Vai tuima, minä oon niin tuohon Klaaran perusilmeeseen tottunut että en huomaa enää, mutta taitaahan se aika tuima olla!
Kaupan luomumunat
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
flai
Kiitoksia, täytyy kohta lähteä kurkkimaan että olisko pikkusella jo sisaruksia.
Vai tuima, minä oon niin tuohon Klaaran perusilmeeseen tottunut että en huomaa enää, mutta taitaahan se aika tuima olla!
Se on kyllä aina tuon näköinen, eikä ole vihainen, paitsi nyt tietysti on kun on suojeltavaa siipien alla. Laitankin sille aina löylykauhan päähän siksi aikaa kun menen tipuja sen alta sonkimaan, nokkikoon sitä siinä sitten.

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
-
Wiola
Arvatkaa kuka tänäänkin kyttäs Euromarketissa luomumunapakkausten viimoset myyntipäivät..olis ollut 20.2...aika hyvä? Oli Satanmunan munia...
Pitänee ensiviikon alussa tutkata uudelleen ja virittää kilpikonnanmunien hautomo sitten...3 viikkoa haudontaa..ollaan jo helmikuun lopulla...sitten tipulootassa neitokakadujen häkissä ja sitten kanihäkissä...heh...jos sattus vaikka tärppäämään.
Ken elää..hän näkee..hee:))

Pitänee ensiviikon alussa tutkata uudelleen ja virittää kilpikonnanmunien hautomo sitten...3 viikkoa haudontaa..ollaan jo helmikuun lopulla...sitten tipulootassa neitokakadujen häkissä ja sitten kanihäkissä...heh...jos sattus vaikka tärppäämään.
Ken elää..hän näkee..hee:))
-
Ushva
-
Muusa
No on kyllä kuvaava nimi kun eikö tuotantokanalat ole aika helvetillisiä paikkoja kanoille, häkkikanalat etenkinkanamummo kirjoitti:Satanmuna?? Mitäs niistä kuoriutuu, pikkupiruja??
On mullakin tapana ottaa kättäpitempää avuksi, jos joku kana hautoo ja sen pesään käy muut munimassa niin pitäähän ne ylimääräiset sieltä tyhjentää. Tavallisen muovisen kanojen ruokakupinkin saa aika hyvin "suojakilveksi" jolla on kätsä työntää hautoja kohti pesän peränurkkaa niin että munat paljastuvat
-
flai
No ainoaksihan se tipu nyt sitten jäi. Seuraava kuoriutuja oli liiskaantunut kesken ponnistuksen emon jalan alle.
Voi hemmetti näitä jättikanoja etten sano, tuntuu että aina ne litistää noita lapsukaisiaan.
Sitten oli kaksi hiljaiseksi jäänyttä, joista katselinkin jo eilen lampulla että olisivat kuolleita. Näen sen siitä, että se ilmakuplan ja tumman möykyn raja on "nestemäinen", eli siis vaihtaa paikkaa ja valuu siellä munan sisällä sitä mukaa kun sitä kääntää. Äsken avasin ne ja tottahan se sitten oli.
Yksihän oli kuollut aika alussa, ja yksi oli kokonaan tyhjä. Aika hyvin kuitenkin, että kaupan munista lähti viisi kuudesta kehittymään, vaikka nyt olikin mutkia matkassa ja tipuksi asti päätyi vain yksi. Pakkoko tässä on alkaa hautojien välitunnitkin vieressä seisten valvomaan, miten voi olla niin lahopää kana että kylpeminen menee hautomisen edelle ja munat jäähtyy niin että sikiöt kuolee!
Sitten oli kaksi hiljaiseksi jäänyttä, joista katselinkin jo eilen lampulla että olisivat kuolleita. Näen sen siitä, että se ilmakuplan ja tumman möykyn raja on "nestemäinen", eli siis vaihtaa paikkaa ja valuu siellä munan sisällä sitä mukaa kun sitä kääntää. Äsken avasin ne ja tottahan se sitten oli.
Yksihän oli kuollut aika alussa, ja yksi oli kokonaan tyhjä. Aika hyvin kuitenkin, että kaupan munista lähti viisi kuudesta kehittymään, vaikka nyt olikin mutkia matkassa ja tipuksi asti päätyi vain yksi. Pakkoko tässä on alkaa hautojien välitunnitkin vieressä seisten valvomaan, miten voi olla niin lahopää kana että kylpeminen menee hautomisen edelle ja munat jäähtyy niin että sikiöt kuolee!
-
Wiola
-
maunu_muori
-
Wiola
^^Kiitos vinkkivitosesta:) Olen etsinyt viirunmunia muutamista Jyppilän kaupoista. Seuraavalla cityreissulla käynkin sitten Cittarissa..hee ja pitää viritellä lämmöt kilpikonnanmunahautomossa korkeemmalle. 
Alunperäinen suunnitelma oli laittaa viirunmunat hiomohautojaneitokakaduille jotka ei saa poikasia aikaseksi; tyhjiä munia vaan. Vaan saattas ne pyörtyä jos viiru kuoriutuisikin. Saatan noillekkin muutaman munan tellätä. Tänään poistin niiden tyhjät munat pesästä.
Alunperäinen suunnitelma oli laittaa viirunmunat hiomohautojaneitokakaduille jotka ei saa poikasia aikaseksi; tyhjiä munia vaan. Vaan saattas ne pyörtyä jos viiru kuoriutuisikin. Saatan noillekkin muutaman munan tellätä. Tänään poistin niiden tyhjät munat pesästä.