää Topin toiseen häkkiin, kun kuulemma tytsi muniin niin kovasti sen takia, että Topi niin kovasti
-
harrastaja
Kyllä kanojen kohdalla ainakin on et useampi kukko niin muniivat paremmin ...Mull on 3 kukkoa ja 37 kanaa ja paraana päivänä oon saanu 20 munaa...Ja muutama vuosi sitten kun kanat olivat ilman kukkoa ei munia tullut kuin silloiselta määrältä20 kpl:lta 5-7 ja sain hankittua kukon niin nousi 15 munaan päivässä,
Viimeksi muokannut harrastaja, 07 Tammi 2010, 09:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Hmm...tämä onkin jännä juttu. Itse en siihen oikein usko, kun ne häkkikanaraasut munivat villinä, vaikkeivät ole kukkoa ikinä nähneetkään. Omissa kotkoissa olen huomannut muninnan säilyvän samanlaisena, vaikka kanan eristää kukosta (kasvattelemaan kukon käsittelyssä rähjääntynyttä sulkapukua).
-
kukkokiekuu
No, jokos niitä kysymyksiä on keräilty jonnekin,