Mulla on nyt yksi kukko kolmen kanan kanssa. En tiedä, mitä tästä tulee, kun tämä kukko oli "alempiarvoisena" kukkona toisen alla, että osaako käsitellä kanoja. Rääkätty kana on neljän muun kanan kanssa tyttöporukalla. Syö, juo, liikkuu reippaasti. Vähän kyllä näyttää sille, että se silmä olisi nokittu rikki

. Toisella silmällä katselee ja tarkkaan kuuntelee, kun juttelen. Pitää minua varmaan sankarina, kun tulee luukulle, kun kuulee minun tulevan (minäkö inhimillistän viiruja...)... Muut kanat eivät syrji eivätkä noki. Yhtälailla ovat ruokakipolla.
Tämä kana oli varmasti ainoa joka muni... Nyt ei ole kahteen päivään tullut munia ja aiemmin tuli joka toinen päivä. Viimeiset kaksi (!) löysin äksidenttipäivää edeltävänä aamuna.
Kissankuljetusboksi on tuossa hätävarana, jos uusi kukko innostuu liikaa. Mietin kyllä, että jos sen ottaisi pois ja laittaisi takaisin vasta kun kaikki kanat munivat ja keräisin sitten jonkin ajan päästä munia haudontaan.
Minkä aikaa kukkoa pitäisi pitää porukassa, jotta saisi hedelmöittyneitä munia?
Ja minkä aikaa kanat tekevät vielä hedelmöittymättömiä munia kukon saavuttua? Jossain oli ohje, muistaakseni BUTtien siementämisestä, että yksi annos riittää seitsemään seuraavaan munaan, ja kovakuoriset eivät (tietenkään) enää hedelmöity. Riittäisikö siis kukon teho n. viikoksi kukon poistamisen jälkeen? Jos siis kanat munisivat kerran päivään. Pitää rakennella yksityishäkki kukolle. Jääkö se kiinni, kun minulla olisi häkki, jonka silmäkoko on noin 2,5x2,5cm? Voin kyllä vuorata sen tuolla pienemmällä verkolla, jos muutoin ei onnistu.