Hellanlettas hautoo ja hautoo

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Hellan lettas

Re: Hellan lettas"eka kerta"kone haudontaa,,luomumunilla men

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Nii,kai sille tivulle pitää antaa mahdollisuus tajuta kumpi on ylä -ja kumpi alapuoli,että tajuaa mistä kuoriutua.Jos sitä oikeen vatkaa niin sekaisinhan siinä menee väkisinki. :smt043 Eipä tuossa ny kuinkaa käyny,muisti saattaa pätkiä :smt003 On tämä aikamoista tiedettä tämä "kanana "oleminen,,ei vois uskookkaa ennekö ite kokeilee,,koskahan sitä pullahtaa muna ,kun oikeen pinnistää.. :smt005
ninanni

Viesti Kirjoittaja ninanni »

et usko kuin surkea fiilis tuli kun vänkään vaan vaikka olen väärässä enkä edes tajua sisäistää asiaa :smt012 no taas oppii että joskus olis parempi vaan olla hiljaa. Enhä minä edes kehtaa täällä enään viestitellä. Noh ei vais. Ihminen minäkin ;) Kai :p mut hyvä että tää tuli nyt selville katsos kun mun tarttee sit huomenna lopettaa kääntely näillä vanhemmilla munilla :) hyvään aikaan siis tuli asia ilmi:)
ninanni

ja teen itsestäni vielä hölmömmän ;) tää menee tämän foorumin ohi. Mut Sä puhuit et sulle on tullut koiranpenikat kahdesti tai tarkennan koirasi on saanut :D NIIN TÄÄLLÄ ON HÄTÄ. Mun mielestä toi narttu on ihan outo. Ukko sanoo et ok. Mut silti minä vietän koirien kas eniten aikaa päivässä ja musta tuntuu et jotain on tekeillä (tai sit oon vaan salaa alkanut haaveilla pennuista et kuvittelen kaikkea ;) ) ja luin jostain että ennen synnytystä tulee ns vedet ja tai jotain limaa pari päivää ennen tai löysin googlettamalla hakusanalla koira tiineys. Niin niin nyt ton puo tai siis koko alapää ihan märkä. Mistään kopin patjalta tai peitolta en löytänyt märkää. Vissiin uros nuollut tai sit jotain on nyt tekeillä. Ei se ennen ole tuolta näyttänyt ja kauhean levoton. Riehuu ja menee kopin ja tarhan väliä. Ei tie missä olis. Otan sen kuitenki sisälle tän viestin jälkeen. (on ollut yöt sisällä muutaman yön ja päivät ulkona ja välillä sisällä päivälläkin) ukko kulta kertoi kotiin tullessa että tietäis jo 3lle pennulle kodit jos sattuu tuleen. Eli meillä on pentuja varmasti sit ainaki jossain0vaihees elämää:)
Hellan lettas

joo,,päivän tai pari tuli kanamunan valkuaista muistuttavaa litkua takamuksista ja sitte alko synnytys,,se oli repiny kaikki viltitki kuteiksi mitä olin sille laittanu.Eli se poikii pian :smt023
ninanni

heh toivon parasta ;) ukko sanoo vaan et kuvittelen ihan omiani :( pian valaisee munat ja kääntö tälle illalle viimeinen ja sit viel huomenna ja jännitys saanee alkaa:)
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Koettakaapas nyt pikkuisen rauhoittua ja keskittyä haudontoihin :smt005
Hellan lettas

:smt005 Joo,tää alkaa saamaan jo pelottavia piirteitä tää touhu!Mutta ny tirsamaahan,ja huamen uudet kujeet :smt002
ninanni

eiköhän tää tästä rauhoitu pikku hiljaa ;) varsinkin sit kun ekat tiput syntyy niin sit ei tartte niitä jännätä ja vahingos sit eksyä harhateille puheenaiheessa :smt024 aina liian innokkaasti rupeaa näppäimistö Sauhuamaan... :smt017
munat valaistu ja kaikissa elämää :) koneessa nyt siis enää 5luomua ja 3omaa :) nyt kun meidän kerttu neiti munis joka päivä munan ahkerasti niin saisin talteen munia taas uuteen satsiin kuoriutumisen jälkeen ;) tänään ei munaa ollut pesässä :( no anteeksi annettakoon juuri sulkasadon läpikäyneelle ;) omat munat kehittyy ihan silmissä :) josko sieltä tulee lisää myöhemmin siis :)

nyt vielä ilta tupakalle (lue paheelle) ulos :oops: ja sit köllimään jahka löydän sängystä edes tilaa (koira plus kaksi kissaa makoilee ukon kanssa)
joten huomenna taas täällä ja lämmittämässä ;)
Hellan lettas

Täällä ei mitää ihmeitä tänään,,1 munan,sen myöhemmin laittamani käänsin,muut oli hipi hiljaa vielä----> vielä
Kuva
päivää,,,jaksaa...jaksaa...jaksaa :smt041
ninanni

päivät vähenee ja jännitys tiivistyy :) käännän siis tänään vielä viimeiseen kertaan nuo munat ja sit vaan muita kääntelen :) tää on niin tuskaa tää kun vaan joutuu odottaa :smt022
ninanni

täytyy muuten muita munia kääntäessä olla tosi tarkkana jos kuoriutuvissa munissa alkaa olla säröjä ;) ja yrittää nopeasti käännellä ;)
Hellan lettas

Joo ,mä jo melkein vanhasta muistista käänsin kaikki munat :smt004 Ja täydennystä "ajan kulutteluun" Mähän oon niin ollu miestä kui ihsoja ja hyviä meidän tehotytöt munii,,tänään oli pieni yllätys pesässä :smt003 :
Kuva

Tidii..... :smt050
ninanni

hah pieniä vahinkoja taitaa sattua kaikille aina välillä :) mäki aamul käänsin munat ja vasta myöhemmin aloin miettimään että pitikö viel kääntää kaikki ja äkkiä katsoon päiväkirjaa ja huh kyllä nuo pitää tänään vielä kaikki kääntää :smt044 saas nähdä muistanko huomenna aamulla et mun ei tartte kääntää kaikkia :smt025
Hellan lettas

huhhuh! nyt on taas tehty tekemättömätkin hommat,,jopa mopon sisäkumin jouduin laittamaan vanteelle,se ei ollukkaa ihan helppo näin ensikertalaiselle,mutta ompaha seki ny sitte laitettu.Oppia ikä kaikki..Täällä ihan perus meininki VETTÄ SATANU 4 tä saakka ku saavista kaatamalla,eikä näy loppua :smt013 ,,ihan jo melkee veetuttaa tuo touhu,,kanttarelleja on ihan pilvin pimein,mutta pitää neki vissiin hakee pois autolla ku ei tuon ipanalauman kans viitti tuolla kaatosatees kahlata :smt021 :smt021 :smt021 Joko N:llä on koiranpoikia Tupa pullollaan? entäs kananpoikia?
Hellan lettas

Vielä 2 päivää jouluun,,eiku :smt017 :smt041 :smt041 :smt041 Kaikki oli ihan samalla tolalla kuin eilen,,hiukan valottelin tylppiä päitä,,ei nokkia näkyny ainakaa vielä,,en kummemmin koskenut,vaan koneeseen päin kurkin :smt023 Voi mennä maanantaihinkin sitten,,kovasti liikuskelivat siellä ,että elämää ainakin on :smt054
Vastaa Viestiin