Jeps, haudonnan lopetus ei ole yksinkertaista Jollekin yksilölle toimii jokin konsti ja jopa helposti, mutta sitkeimmille tapauksille ei toimi mikään muu konsti kuin tiput...
Tyhjän pesän tai valemunien hautominen ovat niitä huonoimpia konsteja eli kannattaa kokeilla kaikki muut konstit ensin ja jos niistä ei ole apua, niin sitten vaan muutama muna alle.
Eli jos tyhjän hautomisen lopetus ei onnistu, on ainoa mahdollisuus laittaa munia alle tai muuten kana näännyttää itsensä hautomalla loputtomiin? Onneksi tiput on aina niin ihania , mutta kyllä ne tälle vuodelle olisivat jo riittäneet...
Jemuli kirjoitti:Eli jos tyhjän hautomisen lopetus ei onnistu, on ainoa mahdollisuus laittaa munia alle tai muuten kana näännyttää itsensä hautomalla loputtomiin? Onneksi tiput on aina niin ihania , mutta kyllä ne tälle vuodelle olisivat jo riittäneet...
Mun kanalle kävi niin et hellyi 4 munaa alle .Monta päivää kana kainalossa kävelin et mitä teen
Meillä kuoriutui neljästä munasta neljä ihanaa tipusta Kyllä se vaan niin taitaa olla, että on kuin jos ei anna kanalle munia alle, jos se kerran on päättänyt ruveta hautomaan. Hyvin jaksoi mamma hautoa loppuun asti, vaikka minä aluksi en sen hautomavimmasta niin innoissani ollutkaan ja kiusasin sitä hautomisenlopetusyrityksilläni. Josko nämä nyt kuitenkin olisi viimeiset tiput tälle vuodelle ja sitten vasta ensi kesänä lisää...
Paljon onnea Jemulille nelikosta! Hihii, vielä se jokunen innokas kana kuitenkin ehtii saada tipukuumeen ennen ensi kesää "Sano mun sanoneen!"...kuten vanha sanonta kuuluu.
Joopa ennättää varmaan monta hautomakuumeista kanaa saada tipuja ennen kesää.Mäen jaksa kohta enään tapella .Kahdelle on jo heltyny ja nyt viimevuoden juhannuksen 2 kanaa tappelee mulle vastaan et me kökötetään pesässä ,jos se antais mulle munat alle, mut ei oo oikein paikkaa mihin laittaa ,yhen vois sijottaa maitomökkiin vielä mut sit paritaloa en sinne kanna lämpöseen