Hellanlettas hautoo ja hautoo
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Hellan lettas
Re: Hellan lettas"eka kerta"kone haudontaa,,luomumunilla men
Nii,kai sille tivulle pitää antaa mahdollisuus tajuta kumpi on ylä -ja kumpi alapuoli,että tajuaa mistä kuoriutua.Jos sitä oikeen vatkaa niin sekaisinhan siinä menee väkisinki.
Eipä tuossa ny kuinkaa käyny,muisti saattaa pätkiä
On tämä aikamoista tiedettä tämä "kanana "oleminen,,ei vois uskookkaa ennekö ite kokeilee,,koskahan sitä pullahtaa muna ,kun oikeen pinnistää.. 
-
ninanni
et usko kuin surkea fiilis tuli kun vänkään vaan vaikka olen väärässä enkä edes tajua sisäistää asiaa
no taas oppii että joskus olis parempi vaan olla hiljaa. Enhä minä edes kehtaa täällä enään viestitellä. Noh ei vais. Ihminen minäkin
Kai
mut hyvä että tää tuli nyt selville katsos kun mun tarttee sit huomenna lopettaa kääntely näillä vanhemmilla munilla
hyvään aikaan siis tuli asia ilmi:)
-
ninanni
ja teen itsestäni vielä hölmömmän
tää menee tämän foorumin ohi. Mut Sä puhuit et sulle on tullut koiranpenikat kahdesti tai tarkennan koirasi on saanut :D NIIN TÄÄLLÄ ON HÄTÄ. Mun mielestä toi narttu on ihan outo. Ukko sanoo et ok. Mut silti minä vietän koirien kas eniten aikaa päivässä ja musta tuntuu et jotain on tekeillä (tai sit oon vaan salaa alkanut haaveilla pennuista et kuvittelen kaikkea
) ja luin jostain että ennen synnytystä tulee ns vedet ja tai jotain limaa pari päivää ennen tai löysin googlettamalla hakusanalla koira tiineys. Niin niin nyt ton puo tai siis koko alapää ihan märkä. Mistään kopin patjalta tai peitolta en löytänyt märkää. Vissiin uros nuollut tai sit jotain on nyt tekeillä. Ei se ennen ole tuolta näyttänyt ja kauhean levoton. Riehuu ja menee kopin ja tarhan väliä. Ei tie missä olis. Otan sen kuitenki sisälle tän viestin jälkeen. (on ollut yöt sisällä muutaman yön ja päivät ulkona ja välillä sisällä päivälläkin) ukko kulta kertoi kotiin tullessa että tietäis jo 3lle pennulle kodit jos sattuu tuleen. Eli meillä on pentuja varmasti sit ainaki jossain0vaihees elämää:)
-
Hellan lettas
joo,,päivän tai pari tuli kanamunan valkuaista muistuttavaa litkua takamuksista ja sitte alko synnytys,,se oli repiny kaikki viltitki kuteiksi mitä olin sille laittanu.Eli se poikii pian 
-
ninanni
heh toivon parasta
ukko sanoo vaan et kuvittelen ihan omiani
pian valaisee munat ja kääntö tälle illalle viimeinen ja sit viel huomenna ja jännitys saanee alkaa:)
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Koettakaapas nyt pikkuisen rauhoittua ja keskittyä haudontoihin 
-
Hellan lettas
-
ninanni
eiköhän tää tästä rauhoitu pikku hiljaa
varsinkin sit kun ekat tiput syntyy niin sit ei tartte niitä jännätä ja vahingos sit eksyä harhateille puheenaiheessa
aina liian innokkaasti rupeaa näppäimistö Sauhuamaan...
munat valaistu ja kaikissa elämää
koneessa nyt siis enää 5luomua ja 3omaa
nyt kun meidän kerttu neiti munis joka päivä munan ahkerasti niin saisin talteen munia taas uuteen satsiin kuoriutumisen jälkeen
tänään ei munaa ollut pesässä
no anteeksi annettakoon juuri sulkasadon läpikäyneelle
omat munat kehittyy ihan silmissä
josko sieltä tulee lisää myöhemmin siis
nyt vielä ilta tupakalle (lue paheelle) ulos
ja sit köllimään jahka löydän sängystä edes tilaa (koira plus kaksi kissaa makoilee ukon kanssa)
joten huomenna taas täällä ja lämmittämässä
munat valaistu ja kaikissa elämää
nyt vielä ilta tupakalle (lue paheelle) ulos
joten huomenna taas täällä ja lämmittämässä
-
ninanni
päivät vähenee ja jännitys tiivistyy
käännän siis tänään vielä viimeiseen kertaan nuo munat ja sit vaan muita kääntelen
tää on niin tuskaa tää kun vaan joutuu odottaa 
-
ninanni
täytyy muuten muita munia kääntäessä olla tosi tarkkana jos kuoriutuvissa munissa alkaa olla säröjä
ja yrittää nopeasti käännellä 
-
ninanni
hah pieniä vahinkoja taitaa sattua kaikille aina välillä
mäki aamul käänsin munat ja vasta myöhemmin aloin miettimään että pitikö viel kääntää kaikki ja äkkiä katsoon päiväkirjaa ja huh kyllä nuo pitää tänään vielä kaikki kääntää
saas nähdä muistanko huomenna aamulla et mun ei tartte kääntää kaikkia 
-
Hellan lettas
huhhuh! nyt on taas tehty tekemättömätkin hommat,,jopa mopon sisäkumin jouduin laittamaan vanteelle,se ei ollukkaa ihan helppo näin ensikertalaiselle,mutta ompaha seki ny sitte laitettu.Oppia ikä kaikki..Täällä ihan perus meininki VETTÄ SATANU 4 tä saakka ku saavista kaatamalla,eikä näy loppua
,,ihan jo melkee veetuttaa tuo touhu,,kanttarelleja on ihan pilvin pimein,mutta pitää neki vissiin hakee pois autolla ku ei tuon ipanalauman kans viitti tuolla kaatosatees kahlata
Joko N:llä on koiranpoikia Tupa pullollaan? entäs kananpoikia?
-
Hellan lettas
Vielä 2 päivää jouluun,,eiku
Kaikki oli ihan samalla tolalla kuin eilen,,hiukan valottelin tylppiä päitä,,ei nokkia näkyny ainakaa vielä,,en kummemmin koskenut,vaan koneeseen päin kurkin
Voi mennä maanantaihinkin sitten,,kovasti liikuskelivat siellä ,että elämää ainakin on