Ankka "lyö" siivillään

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
mesan

Ankka "lyö" siivillään

Viesti Kirjoittaja mesan »

Minulla on neljä ankkaa jotka sain eilen. Ovat ulkona ja pääsivät eilen pitkästä aikaa uimaan. Ovat hyvin kuivuneet. Neljästä ankasta kolme tekevät saksiliikettä siivillään koko ajan. Ne eivät lyö maahan asti vaan liike on muutaman sentin vaan. Mistä johtuu? Ovatko hermostuneita vai onko niillä kylmä? Kiitollinen vastauksesta!
tipsi
riikinkukko

Re: Ankka "lyö" siivillään

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Ihan normaalia :smt001 Mulle ei ole selvinnyt syy miksi tekevät niin, mutta luulen sen jotenkin liittyvän höyhenpuvun huoltoon, koska ankat tekevät sitä usein sukimisen tai kylpemisen yhteydessä tai sen jälkeen.

Sen sijaan sellainen tärinä liittyy hermostumiseen, ankat saattavat "tulla päälle" tärinän päätteeksi jos ovat hermostuneita. Esim. jos kädellä heiluttaa nokan edessä kun ankka tärisee, se usein tulee kaula ojossa kohti ja kopsahtaa päälle, mutta ei mitenkään agressiivisesti. En tiedä onko se vain joku virheliike, vai onko sillä joku tietty merkitys. Kaikki elämäni aikana omistamani ankat jotka ovat kesyjä niin ovat näin tehneet, joten täytyy olla kyse jostakin ankkoihin liittyvästä ominaisuudesta.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Vastaa Viestiin