Xausin tyrnisten haudontayritys no.1 ja jatkoa
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Xaus
Re: Xausin tyrnisten haudontayritys no.1
Nyt kurkkasin pimeällä ja siellä möntin sisällä oli musta, liikkuva otus.

-
iiwi
Onnea haudontoihin 
Mä en ole ennen tiennytkään että mätämunat voi poksahtaa.. Noh, tässä haudonnassa en itse jaksanut edes läpivalasta, kun hautoja oli meijän supernokkija, joka sää kyllä veret lentämään kädestä jos kovin yrittää ronklata :D Enkä kertaakaan bongannut sitä poissa pesästä edes. Meillä on nykyään hautojille tollenen pieni verkkokoppi, sinne ei muut pääse munimaan, saa antaa ruuat ja veden siihen nokan eteen ja siellä voi alkuun hoitaa poikaset ettei tuu mitään häslinkejä muitten kanojen kanssa
Suosittelen, me ekalla kerralla kun tiput kuoriutu, rakenneltiin noita koppeja yömyöhään kun pari tipua kuoli kun joutu emosta eroon. Mutta, kyllä sitä oppii sitten kun tiput kuoriutuu!
Mä en ole ennen tiennytkään että mätämunat voi poksahtaa.. Noh, tässä haudonnassa en itse jaksanut edes läpivalasta, kun hautoja oli meijän supernokkija, joka sää kyllä veret lentämään kädestä jos kovin yrittää ronklata :D Enkä kertaakaan bongannut sitä poissa pesästä edes. Meillä on nykyään hautojille tollenen pieni verkkokoppi, sinne ei muut pääse munimaan, saa antaa ruuat ja veden siihen nokan eteen ja siellä voi alkuun hoitaa poikaset ettei tuu mitään häslinkejä muitten kanojen kanssa
-
Xaus
Aika lähenee, ma ja ti on laskettuaika...
Munista ei juurikaan enää näe läpi. Onko se hyvä vai huono merkki?
Tänään katsoin, että kana on aika rasittuneen oloinen, onneksi urakka kohta loppuu.
Löysin toisen kukon polkemasta sitä
ja laitoin samantien sille verkot eteen ja ruoka- ja vesiastiat koppiin. Kunhan poikaset kuoriutuvat, voi siirtää ne tuplasti isompaan loossiin. Onko sellaisesta litran vetoisesta juoma-automaatista tipuille vaaraa? Tällainen siis
Tänään katsoin, että kana on aika rasittuneen oloinen, onneksi urakka kohta loppuu.
-
Maattari
- lindell
Mulla ollut tipuilla tuollainen, minusta toiminut hyvin eikä tunnu vaaralliselta ,mutta tosiaan kokemusta vain kahdesta tipueesta, kokeneemmat varmaan korjaavat jos tarvetta on 
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
-
iiwi
Ei oo mun mielestä vaarallinen. Meillä on ollut kissankuppeja joissa on ollut sileitä akvaariokiviä, joskus oon huomannu että joku tipu on kastunut, mutta ei se ole paljon haitannut kun ovat sitten menneet emon alle kuivattelemaan 
-
Ehtoo-onni
Minulla oli ensin tuollainen juoma-automaatti, mutta emo kaatoi sen alle puolen tunnin. Sidoin narulla kiinni, mutta sitten se oli täynnä pehkua, eikä vedestä tietoakaan. Lopulta laitoin tippa-automaatin. Olen kuitenkin päivät töissä, enkä pysty yhtenään putsaamaan automaattia.
Toivotan sinulle hauskoja hetkiä tipujen parissa.
Toivotan sinulle hauskoja hetkiä tipujen parissa.
-
Xaus
Tämä odottaminen on kamalaa.
Osa munista oli vielä hiljaisia, mut ainakin 4 rapisi tai piippas.
-
Xaus
-
Maattari
- lindell
Onnea tipusesta 
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
-
Xaus
Ainakin kolmessa munassa oli reikä ja parista kuului rapinaa. Eka tipu oli jo ihanan pörröinen maaorava.

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Kovasti onnea! Kiva tipusaldo tulossa. Ihana kuva 
-
annemari
Oi kun suloinen, Onnea kovasti ! Meillä on tipuilua luvassa vasta reilun viikon päästä. Ihanat viirusilmät tuolla pikkuisella !