Kalkkunan poikasten hinnat?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
ninnu

Kalkkunan poikasten hinnat?

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Muutama poikanen olisi nyt menossa myyntiin, muttei mitään hajua hinnoista :smt003

Itse olen omani ostanut aikuisina 60-70€ kpl, ja yhden viikon ikäisen kympillä.

Kyseessä siis pronssikalkkunat.

Mihin hintaan siis myydä noita pieniä? Kuukauden ikäisiä? Kolme kuisia, puoli vuotiaita?
Suwitsu

Re: Kalkkunn poikasten hinnat?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Mä ostin omat pronssit reilun kuukauden ikäisinä vajaa 20€ kappale. Mielestäni ihan käypä hinta.
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Meillä on aikuiset olleet 50-80€, poikaset parikuisena 20€ ja siitä ylöspäin. Puolivuotias on jo sen 50€. Joskus on joku pikkuinen annettu halvemmalla paljousalennuksen nimissä.
Hinnoittelu perustuu oikeastaan siihen, millaiset eloonjäämistodennäköisyydet ja kasvatuskulut on. Mitä vanhempi, sen enemmän sen ruokkimiseen on mennyt rehua ja sähköä lämmitykseen, toisaalta sen varmemmin se myös jää henkiin. Jokainen tietysti hinnoittelee omansa mielensä mukaan ja ostaja päättää onko valmis maksamaan :smt003
Tuo aikuisten hinta on käsittääkseni ollut kohdallaan, kukaan ei ole ainakaan kalliina pitänyt. Toisaalta täysikokoiseksi kasvattaminen mustilla ja pronsseilla vie vuoden joten ilmaiseksi ei ole järkeä antaa.
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Kiitos, antoi hyvää suuntaa hinnoista :smt038 Toisaalta ei tekisi mieli myydä yhtään :smt040 Sairaan symppiksiä, uteliaita ja kesyjä....
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

ninnu kirjoitti: Sairaan symppiksiä, uteliaita ja kesyjä....
Tähän vielä yksi lisäys.. Aivan mahtavan upeita lintuja :smt003
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

...ja vielä yksi lisäys... hyvin mielenkiintoisia eleiltään ja ääniltään, hellyyttävän pahkuraisine kauloineen ja kasvavine kärsineen ihan erityisen kiehtovaa hoidettavaa. :smt005
Vastaa Viestiin