Ei löytynyt mitään isompaa,mutta minusta vähän ontuu. En osaa vielä sanoa,koska se oli niin poikki, ettei tahtonut jaksaa yhtään liikkua...
kukkojen määrä
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Suvianne
Re: kukkojen määrä
Niin minäkin! Se kun on vielä puhdas Alho 
Ei löytynyt mitään isompaa,mutta minusta vähän ontuu. En osaa vielä sanoa,koska se oli niin poikki, ettei tahtonut jaksaa yhtään liikkua...
-
suikku
Herttinen! Toivottavasti paranee! Se varmaan näyttää pahemmalta kuin onkaan. Meidän poikien pienet arvet eivät ole mitään tuon rinnalla.
-
Suvianne
Kukko kyyhötti koko illan ja yön liikkumatta.
Ei palellut, mutta pelkäsin että saapian jonku keuhkotaudin.
Lämmitin saunaa niin, että se kuivahti ja varmasti lämpeni.
Nyt aamulla se jo nousi astian reunalle seisomaan ja 0630 kiekui
Toinen silmä ei aukene ollenkaan, mutta on siis vaan turvonnut.
Toisella silmällä näkee.
Ei ole vielä ruokahalua, mutta kiekuu tuolla aina välillä.
Joten luulen, että paranee.
Olen pohtinut asioita ja se oli varmasti tuo lauman hienoinen jakaantuminen joka käynnisti tän.
Eli poika rupesi kingisteleen tuolla kylmällä puolella ja päätti kokeilla valtaa ja isänsä luonteella ja äitinsä valtavalla koolla sitten pieksi pahoin isänsä...
Tästälähtien mietin tarkemmin kuka kukko saa jäädä ja kuka ei.. Tällainen eiole kivaa...
Ei palellut, mutta pelkäsin että saapian jonku keuhkotaudin.
Lämmitin saunaa niin, että se kuivahti ja varmasti lämpeni.
Nyt aamulla se jo nousi astian reunalle seisomaan ja 0630 kiekui
Toinen silmä ei aukene ollenkaan, mutta on siis vaan turvonnut.
Toisella silmällä näkee.
Ei ole vielä ruokahalua, mutta kiekuu tuolla aina välillä.
Joten luulen, että paranee.
Olen pohtinut asioita ja se oli varmasti tuo lauman hienoinen jakaantuminen joka käynnisti tän.
Eli poika rupesi kingisteleen tuolla kylmällä puolella ja päätti kokeilla valtaa ja isänsä luonteella ja äitinsä valtavalla koolla sitten pieksi pahoin isänsä...
Tästälähtien mietin tarkemmin kuka kukko saa jäädä ja kuka ei.. Tällainen eiole kivaa...
-
Maattari
- lindell
Meillä kanssa kevään aikana kukot ottaneet yhteen. Ensin kakkoskukko Pete pieksi ykköskukko Linon ja samassa rytäkässä kiilasi tuleva siitoskukko, nuori kolmoskukko Esa Linon ohi arvojärjestyksessä. Esa on ollut mun lemppari komean ulkonäkönsä ja ihanan luonteensa takia. Tässä vaiheessa Esa ei antanut Linon olla lattialla vaan Linon piti viettää päivänsä pienessä kolossa seinän ja pesien välissä josta otin hänet muutamaksi tunniksi joka päivä käytävään kylpemään ja omien herkkujen ääreen koska Lino on muuttamassa muualle piakkoin. Näin mentiin parisen viikkoa ja eräänä aamuna oli Esa kukistanut Petenkin ja laittanut kummatkin kukot samaan koloon. Tulos: Esa päätyi lemmikkiasemastaan huolimatta pataan ja Esan hävittyä paikalta seuraavana aamuna kanalan kingi olikin Lino ja näin on nyt menty muutama viikko. Pete ja Lino antavat toisen olla rauhassa lattialla kunhan alempi väistää mutta Esa oli jo osoittanut olevansa melkoinen kusipää joten hän sai häädön. Verta ja vammoja ei oikeastaan tullut paljon, vähän harjoissa jälkiä ja pyrstöt revitty. Historiaa että Pete ja Lino ovat samasta kanalasta kotoisin ja aina eläneet yhdessä, Esa oli täällä kuoriutunut joten hyvin tuttuja olivat toisilleen.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
-
Suvianne
Nuissa kukoissa on sellaisia eroja,että toiset just jahtaa ja alistaa kokoajan ja toiset vain komentaa!
Siksi olen tykännyt tästä mun pääkukosta. Se ei jahtaa turhaan.
Meillä ei ruvennut kukko syömään eikä juomaan. Kökötti vaan.
Mutta kun otin kiinni pyristeli vahvasti vastaan.
Joten teurastin eilen tappelupukarin ja palautin toipilaan kanalaan!!
Kun kuuli rouviensa äänen muuttui heti!!
Yhdellä silmällä etsi ruokaa ja pyysi kanat syömään ja meni juomaan ja syömään.
Nyt on kaikki hyvin ja kukko toipuu nopeesti.
Luulen, että olisi eristettynä vain mennyt huonompaan suuntaan.
Siksi olen tykännyt tästä mun pääkukosta. Se ei jahtaa turhaan.
Meillä ei ruvennut kukko syömään eikä juomaan. Kökötti vaan.
Mutta kun otin kiinni pyristeli vahvasti vastaan.
Joten teurastin eilen tappelupukarin ja palautin toipilaan kanalaan!!
Kun kuuli rouviensa äänen muuttui heti!!
Yhdellä silmällä etsi ruokaa ja pyysi kanat syömään ja meni juomaan ja syömään.
Nyt on kaikki hyvin ja kukko toipuu nopeesti.
Luulen, että olisi eristettynä vain mennyt huonompaan suuntaan.
-
vardenji
Mä en uskaltanu mun n. 2 kilosta kukkoa tuoda kanojensa mukana kotiin, kun orppimiehellä on vain yksi kana. Pelkäsin niin paljon tappelua, jotta jätin Vauhti-pojan mammalle tulevaksi pääkukoksi. Nyt saa kuulemma yhden morsiamen kevääseen asti, jottei ole eristyksessä yksinäinen. Nyt on sitten siimikseltä haettu komea Lance kanalan ruhtinas ja sillä on 4 rouvaa, yksi orppi, kaks hybridiä ja yks pieni sekarotuinen. Koneessa on tulossa alhoja, joille sitten hankin uutta kukkoa muualta, joten toivottavasti saan Lancellekin lisää rouvia siihen mennessä, jottei tarttis kauheasti tapella... Ymmärtämäni mukaan kukot ei välttis tappele jos molemmille on tarpeeks kanoja. Toivon et pitää paikkaans. Alho ei varmaan orpille tappelussa pärjäis.
-
Suvianne
Kyllä se pitää paikkansa, mutta silloin pitää olla tilaakin.
Kesällä pihalla onnistuu ja laumat eriytyy, mutta ei minulla ainakaan ahtaissa tiloissa. Vaikka on 20 kanaa niin pääkukko ei halua jakaa yhtään. Eikä kanatkaan. Kukaan ei meillä anna vapaaehtoisesti kuin pääkukolle.
Kesällä pihalla onnistuu ja laumat eriytyy, mutta ei minulla ainakaan ahtaissa tiloissa. Vaikka on 20 kanaa niin pääkukko ei halua jakaa yhtään. Eikä kanatkaan. Kukaan ei meillä anna vapaaehtoisesti kuin pääkukolle.
-
Maattari
- lindell
Orppikukot ovat täällä olleet tosi rauhallisia, tulevat hyvin toimeen eivätkä tappele. Talvella mulla oli 3 +1 kasvava joilla oli kaksi kana ja neljä nuorikkoa jaettavana ja hyvin on mennyt. Tällä hetkellä kaksi kukkoa ja kuusi kanaa.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
-
siimis
Aina se ei ole se uuden kukon tulo laumaan, mikä aiheuttaa tappeluita - joskus se on vanhan kukon poistuminen parvesta! Syksyllä möin yhden nuoren kukon pois ja seuraavana aamuna odotti kanalassa justiinsa melkein tuollainen näky, ei onneksi ihan noin paha. Kaksi nuorta poikaa oli ottaneet oikein kunnolla yhteen ja repineet heltat ja harjat toisiltaan. Se myymäni kukko oli sitten ilmeisesti poikamieslauman pomo ja sen lähteminen laukaisi välienselvittelyn jääneiden kesken
Mutta tilanne oli jo jokseenkin rauhoittunut aamulla ja sujuvasti välttelivät toisiaan tappelupukarit. Haavat paranivat itsekseen, vaikka heltoista jäi vähän muotopuolia... Tuon yhden tappelun jälkeen tulivat taas hyvin toimeen keskenään.
Kääpiökotsiparvessa mulla on nyt 14 kanaa ja kymmenkunta nuorta kukkoa... Kanat on kaikki hyvässä höyhenessä, mutta suuri osa pojista ei pääsekään edes astumaan. Kanat on jakautuneet selvästi haaremeihin muutamalle kingille ja loput pojat hengaa keskenään.
Kääpiökotsiparvessa mulla on nyt 14 kanaa ja kymmenkunta nuorta kukkoa... Kanat on kaikki hyvässä höyhenessä, mutta suuri osa pojista ei pääsekään edes astumaan. Kanat on jakautuneet selvästi haaremeihin muutamalle kingille ja loput pojat hengaa keskenään.
-
ninnu
Siimistä komppaan. Monen eläinlajin kanssa se kakkospalli/asema on juuri haastavin tila. Kingillä ei ole hätää, eikä niillä "viidensillä puilla vasemmalta"-tyypeillä
Meillä koulussa mm. oli narttulauma, jossa vanhin tuotiin aina ekana sisään ja se myös lähti vikana ryhmästä. Tämä oli mielettömän tärkeää, koskaan ei lauman toisena olevaa ja kolmasta jätetty keskenään, mutta nämä iloiset, kaikkien kaverit, joille on ihan yks ja sama olla se viimeinen, niitä sai liikutella ihan miten päin vain
Nää oli siis narttukoiria viiden lauma.
Meillä koulussa mm. oli narttulauma, jossa vanhin tuotiin aina ekana sisään ja se myös lähti vikana ryhmästä. Tämä oli mielettömän tärkeää, koskaan ei lauman toisena olevaa ja kolmasta jätetty keskenään, mutta nämä iloiset, kaikkien kaverit, joille on ihan yks ja sama olla se viimeinen, niitä sai liikutella ihan miten päin vain
-
Gisli
Mulla on nuo neljä kanaa ja kaks kukkoa seassa. Kukot tulee muuten hyvin toimeen, mut ruuat pitää laittaa kahdelle lautaselle että mahtuu molemmat jengit syömään. Muuten siitä tulee tappelu. Toisella kukolla on siis yksi lempparikana, ja toisella kolme. En tiedä vaikuttaako että kukot ovat veljeksiä, ja olleet pienestä pitäen yhdessä.
Nyt ne tosiaan olis menossa pataan, ja uusi kukko on etsinnässä (vinkvink). Tarkoitus ottaa aikuinen että saatais tipujakin mahdollisesti jo tänä kesenä. Ajattelin työntää sen sitten suoraan "kanojen armoille" . Niille tuskin tulee tappeluita? tai riippuu varmaan kukostakin, että kuinka komea tulee...
Nyt ne tosiaan olis menossa pataan, ja uusi kukko on etsinnässä (vinkvink). Tarkoitus ottaa aikuinen että saatais tipujakin mahdollisesti jo tänä kesenä. Ajattelin työntää sen sitten suoraan "kanojen armoille" . Niille tuskin tulee tappeluita? tai riippuu varmaan kukostakin, että kuinka komea tulee...
-
harrastaja
Mun kukoille tuli noutaja ,jäi vain vanha herra Boss ja Elias kun viimekesäset kukot rupesi vihaamaan Bossia niin että joutu menemään piiloon ,ettei käyny kimppuun ja sitte oli päivän Bossi pikkutipujen kanssa ja kun illalla laskin takasin Bossin niin oli hätää kärsimässä ajattelin et tulee uusia mut noi saa muuttaa .ja laitoin laatikkoon ja vein ne sellaselle joka syö kukkopaistia
-
vardenji
Mulla on nyt vihdoinkin mies kanalassa! On oltu jo kauan kukkoa hakemassa ja aina joutunu jättään välistä. Kaks orppikukkoo jakaa siellä paraikaa kiistatta kanoja. Tappelua ei oo ollu, samasta paikasta molemmat ja kanoja on 5. Tilaa on lisättävä joka tapauksessa.
-
siimis
Meillä oli ennestään kotsiparvessa yhdeksän kukkelia ja toin laumaan neljä kukkoa lisää. Aika vähäisellä tappelulla selvittivät välinsä ja tulevat nyt kaikki toimeen keskenään. Eli siis 13 kukkoa samassa laumassa... Mielelläni kyllä vähän vähentäisin niitä, jos jollekin kelpaa
Pahinpia pukareita vahdin alkuun ja kun meno alkoi yltyä turhan kiihkeäksi, niin käänsin tappelijan selälleen maahan rauhoittumaan. Pari tällaista jäähyä ja tappeluhalut väheni selvästi.
Tänään olen järjestellyt lintuja uusiin siitosryhmiin ja yhdistellyt laumoja. Kolmeen porukkaan tuli kuhunkin kaksi ennestään toisilleen vierasta aikuista kukkoa, mutta ainakaan vielä ei ole ilmennyt minkäänlaista tappelua. Asiaa lienee helpottanut se, että kaikki siirrettiin uusiin kortteereihin, eli pääsivät ulkotarhoihinsa. Kun ollaan kaikille vieraalla maaperällä, niin kukaan ei ole "kukkona tunkiolla"
Tänään olen järjestellyt lintuja uusiin siitosryhmiin ja yhdistellyt laumoja. Kolmeen porukkaan tuli kuhunkin kaksi ennestään toisilleen vierasta aikuista kukkoa, mutta ainakaan vielä ei ole ilmennyt minkäänlaista tappelua. Asiaa lienee helpottanut se, että kaikki siirrettiin uusiin kortteereihin, eli pääsivät ulkotarhoihinsa. Kun ollaan kaikille vieraalla maaperällä, niin kukaan ei ole "kukkona tunkiolla"