ankan sukupuoli?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kesaheina

Re: ankan sukupuoli?

Viesti Kirjoittaja kesaheina »

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 180&type=3 tyttö?

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 180&type=3

mie en siis erota onko meil kaiki nyt sitte tyttöjä vaiko poikia. äänestä mä en noita erota. kukaan ei kyl muni vielä ainakaan..
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Minkä ikäisiä ne tuossa kuvassa on? Ainakaan vielä niillä kellään ei ollut pyrstökiehkuraa, mutta se ei nuorilla ole vielä näkuvissä.

Ninnuuuu! EI saa laittaa videota juoksuankoista! *tahtoo!* SUll aon vielä tuo "naamioitu" värimuoto jota kaikken eniten haluaisin, siis jolla silmät peittyy tuollaiseen huppuun :smt055
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
tipsi
riikinkukko

Piti vielä sanoa, että ankkojen käytöksestäkin pystyy päättelemään mitä sukupuolta ne ovat. Koiras nyökyttää päätä ylös-alas tytöille, jolloin tosin tytötkin voivat näin tehdä jos haluavat paritella. Mutta tytöt taasen nyökyttelevät usein toisilleen ja pojille niin, että ne nyökyttää päätä alas-sivulle - suuntaisesti. En ole nähnyt että pojat näin tekisivät.
kesaheina

nuo kuvat otettu syksyllä. ja siis otettu ankat on touko vaiko kesäkuussa ihan pieninä.

mä siis mahan alkaa uskomaan et kaikki on tyttöjä. en mä kellää kiehkuroita näe edelleenkään :(

millonhan nä alottaa muninnan?
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

No ainakin äänestä pitäisi jo erottaa, katsoitko mun videon pätkän, tuolta ekalta sivulta? Naaraan ääni on huomattavasti voimakkaampi, uros kähisee siellä taustalla. Toi video ei ole paras mahdollinen, pitäisi kuvata sellainen, jossa akkelit saa kunnon mölinäkohtauksen aikaan ja koiraita kuvata sitten erikseen :smt003
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Meidän ankkauroksille on tullut kiehkurat n. puolen vuoden iässä eli uskoisin että jos sinun ankoistasi on joku uros niin pitäisi kyllä jo näkyä; olisko noin uskomaton tuuri että kaikki on naaraita (mulla on ollut tuo sukupuolijakauma just toisinpäin/ uroksia valtaosa ja vain rippunen naaraita).
ninnu

Mun ekat ankat, kuusi kipaletta oli kaikki naaraita. Täällä kanssa huhuilin silloin sukupuolen tunnistusvinkkejä, kun kaikki näytti ja kuulosti samalta :smt040
tipsi
riikinkukko

Olihan mun kevään 7 ankkatipun poikueessa viisi tyttöä ja kaksi poikaa - mun mielestä kanssa uskomatonta. Muoriska taisi olla tyytyväinen kuin sai viisi "ylimääräistä" poikasta kun pidin kaksi tyttöä itse, siis 3 tyttöä ja kaksi poikaa (yksi tyttö hänellä oli ennestään). Hyvä sukupuolijakauma hänen ankkaparvessaan siis heti. Mutta ninnu, kuusi tyttöä on aikamoinen tuuri!

Meidän Dino-herralla tuo pyrstökiehkura on (lähes) puuttunut syksystä, jotain pientä viritelmää siitä vastannut sulka tippui tässä viikko sitten pois (sulkasato alkaa).

Ninnun videolla kuuluu hyvin ne äänet, mutta en tiedä osaako niitä erottaa jos kokemusta ei ole.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Juu kyllä muoriska oli mielissään, kun oli pikkaisen käynyt kato edellisenä syksynä vaakkujen kanssa :smt009 , poijjaat nuoruuden innolla jaakaa myös hanhinaarasta, ja siitäkös meidän hansuherra hermostuu. :smt005
ninnu

Alkuun suunnittelin, että kolme ankkaa olisi hyvä määrä. Mutta kun nuo ihan pieninä tulivat, niin ajattelin ottaa varman päälle. Kuudessa olisi jo pakosti molempia sukupuolia...no eipä ollut :smt003 Sain sitten myöhemmn Pekkikseltä ukkovahvistuksen joukkoon :smt001
kesaheina

mullakin häätynee se ukko hankkia sit jostain :D
Pirjo

Tein tällaisen video pätkän. josko tästä olisi jollekin jotain hyötyä äänestä tunnistamiseen:
http://imageshack.us/clip/my-videos/808/xik.mp4/
hannaran

Viesti Kirjoittaja hannaran »

Nostelenpa tätä vanhaa ketjua, Pirjo oli tehnyt hyvän videon tuosta äänestä tunnistamisesta. Mutta missä iässä aikaisintaan ankan sukupuolet voi sitten äänestä erottaa?
Pirjo

Kyllä ne naaraat alkaa jo muistaakseni parin kuukauden ikäisenä pitämään kovaa meteliä kun viet niille herkkuja :smt005 -ukot on niitä hiljaisempia.
Laara

Viesti Kirjoittaja Laara »

Hei.Kiitos näistä hyvivistä videoista!Mä pääsen seurailee noita ääniä kun vähän vielä mun pikkuset kasvaa. :smt001
Vastaa Viestiin