Kanan haudonnasta..

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

saralele

Re: Kanan haudonnasta..

Viesti Kirjoittaja saralele »

Muniiko se kana sitten monta tipumunaa ensin ja sitten vasta alkaa hautomaan niitä? Jos se siis ei hautomissen aikana muni.. Mulle tulee kanoja vasta heinäkuussa (tipuja) niin ei ole tätä käytännön kokemusta :smt001

Kuinka monta tipua yleensä kerralla tulee yhdelle kanalle? Voiko niitä sitten toisten kanojen munia kans laittaa sen yhden hautovan alle, jos muut ei halua hautoa?
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Mulla on 10 munasta kuoriintunu paraipana 8 tipua ja useamman kanan munimia munia kun laittaa alle niin kuoriintuvat lyhyellä aikavälillä.
Ana

Viesti Kirjoittaja Ana »

Silkkikanani tänään koulusta tultua makasi pesässä, jonkun muun kanan muna allaan, seurailin sitä vähän aikaa ja sitten menin viereisestä pesästä keräämään munia, niin Prinsessa lähti sitten pois..Muna oli ihan lämmin kun koitin sitä. En tiedä makoiliko se siellä vain, ettei mielessäkän ollut haudontaa, mutta ainahan se itellä mielessä käypi että olisko tämä nyt voinut olla sitä haudontaa..Mutta pois se sieltä pesästä aika vähällä lähti, että en tiiä. Sanokaa viisaammat voiko tässä olla toivon kipinääkään? :smt017
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

No mä aika varmasti se vaan oli siellä munimassa. Kanat tykkää olla pesässä useamman tunninkin vaan munimassa.
Ana

Viesti Kirjoittaja Ana »

en mäkään kyl enää usko :smt003
Vastaa Viestiin