Kesä kanat vuokralla
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
peppi
-
Mimmi
-
Muusa
-
mirri
Hyviä mielipiteitä, puolesta ja vastaan!
Mulla on kyllä tilaa kanoilleni ihan reilusti, kesällä ja talvella. Mutta en halua laittaa kahta parvea kuitenkaan. Ja sitten jos kanoja vaikka lähtisi useampaan paikkaan, jokaisella pitäis olla oma koppi
Jos päädyn vuokraamaan kanojani.
Tässä keväämmällä joskus maalis-huhtikuulla olen ajattellut hautoa lisää tipuja, jos joku kesäkanailija haluaakin pitää kanat sitten itse. suorastaan kestämätön ajatus olla ihan kanatta... vai oisko se kanatonna
Mulla on kyllä tilaa kanoilleni ihan reilusti, kesällä ja talvella. Mutta en halua laittaa kahta parvea kuitenkaan. Ja sitten jos kanoja vaikka lähtisi useampaan paikkaan, jokaisella pitäis olla oma koppi
Tässä keväämmällä joskus maalis-huhtikuulla olen ajattellut hautoa lisää tipuja, jos joku kesäkanailija haluaakin pitää kanat sitten itse. suorastaan kestämätön ajatus olla ihan kanatta... vai oisko se kanatonna
-
Ushva
-
Suvianne
-
Mar-jatta
Äänestin ei, ihan sen takia, että omia on sen verran vähän, etten niitä raskisi vuokrata mihinkään. Ja samoilla linjoilla olen smarin miehen kanssa, minäkin tykkään, että omat elukat on kotona.
Ja vielä semmonen näkökanta, että nuo meidän kanat oli aika kauan ns.pihalla, kun ne meille tuli (siis henkisesti
). Niiden kiinniotossa ei käytetty haavia, vaan entinen omistaja käytti väsytystaktiikkaa, linnut pyristeli pakoon ja entinen omistaja perässä. Voin sanoa, että aikaa meni jonkin verran, eikä se ollut kanoillekaan mitenkään mukavaa... Eli stressasivat huomattavasti, ja täällä meillä menivät seiniä pitkin pitkän aikaa, kun niitä huolsin.
Mutta nämä siis meidän kanoja, kokemusta ei muista ole. Meillä on muutenkin aika arkoja nuo kanaset.
MUTTA jotta homma ei olis näin helppo, olen kyllä sitä(kin...
) mieltä, että ei yhtään haittaa, kun tulee lisää kotikanaloita. Kanat on kumminkin aika helppoja perushoidoltaan, mutta pitää sitten kyllä olla valmis tarpeen tullen vaikka liottamaan niitä kananjalkoja siinä mäntysuopavedessä tai muuta "ylimääräistä" työtä.
Eli jos vuokraajat on tervepäisiä ja luotettavia, ja kanat ei pienistä säiky, voisi vuokraaminen olla ok.
Ja vielä semmonen näkökanta, että nuo meidän kanat oli aika kauan ns.pihalla, kun ne meille tuli (siis henkisesti
Mutta nämä siis meidän kanoja, kokemusta ei muista ole. Meillä on muutenkin aika arkoja nuo kanaset.
MUTTA jotta homma ei olis näin helppo, olen kyllä sitä(kin...
Eli jos vuokraajat on tervepäisiä ja luotettavia, ja kanat ei pienistä säiky, voisi vuokraaminen olla ok.
-
mirri
-
Suvianne
-
kuukernuppi
Mä olen luvannut "vuokrata" kanoja kesäksi, tämä sellaisille ihmisille jotka harkitsevat omien kanojen ostoa mutta eivät ole vielä ihan varmoja päätöksestään...Ja tietty vain tutuille..
Annan koko lauman kerralla mut vasta sitten kun kevään pesintähommat on hoidettu. Tietty jos mulla olis vain yksi tai kaksi laumaa niin sitten asia olis varmaan erilainen, en raaskis antaa kaakattajia koko kesäksi pois.
Vuokraus on kuitenkin varmasti parempi asia kuin kesäkanojen osto mitä ainakin täällä meillä päin harrastetaan melko paljon
Annan koko lauman kerralla mut vasta sitten kun kevään pesintähommat on hoidettu. Tietty jos mulla olis vain yksi tai kaksi laumaa niin sitten asia olis varmaan erilainen, en raaskis antaa kaakattajia koko kesäksi pois.
Vuokraus on kuitenkin varmasti parempi asia kuin kesäkanojen osto mitä ainakin täällä meillä päin harrastetaan melko paljon
-
annemari
Re: Kesä kanat vuokralla
Nostetaas tämä aihe ylös kun tuli ajankohtaiseksi, onko kenelläkään nyt pariin vuoteen ollut mitään vuokrausjuttuja ? minkälaista hintaa olette pitäneet ? Oisko se järkevin vaikka tuo 15 e / kesä per kana ja sit voi syksylä ostaa sen itselleen jos rakastuu. ja jos myyjä hauaa myydä...
-
fasunen
Minä olen jo monta vuotta antanut joka kesä naapuriin kolme kanaa ja kukon. Kanat sopeutuvat kyllä nopeasti takaisin muiden sekaan ja kukon otan aina jostain ylimääräisistä jotta se on sitten helppo syödä
Jos jotain ongelmia ilmenee niin menen vain auttamaan eikä sen kummempaa. Vieraille en kyllä uskaltaisi antaa omia pikku kanasiani 
-
Tinsku
Musta toi kanojen vuokraus on tosi hyvä idea
Pitääkin ens keväänä pistää mieleen. Tarvittaessa vois järkätä mukaan kunnon aloituspakkauksen. Äkkiähän tuo ukko nikkarois vaikka "kevyt kanala" elementtejä jotka olis nopee ja helppo pystyttää. Tyyliin paketin kyljessä ruuvipussi ja kuusiokoloavain
Kanan vuokrana pitäisin kanan käypää hintaa. Voi sitten halutessaan pitää kanat tai palauttaa.
Näistä nykyisistä kanoista en kyllä antais yhtään pois....ovat niin rakkaita ja syliteltäviä kaakattimia kukkoa myöden. Eli pitäisi sitten "haudotuttaa" vuokrakanat erikseen.
Kannatan vuokrausta.
Pitääkin ens keväänä pistää mieleen. Tarvittaessa vois järkätä mukaan kunnon aloituspakkauksen. Äkkiähän tuo ukko nikkarois vaikka "kevyt kanala" elementtejä jotka olis nopee ja helppo pystyttää. Tyyliin paketin kyljessä ruuvipussi ja kuusiokoloavain
Kanan vuokrana pitäisin kanan käypää hintaa. Voi sitten halutessaan pitää kanat tai palauttaa.
Näistä nykyisistä kanoista en kyllä antais yhtään pois....ovat niin rakkaita ja syliteltäviä kaakattimia kukkoa myöden. Eli pitäisi sitten "haudotuttaa" vuokrakanat erikseen.
Kannatan vuokrausta.