Viisivarpainen tipu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

mapekor

Re: Viisivarpainen tipu?

Viesti Kirjoittaja mapekor »

"Siellä mapekorin kuvissa näkyy viisivarpaisia aikuisia, joten jos tiput ovat niiden jälkeläisiä, niin siinäpä selitys.
Mulla näkyy kuvat jotenkin oudosti litistyneitä, joten saattaapa olla, että näen väärin...mutta kuitenkin olen näkevinäni myös kalkkijalkaa."
HiltaHelikopteri on tosi tarkkasilmäinen :smt023 Vaikkakin hoidan kanojani päivittäin en aikaisemmin kiinnittänyt kukon varpaisiin huomiota :smt042
Tosin kuvan kukko on kiekumassa pakastimessa :smt045
Täytyykin käydä läpi koko poppoo. Montakohan 5-varpaista löytyykään.
Kavensin kuvia, jotta ne ei näkyisi lattanoina.
Omalla koneellani kuvat aukeavat nopeasti. Ja testasin myös kannettavalla, ei ongelmia.Tosin minulla on koneena 4 ydin prosessorilla varustettu kone, jossa on keskusmuistia 8GB, näytönohjaimessakin 1,5GB :smt001
mapekor

Hilta Helikopteri on tarkkasilmäinen :smt023 Itse en ole kiinnittänyt huomiota kukon varpaisiin, vaikka hoidan niitä päivittäin.
Jos tarkoitat kalkkivarpaalla kuvan tipun varpaita, niin niihin on tarttunut kaurahiutaleita.
Kuvien resoluutiota vaihdoin, jotta ne näkyisi paremmin ei lattanoina.
Kuvat aukeavat minulla nopeasti, joten olisiko mahdollisesti omassa koneessa ns. hienosäädön paikka? Muisti, resoluutio? Näytönohjaus? Muutama pieni vinkki. :smt023
Martta

Viesti Kirjoittaja Martta »

Pitkulaisena näkyi mullakin ja hitaasti aukeni, nyt lättänöinä mutta aukenee pikkusen nopeammin.
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Minäkin tungen oman viisivarpaisen tipuni kuvan tänne (vaikka se löytyykin jo omasta topikistani). Tipu tosin ei selvinnyt hengissä kuoriutumiseen asti. Sen viides varvas kasvaa jo säärestä! :shock: Toinen jalka oli ihan normaali. Olettekos tämmöiseen törmänneet aiemmin? Kyseessä on ilmajokinen maatiainen.

Kuva
kukkokiekuu

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

Kiitos selkeästä kuvasta.Näyttää vähän kuin olisi tuo neljäs varvas ikäänkuin jakaantunut kahteen osaan? :shock: Mielenkiintoista.No, kanaapa se ei haittaa, kupsuttelee kaikilla varpaillaan tyytyväisenä. :smt048
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Piti munkin käydä vielä ihmettelemässä kuvia ja komean viisivarpainenhan se kukko on :smt003 (niin tarkat silmät mulla ei ole että kalkkijalkaa olisin bongannut).
Kuvat lataa vieläkin hitaasti (ja jotkut on lättänöitäikin, toiset vaaka- ja toiset pystysuuntaan) ja vilkaisin nuo kuvien tiedostokootkin ja se johtuu ihan niistä. Esinnäkin fyysinen koko jo on ihan liian iso mun 1024x768 näytölle joten kuvien pienentäminen näyttöön sopivaksi hidastaa mutta sehän on tietty kiva että ne joilla on iso näyttö näkee sitten kuvat isompina. Mutta nuo kun nuo tiedostokoot on järjestään toista tuhatta kilotavua niin se ei palvele kuin niitä jotka haluavat printata kuvat valokuvina. Nettikäyttöön ne on kymmenen kertaa liian isoja. (Vrt. esim tuo Rusinan kuva tässä topicissa, koko on 23,95kt ja se aukeaa salamannopeasti). Tosin mulla on vaan 512kbit/s yhteys - tai ainakin muistaakseni maksan sellaisesta, voin muistaa väärinkin koska nopeustesti mittaa nopeudeksi 828,54kbit/s :smt042 No joka tapauksessa, tehoa sekä yhteydessä että koneessa riittää surffailuun erinomaisen hienosti, ainoita ongelmia tuottavat nuo ylisuuret kuvat jotka repivät hermoja kun eivät aukea puolessa sekunnissa :smt002
Mut jännityksellä odotellaan mapekorin varvaslaskennan tuloksia :smt003
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mä luulen löytäneeni niistä kuvista ainakin 2 viisivarpaista... :smt003
Aika hitaasti aukesi mullakin kuvat. Paljon tekee varmaan sekin, et tää näytti lataavan taustaa ja kuvia, ei riitä nettitikun nopeus. Vaikkakin tuo Muusan testi näyttikin n.1800kbit/s. :smt002
mapekor

Minulla ei ole kuvien aukeamisen kanssa ongelmia, koska nopeustesti näytti 7507,71 kbit/s näytön tarkkuus 1680x1050
Kuvan olen käsitellyt Microsoft office picture managerilla web-suuri kokoon 640x480 koko 144kt.
Olisiko web-pieni 448x336 69,7 kt parempi, jotta se sopisi suurimmalle osaa paremmin?
Auttaisiko se hitaimmille yhteyksille?
Kukaan ei ole aiemmin sanonut tällaisesta, joten voin korjata kuvien kokoa jos se nopeuttaa teidän latausta.
Kaikki kuvat ovat saman kokoisia, joten kuvien pitäisi periaatteessa näkyä kaikki samankokosina.
Niitä viisivarpaisia en ole kerinnyt tutkimaan vielä, muita kiireitä :smt015
Muusa

No sikspä justiin sanoinkin että ongelma ois tiedossa, en kettuillakseni :smt001 Jos oman koneen ja netin nopeus on huippuluokkaa ja se selainkin hakee vielä välimuistista ne kuvat niin eihän ne sitten hitaita ole.
Nyt ne kuvat latautuu kyllä nopeammin mutta vieläkin tiedostokoot on liika isoja. Mä en ole mikään ihmeempi kotisivuntekijä vaan ennemmin tuo kuvankäsittelypuoli vaan on hanskassa. Nyt sulla taitaa se kotisivunteko-ohjelma (tms?) pienentää ne kuvat. Kun edelleen se alkuperäinen kuva on leveydeltään ja korkeudeltaan iso ja tiedostokoot on edelleen tuhannen kilotavun luokkaa kun tosiaan se satakin riittäisi. Eli mun ymmärtääkseni ne kuvat pitäisi pienentää valmiiksi kuvankäsittelyohjelmalla ja sitten vasta ladata sivuille.
Oikeesti mikään ei saa käyttäjää siirtymään niin äkkiä sivuilta pois kuin se ettei ne lataudu.
Ja nuo jotkut kuvat on vääristyneitä mittasuhteiltaan, esim. tuo "helpoin tapa aloittaa kanaharrastus" -kuvan mitat on 640 px × 388 px (pienennetty kokoon 448 px × 336 px) eli tuo pienennys litistää. Ja myös tämä kuva näkyy kanankuvat-sivulla ihan eri näköisenä - huomaatte myös että myös huomattavasti pienempänä eli kun suoralinkitän kuvaan näkyy se todellinen koko. Eli vaikka niitten kuvien pitäiskin näkyä periaatteessa samankokoisina niin se ei ole niin.
kukkokiekuu

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

En tiijä mikä kuvaonkelma nyt on, mun läppäri läväytti kuvat oitis kehiin. :smt005
JA hyvin näky varpaat.Mulla onkin 4GB -lisäkortti kylessä kiinni antamassa puhtia konneelle.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

mapekor on näköjään vaihtanut kuvat uusiin. No, jatkan silti edellisten kuvien pohjalta, että sillä kalkkijalkamaininnalla tarkoitin ulkoilukuvissa olevaa kukkoa, en viisivarpaista tipua ja kaurahiutaleita :smt001

Rusinan viisivarpaista pitäisin jonkinmoisena kehityshäiriönä, koska eihän säären sisäsivulle kuulu ylimääräistä varvasta. Normaalit, siis joillekin roduille jopa vaadittavat, liikavarpaat ovat siellä takavarpaan maisemissa :smt002

mapekor: Muusa kysyi ykkössivulla siitä levolan kannasta! Viitsitkö selittää ko. kantaa?
Rusina

Jep, Muusa on oikeassa tuossa kuvajutussa. Olen itse rakentanut ja päivittänyt erään järjestön kotisivuja useita vuosia joitakin vuosia sitten, joten tuo kuvahomma on tuttu. Nettiin täytyy kuvan TIEDOSTOKOKO pienentää todella pieneksi, että toimii kaikilla yhteyksillä. Helpointa se on resoluutiota pienentämällä. Kuvan "pakkaaminen" ei nettikäytössä juuri haittaa. Omalla koneella kokeillessa kuvat käyttäytyvät eri lailla kuin vieraalla koneella eka kertaa ladattaessa. Siksi kuvat pienennetään AINA sopivaan kokoon KUVANKÄSITTELYohjelmassa, EI kotisivunteko-ohjelmalla. Siis html-koodissa ei enää muuteta kuvan kokoa. Siten vältetään ylisuuret tiedostokoot ja vääristyneet mittasuhteet. Valokuva sivun taustana kestää myös latautua tosi kauan. Yleensä taustakuvat siksi koostuvatkin vain yhdestä pikkukuvasta, jota toistetaan. Jos taas käytetään "kehyksiä", voi sivusta saada hyvinkin ilmeikkään muutamalla tuommoisella pikkukuvalla.
Tuon olen kantapään kautta oppinut, webmasterille tulee kyllä palautetta, jos kaikki ei toimi pilkulleen tai toimii pätkien.
Ja sitten vielä eri selaimet näyttävät saman sivun hyvinkin erilaisena, esim. explorer ja opera.
* Itsekkin oon nykyään lipsunut tuosta, ihan laiskuuttani en ole enää pakkaillut kuvia... ja kootkin ovat kasvaneet :smt053 *
Rusina

HiltaHelikopteri kirjoitti:kalkkijalkamaininnalla tarkoitin ulkoilukuvissa olevaa kukkoa

Huomasin saman niissä "Levolan" kannan kuvissa.
Rusinan viisivarpaista pitäisin jonkinmoisena kehityshäiriönä, koska eihän säären sisäsivulle kuulu ylimääräistä varvasta. Normaalit, siis joillekin roduille jopa vaadittavat, liikavarpaat ovat siellä takavarpaan maisemissa :smt002

Samaan johtopäätökseen tulin itsekkin, kun vertailin silkkien varpaisiin (eka reaktio tipun nähdessäni oli heti "sekarotuinen" :smt013). Jännä häiriö sinänsä, kun tuo ylimääräinen varvas oli todella aivan täydellisesti kehittynyt "raaja". Mistä ihmeestä se on voinut tulla, mikä saa sääriluusta kasvamaan sellaisen (harmi ettei tullut avattua jalkaa ja tutkittua tarkemmin). "Solunjakautumishäiriöksi" olisi tosi onnistunut :smt001 . Siamilaisuuskin tuli mieleen, mutta taitaa olla aika utopistinen selistys, kun kyse ei ollut kaksosmunasta. No, ei Niemelän Tarjakaan sanonut varpaasta juuta eikä jaata...
levolan kannasta! Viitsitkö selittää ko. kantaa?
Mä epäilin sen olevan kirjoitusvirhe ja tarkoittavan lepolan kantaa. Mutta kanat eivät minusta näytä niiltä. Olisin kans tosi utelias kuulemaan lisää noista kanoista.
Muusa

Rusina kirjoitti:Jännä häiriö sinänsä, kun tuo ylimääräinen varvas oli todella aivan täydellisesti kehittynyt "raaja". Mistä ihmeestä se on voinut tulla, mikä saa sääriluusta kasvamaan sellaisen (harmi ettei tullut avattua jalkaa ja tutkittua tarkemmin). "Solunjakautumishäiriöksi" olisi tosi onnistunut :smt001 . Siamilaisuuskin tuli mieleen, mutta taitaa olla aika utopistinen selistys, kun kyse ei ollut kaksosmunasta.
No, onhan noita, niinkuin esim. se kaksipäinen vasikka. Tuo Mini vois kertoa lisääkin kun kertoi joskus käyneensä venäläisessä museossa jossa oli spriihin säilöttynä toinen toistaan kummempia friikkejä! Ja siis Rusina etkö sä muka säilönyt sitä tipua spriihin? Oot juonut kaiken spriin? :smt003
Mutta siamilaisethan ei tule kaksoismunasta, kaksoismunistahan tulee ei-identtiset kaksoset, siamilaiset on identtisiä kaksosia jotka eivät ole erkaantuneet toisistaan kokonaan. Eli se varvas voisi kai hyvinkin olla tipun siamilaisen tipusisaruksen varvas!
Rusina

Haa, tästähän kehkeytyy jänniä spekulaatioita! Harmi ettei tullut säilöttyä sitä tipua (mä joka säilytän kaiken, ja siltä näyttää tämä huushollikin :smt047). Eiköhän meiltä olis jotain alkoholipitoista löytynyt? Ois voinu isäntäkin jättää SEN pullonkorkin kiinni, jos sisällä killuis kanatipu :smt040
Vastaa Viestiin