Lukemalla oppii: munan koko /sulkasato

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Anna

Re: Lukemalla oppii: munan koko /sulkasato

Viesti Kirjoittaja Anna »

Taitavat Maa-Tiaiset tietää itse milloin paastoon eiku sulkasatoon laskeudutaan :smt007 Kultakurti aloitti ja nyt Dalmis seuraa. (Tulleet mulle 5.2013 nuorina) Höyheniä pöllyää. Se Hy on vähän erilainen. Ruokaa en siis ole muuttanut ja ovat yhä kaikki ulkona, kun yötkin ovat täällä olleet aika lämpimiä, no yhtenä iltana laitoin sisälle. Hassun näköinen tuo Kultakutri ilman pyrstöä!
Anna

Viesti Kirjoittaja Anna »

"Kun sulkasatoon menevät ovat jo sulkasatonsa aloittaneet, eikä "mukaanlähtijöitä" enää ole, voi lisävalon antamisen aloittaa jo nyt. Kun päivä tästä vielä lyhenee, voi siitä aiheutua muniville nuorille kanoille hormonitason heilahduksen aiheuttama munintatauko, vaikka niille ei sulkasato käynnistykään"
Lainattu tuolta valaistuspuolelta /Aberkois (Quote vielä hakusessa)
Nyt on eka kerta, kun näen sulkasadon - tosi surkean näköisiä. Mukaanlähtijöitä - meillä taitaa myös kukko lähteä "mukaan" siis sulkasatoon. Onko se normaalia?
Aberkios

Viesti Kirjoittaja Aberkios »

Anna kirjoitti: Nyt on eka kerta, kun näen sulkasadon - tosi surkean näköisiä. Mukaanlähtijöitä - meillä taitaa myös kukko lähteä "mukaan" siis sulkasatoon. Onko se normaalia?
Ja "Aberkois" vastaa: Onpa hyvinkin!
Tolu

Viesti Kirjoittaja Tolu »

Itselläni ei luonnonvalo yllä kanalaan ja katossa roikkuu yksi ledilamppu ajastimella... montas tuntia sitä kannattaa pitää päällä että sulkasato alkaisi? Ja onko tollanen lamppu jo liian kirkas? Lämpötilasta vielä. Katon rajassa oli 18 ja lattian rajassa 12 astetta. Eli taitaa olla jo liian lämmin? Ruokana olen pitänyt vapaasti saatavilla ohraa, kauraa, puolitiivistettä sekä munankuoria. Keittiön jätteet sekä itse tehtyä "korppujauhoja". Pitääkö tuota ravintoa yksinkertaistaa? Kanat vajaa pari vuotiaita ja eka talvi itsellä tulossa kanojen kanssa joten hieman "pihalla" asioista. Olikohan tarpeeksi epäselvästi kerrottu. ..
Vastaa Viestiin