Ushvan ja Villiinan ankat
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Saa saa! Mitäpä en tekisi levittääkseni tätä hulluutta muittenkin päänvaivaksi!saahan ankkavauvaa käyttää koneelle taustakuvaksi? Pliiiiiiisssss

Jopa mun ukko on heltynyt näitten palleroitten edessä, suostui jopa hoitamaan niitä eilen illalla kun en ollut kotona ja se on ihme! Tosin kyllä se jotain tupisi, että kätilöksikö tässä vielä joutuu kun yksi muna oli kuoriutumassa...
Nyt on 6 ankkaa ja seitsemäs muna piippaa, saa nähdä milloin kuoriutuu. Muut on vaiti eikä enää liiku, en usko että niissä on enää eloa. Aika heikko kuoriutumis% meillä, mutta silti oon tosi tyytyväinen näihinki, niin moni asia meni alusta asti pieleen. Ja tuon koneen vien kyllä takaisin työkaverille ja haudon seuraavat munat vasta kun saan kunnollisen koneen.
Nyt kuoriutui varsinainen murheenkryyni tänä aamuna. Seitsemäs ankka on aivan ihmeellisessä asennossa edelleen vaikka on ollut jo ulkona munasta niin kauan. Sen pää on taipunut mahan alle ja toinen räpylä on ihan vinksallaan. Voiko tuollainen suoristua vielä? Sillä on myös outo patti peräpäässä, mikä se voi olla?
Ja tämä kuoriutui, yllätys yllätys, väärästä päästä munaa...
Ja tämä kuoriutui, yllätys yllätys, väärästä päästä munaa...
Kuulostaa aika pahalle
Meidän Kirjo-Kippura kuoriutui väärästä päästä munaa, ja sillä oli toinen jalka ihan kippura. Mutta se suoristui! N. vuorokaudessa. Mutta onkohan noita ongelmia jo ihan liikaa.. voisihan sitä tietty hetken seurata miten se lähtee kehittymään, mutta jos ei vuorokaudessa parempi niin lopettaisin..

Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Ankkalapsi on jo vähän suorempi, mutta selvästi se on erilainen kuin muut. Katsotaan huomiseen ennen ku aletaan tehdä päätöksiä.
Nyt kuoriutui kahdeksas, jolla myös räpylä on taittunut "kaksin kerroin". Mikäs tässä nyt mättää?
Kahdeksas on kyllä muuten ihan ok.
Miten Kirjo Kippura on muuten myöhemmin voinut, onko se ollut heikompi/pienempi kuin muut?
Nyt kuoriutui kahdeksas, jolla myös räpylä on taittunut "kaksin kerroin". Mikäs tässä nyt mättää?

Kahdeksas on kyllä muuten ihan ok.
Miten Kirjo Kippura on muuten myöhemmin voinut, onko se ollut heikompi/pienempi kuin muut?
Voiskohan koneen aukominen olla saanut aikaan munien kuivumista eli kalvot jää kiinni tipuihin -> jalka vääntyy. Kirjo-Kippura oli nimittäin jalastaan kalvossa hetken kiinni kun oli jo muuten kuoriutunut.
Kirjo Kippuralla oli jossakin poikasvaiheessa muita heikommat jalat eli kaveli kuin vanha papparainen. ELL tutki sen (kun sattui olemaan meillä töissä käväsemässä ja mulla oli ankat työmatkalla mukana), ja sanoi että sen lonkat on heikot. Mutta sen jalat normalisoitui, ja on ihan normaali nyt. Siitä tuli meidän suurin ankka, eli nopealla kasvulla on voinut myös olla osuutta.
Kirjo Kippuralla oli jossakin poikasvaiheessa muita heikommat jalat eli kaveli kuin vanha papparainen. ELL tutki sen (kun sattui olemaan meillä töissä käväsemässä ja mulla oli ankat työmatkalla mukana), ja sanoi että sen lonkat on heikot. Mutta sen jalat normalisoitui, ja on ihan normaali nyt. Siitä tuli meidän suurin ankka, eli nopealla kasvulla on voinut myös olla osuutta.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.