punahelttaa kyyhkyille

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

harrastaja

Re: punaheltta

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

eipä kysynyt mutta ajattelin että ei turhaan ympäri kaupunkia kierrä .ne kun on eri laidalla. ellei sit puhelimitse tiedustele kumpaan menee.mä melkein kyllä aina kysyn pakko siel on ajella mut ei huvikseen muuta kun tarkka osoite ja kotia
ismail

Viesti Kirjoittaja ismail »

Nyt iso-punaheltta on ostettu ja kyyhkyt syö hyvin.pitää tästä lähtien syötää kyyhkyille punaheltta ja kovat treenit.
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Mistä sä sen lopulta ostit ja kuinka paljon maksoit? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen.
ismail

ostin porvoon agretmarketissa ja se maksoi 18 euro 40 kg.todella edullinen ja se on hyvä kyyhkyille..tykkään ku kyyhkyt on tukevat ja se varma tekee niist tukevamaksi :d
tiina

No höh, olipas halpaa. Täytyy vissiin informoida meidän kauppaa...
ismail

paljon se maksaa tiejän kaupassa? nyt olen kiinnostanu näistä kana rehusta kyyhkyille. pitää vähän tutki tarkempi.millä määrällä voisi ruoki kyyhkyille. ainaki huomasin kyyhkyset ulosteist että se on tevelista ja sit huomasin että kyyhky rinta kehä on paksumpi.
sera1

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Tulen sekaan keskusteluun.
Kävin juuri ostamassa säkin punahelttaa hintaan 15 euroa/40kg.
Myyjäkin ihmetteli hintaa, mutta kuulemma hinta vaan on laskenut rajusti.
Melko raju hinnanlasku kyllä. Maksoin edellisestä rehusäkistä nimittäin 30e. Nyt siis irtoaa säkki puolet halvemmalla.
tiina

No mä kans muistelen, että mä olisin maksanut 30 euroa, mutta siitä on aikaa ku ostin viimeks, olisko se ollu viime syksynä. Olisko kerrankin käyny niin onnellisesti, että jonkin hinta onkin laskenu.
ismail

Punaheltta se ovat eri hintoja. minä ostin iso-punaheltta se on 18 euro,mut jos esim osta nuor punaheltta se maksaa jotain 15 euro. siellä oli muutaki punaheltoja jotka maksoi jotain 11 euro..pitää katso mitä ostaa..
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Tulen minäkin mukaan keskusteluun.
Hinta tosiaan riippuu paljon siitä mikä Punaheltta on kyseessä.
Täällä Munitus-ph pt plus mure 40kg maksoi viimeviikolla 29,95€
Pikku punaheltta TR 40kg 17,75€

Tässä Ismail linkki, valmistajan sivuille. Missä kerrotaan rehuista enemmän.
Myyjillä ei aina ole kaupoissa tietoa rehuista ja mille linnulle voi syöttää. Kannataa itse ottaa selvää.
http://www.suomenrehu.fi/siipikarja.html
Alholainen

Viesti Kirjoittaja Alholainen »

Jep, ja silti myyjien todella vaikeeta käsittää, että iso punahelttaa saa poikasrehuna. Aikana tappelin erään liikkeen kanssa, kun he tiesivät paremmin mitä rehua kannattaa tilata. Jos kerran rehun nimi pikku-punaheltta, niin sen täytyy olla silloin poikasrehu. Onneksi Kainuusta löytyi liike, missä luottavat asiakkaan tietämykseen. Rehun takia joutuu ajamaan parisataa kilometriä, mutta saapahan sitä tavaraa, mitä haluaa linnuilleen syöttää.
ismail

Oho! eikö asiakas saa ostaa mitä itte halu tai siis tilata?
Alholainen

Viesti Kirjoittaja Alholainen »

Ei se aina ole niin helppoa. Vaikka kirjoitti lapulle rehun nimen ja väänsi rautalangasta, miksi tarvitsen ko.rehua, niin ei. Sitten kun tilasivat väärää rehua, niin alkoivat vielä tivaamaan, että eikö se nyt ole ihan sama mitä poikasrehua niille syöttää. No, onneksi löytyi aivan ihana liike missä asioida. Soitto vaan, ja tilaavat just sitä mitä haluaa :smt060 .
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Joo joskus on vaikeaa, jos myyjä kuvittelee tietävänsä paremmin. Kyllä täällä onneksi saa sitä mitä tilaa/haluaa!
ismail

sen verran puna-heltasta älä antako teijän kyyhkylle ikinä sitä.mä en tiedä mitä tautia se aiheuta,mut se ei sopi kyyhkyille.anteeksi että olen nii innosani
Vastaa Viestiin