Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Iita

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iita »

rilla kirjoitti:Kettu kävimeilläkin taas. Myskiankan vei... Ei se piru lopeta. :smt027
Voi ei! Pystyskö virittämään sille loukun?
Eilen illalla oli 2 supikoiraa omenapuitten alla. Niille on helppoa ruokaa nuo pihalla olevat syömiset ja äkkiä oppivat niitten pennutki hakemaan.Täällä koitetaan loukuttaa,vaikka ei ne helposti sinne mene.
albatrossi

Viesti Kirjoittaja albatrossi »

Eilen päivällä pärisi puhelin, soittaja oli naapuri, joka kysyi et "onko nämä kanat teidän, jotka täällä meidän pihalla tepastelee?" No, olihan ne meidän kanasia.. Minä jo luulin että siellä jo pian haulikolla hutkitaan, mutta naapuri sanoikin et "älkää hakeko niitä pois kun ovat kyllä niin hauskoja!" no, kanaset oli naapurilla sit loppupäivän ja sieltä ne illalla sitten kanalaan tepasteli muina miehinä. Toivottavasti eivät opi kulkemaan kokoajan naapurilla, muuten pitää alkaa rajalle kehitteleen jotain aitaa..
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Kumma kyllä meillä on saanut olla hanhenmunatkin koskematta (parhaillaan kettu haki niitä valoisaankin aikaan) kun koirat ilmestyi tontille. Tokihan kerran tai kaksi päivässä noi uinuvat lussukat räjähtää ylös ja juoksee hanhitarhan lähistölle riehumaan niin jumalattomasti :smt027 Uskomattoman nopeita on isotkin lotkot kun haistavat jotain. mitään en ole nähnyt siellä liikkuvan mutta kirsujen liikkeestä ja metsään mylvimisestä päätellen joku siellä on liikkunut! ja koirat jäävät partioimaan joksikin aikaa tuonne pihan laitamille <3
SimplySix

Viesti Kirjoittaja SimplySix »

sannikki: Mitä koiria sinulla on hoitamassa pihavahdin virkaa?
Voi kun olis rahaa, niin aitaisin omillekkin rakeille tästä tonttia kunnolla ja hommaisin lisäksi vielä jonkun näyttävän lussukan pitämään pihavahdin paikkaa. :smt004
Iita

Viesti Kirjoittaja Iita »

Ylläritipuja! :smt031
Kana hävisi loppukesästä. Peräkärryssä on muutama heinäpaali ja pressu päällä .Tuuli oli viime yönä repiny pressun pois ja sitä lähdin laittamaan takaisin .
Kana oli paalien keskellä ja 4 ihan pientä tipua alla.. Mietin vaan sitä ,että millä ne tiput olisi alas päässy ja ruokaa ja vettäkään ei sinne olis mistään tullu..
Onneksi löytyi! Nyt piipittävät navetassa..
Kärry on ihan navetan edessä ja joka päivä siitä monta kertaa menny ..

En oo ennen nähny sellaista ,että ne munankuoret olis limittäin kerroksissa ,kahdessa pakassa..
sannikki

simplysix Meillä on Pyreneittenkoira ja Pyreneittenmastiffi :) Pyreneittenkoira on vielä penska, mutta selvästi tarkempi reviiristään kuin tuo mastiffi ja haukkuherkempi. Toki pentu tuli meille 8 viikkoisena ja mastiffi jo aikuisena! Mastiffi on ollu niin vähän aikaa että eiköhän siitäkin vielä tule tonttitietoisempi kunhan ottaa omakseen paikan :) Meillä ei ole vielä aidattu pihaa, PK pysyy pihassa mastiffi ei, niille tulee nyt talveksi iso tarha tuonne lintukan viereen, ja keväällä sitten jatketaan aitahommia kyllä!
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

syksyn viimeinen haudonta olikin siten tapahtumarikas ensimmäinen muna oli eilen kuoriintunut ja sen sain sit saunassa virkoomaan ,toinen kuoriintu viimeyönä normaalist ja kolmannessa aamulla kuului kova piipitys. Illalla vaisumpana.Tuolla fb kotikanalassa sitten neuvoa kyselin ja kuoriin vähän ja ja sitten parin tunnin päästä menin oli keskeltä kyllä halki mutta ei olisi selvinnyt kun nokka oli vahvan kuoren peitossa .Mä kätilönä ja kuoriin koko munan elävänä laitoin tipun emon alle joten huomenna nähdään selvisikö
ropponen

Viesti Kirjoittaja ropponen »

No harrastaja kuis kävi, selvisivätkö kaikki tiput?
Kovin hiljaiselta vaikuttaa nykyään tämä orkkis Munis, kaikki tuntuu jaarittevan fb:saa enemmän, mistähän moinen? Siellä toki saa vastaukset nopeasti kysymyksiin mutta sen verran paljon siellä toistetaan iän ikuisia samoja kysymyksiä päivästä toiseen ja täällä olisi vastaukset niihin kaikkiin. Ja jopa nopeasti jos konetta osaa käyttää. Kun täällä on kysytty niin on myös monet vastaukset ja helposti saatavilla. Elämää tänne mieluummin!
Aleksandra
kalkkuna

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Samaa mieltä kuin Ropponen! Täällä on tosiaan hiljentynyt, mikä on sääli. Meitä on silti monta, jotka eivät ole liittyneet Facebookin, eivätkä aiokaan liittyä, eikä tiedä mitä siellä tapahtuu. Täällä vanhassa kunnon Muniksessa olisi hirveästi tietoa!

Asiaan: tänään kuuluu oikein hyvää. Kanalassa molemmissa osastoissa on taspainoista ja rauhallista. Alfred luotsaa parveaan ja poikansa Alvin omaansa omalla puolellaan. Sulkasatoa on molemmissa parvissa, muninta alkaa olla hiipumassa. Kunhan loppuu annan matokuurin ja ulkoloishäädön kaikille. Kanojen ulkoilusäät jatkuvat, toivottavasti mahdollisimman pitkään. Nyt kanalaan viemään omenoita ja vaihtamaan vedet. :smt001
sannikki

Kyllä minä ainakin pidän tiukasti kiinni täällä käymisestä, vaikken niin aktiivisesti kirjoittelekaan, toki vastaan jos joku kysyy jotain mihin osaan jolloin lailla vastata :) Juurikin olen kaivellut kotiruokinnasta tietoa kun alkaa olemaan mahdotonta gmo vapaiden rehujen saanti nykyään.
Tavast

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Kävi tässä ilmi että kukolla oli lempivaimot ja muut jäivät polkematta. Vaihdoin kukkoa ja aika pian alkoi yksi kanoista hautoa.
Ajattelin ottaa siltä munat pois alta kun syksykin oli jo tullut, mutta hellyin ja merkkasin neljä munaa. Niistä oli yksi tyhjä, yksi
meni kesken ja kahdesta kuoriutui tipu. Ovat nyt vajaa kaksiviikkoisia, tänään siirsin ne emonsa kanssa talvikanalaan. Toiset
kanat asuvat vielä kesäkanalassa niin kauan kuin sää sallii.
kaisumaria
siebenbürger

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Mä en ainakaan aio tästä Muniksesta luopua. Fb:ssäkin olen mutta se on liian rönsyilevää mulle. Vähän on hymyilyttänyt tässä syksyn mittaan kun olen ahkerasti kirjoitellut itseni kanssa taimiturinoissa, mutta mitäs siitä.
Meidän legsut :smt049 ovat jo alkaneet kasvattaa rotutunnuksiaan, varmasti saadaan jo loppukuusta valkoisia munia. Nyt on kuukauden verran saatu vain vihreitä, kochinit ja brahmat ja ruskeat munat siis on ollut tauolla. Uskon että legsut pitää meidät munissa talven yli. Kuinkakohan ne sais kesyyntymään?
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Hyvinhän siinä kävi ensimmäinen lähes kuolleista herätetty. toinen synty normaalisti ja kolmanneella oikin pitkä tarina . Kyselin tuolla kotikanalassa mitä teen ja mä sitten 7 aikaan illalla kuoriin peukalon pään kokosen alueen ja meni 9 illalla kattomaan oli kuori ympäri halki mutta ajattelin ei se ota jos ei annakkaan ja kuoriin sen kokonaan ja sieltä tuli pirteä pikkutipu .Eipä se olis ilman auttamista selvinnytkään kun se oli takaperin tulossa nokan kohdalla oli paksu kuori .Mutta nyt on 3 iloita tipua (ovat häkissä kylläkin) ja tänään saivat koko muun kanalauman seuraksi alkoi talviruokinta kausi.Reilun viikon vajaata puolvuotta olivat kesäkanalalla Herra IIvari päättyi paistiksi mutta sinne jäi Elias Saku ,vili ja Otto joka onkin vielä pikku herra on vasta heinäkuussa syntynyt
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

Kettu vei mun marans kanat. Itku ei ole kaukana. :smt010
naibunuuni

Viesti Kirjoittaja naibunuuni »

Mäkään en oikein tuolla FBssä hirveästi oleile joten tätä munista en kyllä mistään hinnasta pois vaihda!
Kun tänne on kerran eksytty niin tänne on tultu jäädäkseen :smt003

Ja voi kauheata rilla! Veikö se mokoma montakin?
Mä en uskalla edes ajatella, että minkälainen, suoraan sanoen pillitys multa lähtis jos kettu tänne mun kultasia tulisi ottamaan :smt009
Sanokoot muut hulluksi mutta on nuo kotkottimet mulle tulleet niin rakkaiksi, että olisin kuin maailma olisi loppunut jos moisen kauheuden joutuisin kokemaan :smt022

Juurikin tulin tuolta autotallista puuhailemasta jossa tuo mun "kakkosmies" Ville, pieni Chabo kukko, oli koko ajan mun seurana, välillä mun olkapäällä istuen ja välillä autotallin katon rajassa olevien nosto oven kiskojen päällä hengaillen.
Jos joku vieras olisi tuolla ollessani tullut talliin niin olisi varmaankin luullut aivan töötähtäneeksi kun siellä jatkuvasti juttelin Villen kanssa kaiken maailman juttuja :smt005 - Mies on onneksi jo tottunut!
Muutkin kanat olivat mun valvovan silmän alla vapaina tuossa pihalla ja aina välillä kävin kysymässä niiltä, että "onko kaikki hyvin?".. Naapurikin oli ulkosalla ja katto varmaan, että onpa siinäkin yksi hullu kun juttele kanoille kun olisivat ihmisiä!
Vastaa Viestiin