Paras liha-ankka
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
sannikki
Re: Paras liha-ankka
Ei ole kokemusta myskeistä eikä muistakaan, mutta ensi syksynä syödään aylesburyä, kuulemma parempi kuin peking
Ja kasvaa ihan älyttömän nopeesti. Pitääkin punnita ton uroksen aikuispaino
iso se on ku synti 
-
Kesämamma
Ja saako myskin siitosmunia keneltäkään keväällä? Musta noi oli aluks niin hirmusen rumia, mutta nyt oon kyllä niihin aikas ihastunut. (jos niitä ottas niinkuin paisteiks kasvamaan ja sit jättäs "vahingossa" pari talvehtimaan...vaan repis tuo ukko housunsa varmaan sittenkin...)
-
Kiyry87
suvianne miten muut ankat sietää kylmää jos ovat tottuneet?
Millainen pohja sulla on ankkalassa? Mulla huolettaa että se että saan pysymään kunnolla kuivana talvikeleillä.
Mulla on nyt 5 pekiniä ja 2 tavis-ankkaa ja ihan vihreä ankkojen suhteen
Millainen pohja sulla on ankkalassa? Mulla huolettaa että se että saan pysymään kunnolla kuivana talvikeleillä.
Mulla on nyt 5 pekiniä ja 2 tavis-ankkaa ja ihan vihreä ankkojen suhteen
-
Suvianne
Kyllä tavis ankkakin kestää kylmää. Minä olen vaan oljilla kuivittanut, niin ei ole ollut ongelmaa.
-
Räpylä
Kestää kylmää. Pidän veottoman kuivitetun makuualueen, vaikka pakkasta ois ja vedet jäätyy. Kylmä on melkein hyvä - ei ala rakenteet mätänemään ja pöpöt kasvaa kun märkää on.
-
Kiyry87
Tuo tieto helpotti kummasti
Mä aion laittaa ankat lampaiden naapuriin joten pahimmilla pakkasillakin lämpöjen pitäisi pysyä -15
jos olen laskeskellut oikein lämpö hävikit. Tiivis väliseinä vaan ettei vaakut kastele lampaita
Mä aion laittaa ankat lampaiden naapuriin joten pahimmilla pakkasillakin lämpöjen pitäisi pysyä -15
jos olen laskeskellut oikein lämpö hävikit. Tiivis väliseinä vaan ettei vaakut kastele lampaita
-
Suvianne
Olen samaa mieltä, pakkanen on paljo parempi ankalle kuin pölynen lämmintila. Myskeillä ainakin alkaa nokat vuotaan jo on pölyä joten en pidä kuin pakolliset ajat kanalassa.
Mutta pitää muistaa, että nuissa on yksilöitä. Toiset ei osaa huoltaa itseään. Pitää varpaita lämpimänä. Pitää aina siis seurata ja mennä sen mukaan. Mutta harvinaisempaa se on.
Ite hoksasin vaan että myskeillä sukurutsa heikentää pakkasen sietoa. Viime syksynäkin lykkäsin sukurutsien poikasten teurastusta ja heti alkoikin kovat pakkaset, näillä sukurutsa poikasilla osalla oli pienemmät ja kynnettömät räpylät, ei siis ihan normaalit. Ne alkoi selkeesti kärsiä pakkasesta ja joutuivatkin heti pataan.
Tavisankoista en tiedä, mutta ostaessa kannattaa räpylät tarkistaa. Niiden kuuluu olla ohuet ja joustavat ja terveet ja myskillä kuuluu olla kynnet!!!
Mutta pitää muistaa, että nuissa on yksilöitä. Toiset ei osaa huoltaa itseään. Pitää varpaita lämpimänä. Pitää aina siis seurata ja mennä sen mukaan. Mutta harvinaisempaa se on.
Ite hoksasin vaan että myskeillä sukurutsa heikentää pakkasen sietoa. Viime syksynäkin lykkäsin sukurutsien poikasten teurastusta ja heti alkoikin kovat pakkaset, näillä sukurutsa poikasilla osalla oli pienemmät ja kynnettömät räpylät, ei siis ihan normaalit. Ne alkoi selkeesti kärsiä pakkasesta ja joutuivatkin heti pataan.
Tavisankoista en tiedä, mutta ostaessa kannattaa räpylät tarkistaa. Niiden kuuluu olla ohuet ja joustavat ja terveet ja myskillä kuuluu olla kynnet!!!