APUVA!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Kaks mustaa tipua, päässä ei oo vielä (ihan) niin pahaa vikaa et ääniä kuuluis!!! :smt007 :smt007
Lisäks suurin osa muista munista jos yhtään osasin läpivalasta oli täysiä. Pojat väsäs eilisiltana "läpivalasulaitteen" ja yritti mua opettaa. Sain saldoks 17 munasta yhen tyhjän ja yhen jota epäilen kuolleeks mut antaa sen vielä olla. Tyhjä oli tosiaan tyhjä, poremunakin vielä. Avasin ja tarkistin.
Munat meni kanan alle siinä kymmenen korvalla aamupäivällä. Onks sillä Gizzmo jotai vaikutusta??? :smt017
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Onnea tipeistä :smt006
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Paljon onnea tipusista! Nyt vain pidetään peukkuja ja odotellaan kavereita..
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Sieltähän niitä rupesi tulemaan...Hienoa! Parin viikon ikäiset sisarukset täältä laittaa kovasti onnitteluja lähtötilalleen :smt008
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

ONNEA pikkusista tipitiiteistä :smt007
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Kiitos, kiitos! Nyt on vähän ohkanen olo, tilanne ei oo paljon muuttunna, ei ekan eikä tokan hautojan alla. Päivähän niillä olikin vaan väliä. Tais munat kärsiä kun Seuraneiti pelas niillä jalista... :smt012 vai mikä lie muttei ennen oo nääin venyny tipun tulo!
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Mulle ei nyt selvinny tästä ketjusta kuinka kauan Kanamummo säilytit munia ennen ku ne laitoit kanan alle, mutta luin "raamatustani" :smt002 eli Helena Telkänrannan kirjasta "Kanojen maailma" että jos munia säilytetään ennen haudotuttamista runsas viikko niin silloin poikasen kehittyminen munassa kestää normaalia kauemmin. Ei siinä kyllä tarkennettu että kuinka paljon kauemmin.
Terv. nimim. Yrittää epätoivoisesti etsiä syytä pitkään kehittymisaikaan ja toivoo että kaikki on ok ja tiput tulee ulos terveinä... [-o< :smt002
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Venyy se tipujen tulo täälläkin;laitoin munat alle 10.2 alkuillasta,ja nyt vasta sielä on munahampaat vasaroimassa.siis pelkkää naputusta,ei oo säröjä tulle yhtään.
Minä päivänä sä kanamummo laitoit ne alle? onko tullunna lisää tipuja?
Mulla on 18 munaa kahdella kutsilla mitkä hautoo vierekkäin,ja noitakin munia on alussa pyöritelty kun tahkoa.Rouvilla oli vähän kinaa kumpi saa mitkäkin munat.
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Voiko munasta kuulua rapinaa ihan lopussa ennen kuoriutumista vai pitääkö mun niinsanotusti "vaihtaa lääkitystä"??
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kuuluu rapinaa!
Ne tiput siellä liikkuu ja naputtelee kuoreen...
viiru

Yks muna siinä tapauksessa (kuulin jo eilen samoin ja kyseessä sama muna) rapisee, muut on hiljaa kuin kivet.
Noi on 8.2 laitettu kanan alle, ei taida olla toivoa enää.
Ei ois kauhee hinku ruveta availee...
Kotopullaki

Rapsahteleeko mädätkin munat ennen räjähdystä...? Jos niin on, niin Viiru: juoooooookse!
viiru

Ehkä se tekee hyvää hiuksille?
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No ei mätien pitäis rapista...
Voi olla korvassa vikaa siinä tapauksessa.... :smt003
Kotopullaki

Viiru, kyllä kananmuna on hyväksi hiuksille, mutta EI MÄTÄ kananmuna!!! :smt003 :smt003
Kaljakin on hyväksi hiuksille! Minäkin kittasin pullo tolkulla ja odotin hiuksieni tuuhentuvan, kiillottuvan ja kasvavan ihan silmissä. No, niin ei käynytkään ja ymmärsin myöhemmin että ois pitänyt ne kaljat ottaa ulkosesti :smt002
Jampalhan on ainaki siin yhes kuvas tosi pitkät ja komeet hiukset. Vedätkös Ritke sisäsesti vai ulkosesti...?
Vastaa Viestiin