Mimmin viiriäisten haudontaprojekti

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

:smt009 :smt010 :smt013 :smt019 :smt022 :smt076 :smt085 :smt086 :smt088 :smt089 :smt091 :smt090 :smt092 :smt099 :smt093 :smt100

Tämä projekti taisi lopahtaa alkuunsa.. Termostaatti tai lämmitin hajos. Ei tule lämpöä, ei. Enkä tähän hätään keksi mitään korvikettakaan.. Pieleen meni.. Kiukuttaa ja suruttaa..
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

No voihan hemmetti! :smt009
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

No voi sentään... :smt009

mulla on se etu, että asun aika lähellä Kuukernuppia(noin sata kilsaa).. kävin eilen vähän ostoksilla :smt005 .. ans kattoon nyt kuinka onnistuu mun rojektit..

Eniten hirvittää, että Karvinen keksii jonkun konstin, jolla pääsee tirppojen kimppuun.. oli pikkaisen kiinnostunut illalla... noo isoon tyttöön ei uskalla koskee, varsinkaan kun tuon sille mustan äijän kaveriksi.. eilen ei ehtinyt pyydystään..

Hautomakonetta tässä kohtapuoliin viritelllään, mutta ei ihan vielä, kun ei tiiä niistä eviran täteistä.
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Voi surku :smt009 Haleja! Ota myyjään yhteyttä, pitäshän uuden tavaran kestää!
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Voi kurja. :smt009
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Ilman muuta yhteys myyjään, ja kunnon korvaukset pilalle menneestä haudonnasta. Ainakin munien hinta, kulukorvaukset hakumatkasta ja tietty mielipahasta :smt014
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

VOI HARMI SENTÄÄN! :smt009
kuutamofoxi

Viesti Kirjoittaja kuutamofoxi »

Voi p*****e (joku kiukkuhymiö, kun tää serverikone ei anna laittaa niitä).

Kone vaihtoon ja korvaukset peliin. Vaikka se ei tähän kertaan auta, mutta onhan laitteen toimittava siinä käytössä mihin se on tarkoitettu.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:crybaby: voi v.... kyllä voi olla p....
Ei sulla oo mitään lämmitintä, minkä päälle tumppaat sen hautomakoneen köllöttään.. kun eikö jo yli 22 astetta niin pitäs pysyy hengissä mutta kehittyy hitaammin.. oikaskaa joku jos oon kamalan väärässä.
Toi menee kyllä ihan varmasti takuun piiriin mutta se on taas jo toinen juttu mitä ne korvaa.
Maikki

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Voi harmi :smt009

Minäkin seurailin tätä projektia sivusilmällä. Se ensimmäisen munasatsin hautominen on aina mieleenpainuvin ja jännittävin itse kullekin.

Älä heitä kirvestä kaivoon, vaan vaadi uudet osat koneeseen tai uusi kone jos se on rikki.

Meiltäkin sais nyt viirujen munia jos tarvii. Voi olla etten itse tänä keväänä jaksa hautomakonetta käynnistellä vaan kyselen jos joku muu innostuisi hautomaan ja hakisin sitten untuvikot kotiin kasvamaan.
Mimmi

Joo, olen hätyytellyt myyjää.. Kyllä laitteessa ainakin takuu on. Suomessa vain takuutkaan eivät taida korvata muuta menetystä, mitä laitteen toimimattomuudesta seuraa.. Eikä varsinkaan vaivaa tai mielipahaa..

Jep jep.. Lämpötila oli käynyt alimmillaan 28 asteessa ja nyt siellä on jopa noin 35. Eli lämmitin toimii ääriasennossaan joten kuten, mutta ei tarpeeksi. Termostaatti ei toimi lainkaan, eli lämmitin on manuaalisesti joko päällä tai pois. Mutta eihän tuo päällä oleminen haittaa, kun ei lämpöä tule edes riittävästi, saati liikaa. (Sitten se tietysti yöllä alkaa toimia ja aamulla lämpöä on joku 50 astetta, kun termostaatti ei katkaise sitä lämmitystä!)

Juu, kunhan vain saisin toimivan systeemin, niin kokeilen tuleeko näistä mitään ja jos meni pieleen, niin sitten lauhemmilla keleillä odottelen munapostia. :gif:

Ja PS: Kiitos osanotosta asiaan!! Kummasti se helpottaa.
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Pistä munat laatikkoon ja hehkulamppu roikkumaan niiden päälle. Se pitää lämpimänä. Kunhan ei syty koko roska.
pekkis-68

Viesti Kirjoittaja pekkis-68 »

mulla on tuolla hyllyssä yksi ylimääräinen termostaatti. se on niitä pyöreitä eetteri termareita.olen pitäny varalla jos joku noista leviää.siinä pitää vaan tehä sähkötöitä vähäsen.minkälainen noissa vehkeissä on toi termari ?varmaan se sähköinen halpis termis,mietin vaan koko koneen hintaa.kyllä toi syö miestä ja naistakin.meitillä on pelko peräpukamissa milloin täällä korvessa katkee sähköt,sit rupee ketuttamaan täälläkin! on tuolla koneessa jonkun verran munia.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Voi kökkö miten huonoa tuuria Mimmillä! :smt009

Tässä ois engl. linkki, jossa on mm. noista kriittisistä lämpötiloista:
http://www.ext.vt.edu/pubs/poultry/factsheets/8.html
Fahrenheitit voipi muunnella tutummiksi asteiksi vaikka tällä:
http://koti.mbnet.fi/loge/convert/temp.php
Mimmi

Jep. Myyjä oli asiallinen ja pahoillaan ja toimitti heti uuden termostaattilämmittimen. Ja heti homma toimi! Nyt on lukemat kohdallaan.

Mutta mutta.. Lämpötila on ollut useampana päivänä liian alhainen ja hetkittäin liian korkea. Siltä varalta, että jokunen tipu on koettelemuksista huolimatta kehittynyt normaalisti, ajattelin vetää haudonnan loppuun. En kuitenkaan hirveästi odota tuloksia, niin takkuista oli tuo alku. Mutta jos yksikin elinkelpoinen viiru sieltä tupsahtaa, niin sehän on varsin mieluisa yllätys!

Nyt otetaan kyllä ehdotuksia vastaan, että kuin kauan noita "keittelen", jos eloa ei näy? Varmaan joku 20-21 päivää on jo varmuuden maksimointia jäähypäivistä huolimatta, vai? Ja missä vaiheessa lasken lämpöä ja nostan kosteutta mahdollista kuoriutumista varten? Sittenkö vasta, jos eloa näkyy?
Vastaa Viestiin