Ankat ja hanhet Suomessa

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

tipsi
riikinkukko

Re: Ankat ja hanhet Suomessa

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Ninnu: saithan mun yv:n? Kun ei koskaan tiedä toimiiko vai eiko toimi tämä systeemi. Siis munista kyselin :smt001

Nojoo, mä mietin että saiskohan juttuun aineksia kasaan kun eka kertoisi että suomessa on pieni väkiluku ja suhteellisen vähän harrastajia, ja toiminta etenkin ankkojen ja hanhien osalta on aika järjestäytymätöntä (rotukanayhdistyksen voisi mainita tässä). Onko näyttelyitä järjestetty suomessa edes kanoille? Rodut voisi tässä yhteydessä luetella.

Sitten voisi kertoa suomen erityisoloista, eli pitkästä,kylmästä talvesta. Ja ulkonapitokiellosta. Petotilanteesta voisi jonkun sanan kanssa sanoa; näköjään brittilän juoksuankkayhdistyksen julkaisuissa (mihin tää kirjoittamani juttu käsittääkseni tulisi) ovat niistäkin keskustelleet.

Voisin lopuksi kertoa omien höppänöideni elämästä, ja vaikka jonkun muunkin elukanpidosta, etenkin jos hanhista olisi jotain tarinoita? :smt006
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

eka lintulunssapanikointi oli 2006.. ja sitten se rajoite on vaihdellut vähän eri tavoilla eri vuosina...nyt se alkaa tiistaina :(

voi pönttö.. onkohan toi hansu sittenkin typerä ja osumaton.. olis niin kiva, kun hautomahalunen valkoinen sais niitä poikasii... :smt017
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Tämä "Ankat ja hanhet Suomessa" kirjoitelma on valmis, ja julkaistu brittilän intianjuoksuankka-yhdistyksen uutiskirjeessä. Jos jotakuta kiinnostaa, niin laitan jutun pdf:nä tulemaan, jos laitat sähköpostiosoitteesi minulle esim. yv:llä. Tosin olen nyt lomalla, ja en lue meilejä kuin n. kerran viikossa, joten pientä viivettä voi olla :smt001
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mua kiinnostaa :smt001 pirttikallio(at)pirttikallio.com kiitos! :smt001
Vastaa Viestiin