Kana hautoo tyhjää!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

HiltaHelikopteri
kukkoilija

Re: Kana hautoo tyhjää!

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Jeps, haudonnan lopetus ei ole yksinkertaista :smt016 Jollekin yksilölle toimii jokin konsti ja jopa helposti, mutta sitkeimmille tapauksille ei toimi mikään muu konsti kuin tiput...
Tyhjän pesän tai valemunien hautominen ovat niitä huonoimpia konsteja eli kannattaa kokeilla kaikki muut konstit ensin ja jos niistä ei ole apua, niin sitten vaan muutama muna alle.
Jemuli

Viesti Kirjoittaja Jemuli »

Eli jos tyhjän hautomisen lopetus ei onnistu, on ainoa mahdollisuus laittaa munia alle tai muuten kana näännyttää itsensä hautomalla loputtomiin? Onneksi tiput on aina niin ihania :smt060 , mutta kyllä ne tälle vuodelle olisivat jo riittäneet...
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Jemuli kirjoitti:Eli jos tyhjän hautomisen lopetus ei onnistu, on ainoa mahdollisuus laittaa munia alle tai muuten kana näännyttää itsensä hautomalla loputtomiin? Onneksi tiput on aina niin ihania :smt060 , mutta kyllä ne tälle vuodelle olisivat jo riittäneet...
Mun kanalle kävi niin et hellyi 4 munaa alle .Monta päivää kana kainalossa kävelin et mitä teen :smt006
Jemuli

Viesti Kirjoittaja Jemuli »

Meillä kuoriutui neljästä munasta neljä ihanaa tipusta :smt060 :smt055 Kyllä se vaan niin taitaa olla, että on kuin ](*,) jos ei anna kanalle munia alle, jos se kerran on päättänyt ruveta hautomaan. Hyvin jaksoi mamma hautoa loppuun asti, vaikka minä aluksi en sen hautomavimmasta niin innoissani ollutkaan ja kiusasin sitä hautomisenlopetusyrityksilläni. Josko nämä nyt kuitenkin olisi viimeiset tiput tälle vuodelle ja sitten vasta ensi kesänä lisää...
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Paljon onnea Jemulille nelikosta! Hihii, vielä se jokunen innokas kana kuitenkin ehtii saada tipukuumeen ennen ensi kesää ;) "Sano mun sanoneen!"...kuten vanha sanonta kuuluu.
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Onnea Jemulille ja sinnikkäälle emolle, meillä siskon la viikon päästä

Muoks; eipäs ole sisko vaan sisaren tytär :smt040
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Joopa ennättää varmaan monta hautomakuumeista kanaa saada tipuja ennen kesää.Mäen jaksa kohta enään tapella .Kahdelle on jo heltyny ja nyt viimevuoden juhannuksen 2 kanaa tappelee mulle vastaan et me kökötetään pesässä ,jos se antais mulle munat alle, mut ei oo oikein paikkaa mihin laittaa ,yhen vois sijottaa maitomökkiin vielä mut sit paritaloa en sinne kanna lämpöseen
Vastaa Viestiin